Bekijk volle/desktop versie : Een gemeenschappelijke rekening...



Pagina's : [1] 2

21-09-2008, 12:22
[Hoe wil je het later regelen? Pro of con?

Is dat tegenwoordig nog veilig met al die scheidingen?]

21-09-2008, 12:29


pro...

Men moet niet gelijk van het negatieve uitgaan, dan kan men net zo goed niet trouwen...

21-09-2008, 12:36
appart, je weet nooit wat de toekomst voor je in petto heeft....

21-09-2008, 12:39
Fathia en 3ir, kan er dan wel sprake zijn van een zuivere intentie/handeling moest dat niet het geval zijn?

Ik wil wel een eigen rekening behouden en de vaste lasten via de gezamenlijke bekostigen...

21-09-2008, 12:41


Als zij werkt, wil ik een gemeenschappelijke rekening. Werkt ze niet, dan ieder een aparte rekening

21-09-2008, 12:41

Citaat door R_achida:
[Hoe wil je het later regelen? Pro of con?

Is dat tegenwoordig nog veilig met al die scheidingen?]

Altijd apart!!!
Ieder voor zich! 2 aparte en 1 gemeenschappelijke waar je allebei maandelijks een bedrag op stort!
Nooit 1 gezamelijke....Bezint eer gij begint...Tuurlijk ga je er voor dat het voor ever en ever is....ahum...Maar das je gevoel, vergeet Nooit je verstand.....

21-09-2008, 12:42

Citaat door vrouwtje75:
Altijd apart!!!
Ieder voor zich! 2 aparte en 1 gemeenschappelijke waar je allebei maandelijks een bedrag op stort!
Nooit 1 gezamelijke....Bezint eer gij begint...Tuurlijk ga je er voor dat het voor ever en ever is....ahum...Maar das je gevoel, vergeet Nooit je verstand.....



Dus in je achterhoofd altijd de gedachte houden dat het verkeerd kan gaan? Trouw dan helemaal niet.

21-09-2008, 12:43

Citaat door Aruit_23:
Als zij werkt, wil ik een gemeenschappelijke rekening. Werkt ze niet, dan ieder een aparte rekening


Jou3!!!

21-09-2008, 12:44

Citaat door R_achida:
Fathia en 3ir, kan er dan wel sprake zijn van een zuivere intentie/handeling moest dat niet het geval zijn?

Ik wil wel een eigen rekening behouden en de vaste lasten via de gezamenlijke bekostigen...




Als die intentie er niet is, dan vind ik dat je er al bij voorbaat niet aan moet beginnen.

En mocht het zover komen dat men gaat scheiden, nou dan het bedrag door 2..

21-09-2008, 12:57

Citaat door R_achida:
[Hoe wil je het later regelen? Pro of con?

Is dat tegenwoordig nog veilig met al die scheidingen?]

1 gezamelijke rekening voor onkosten in het huishouden/kinderen

en elk apart nog een rekening voor de eigen uitgaven


dat is het beste

21-09-2008, 12:57

Citaat door R_achida:
[Hoe wil je het later regelen? Pro of con?

Is dat tegenwoordig nog veilig met al die scheidingen?]


Twee privé-rekeningen, een gemeenschappelijke rekening en daarnaast onder huwelijkse voorwaarden (koude uitsluiting) huwen..

21-09-2008, 12:59

Citaat door Fatihamaroc:
Samen 1 gewoon. Je trouwt omdat je van het goede uit gaat zonder tnawis. Door alles apart te doen zet je zelf al een stap naar een scheiding.

doe niet zo naief

ik heb toch liever een eigen bankrekening erbij hoor, want je weet nooit wat er gaat gebeuren, better safe than sorry

21-09-2008, 13:00



Citaat door abdars_aharich:
Twee privé-rekeningen, een gemeenschappelijke rekening en daarnaast onder huwelijkse voorwaarden (koude uitsluiting) huwen..



we leven helaas in de 21e eeuw waar je van niets meer zeker kan zijn

21-09-2008, 13:03
1 gezamelijke, ik trouw omdat ik iemand vertrouw, waarom zou ik in me achterhoofd denken dat het fout kan gaan. Als je zo negatief denkt, loopt het vaak ook negatief af.

21-09-2008, 13:05

Citaat door Fatihamaroc:
Trouwen met zo een gedachte kan nooit goed komen. Dan vertrouw je andere dingen ook niet....

je vertrouwt mekaar wel


alleen, mensen en situaties kunnen veranderen, vooral binnen het huwelijk, dat is gewoon een feit

Pagina's : [1] 2