Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Na ramadan: DIEET!



Pagina's : [1] 2 3

21-09-2008, 12:20
Wie gaat er mee doen? Ik ben zelf al zo'n 20 kg afgevallen, maar elke keer kom ik weer een paar kilo bij, en moet ik steeds dezelfde kilo's wegwerken, ik ben nu alweer van 66 naar 69 gegaan en ik wil het niet weer verder laten komen.... ik ga er dus gelijk werk van maken!!!

Wie met mij doet is er verzekerd van wat kilo's kwijt te raken


Meld dan je huidige gewicht en je streefgewicht. Plaats je eetverslagjes en ik zou er aanmerkingen bij schrijven!


20 kg is me gelukt, dus deze 9 moeten ook nog wel lukken!!

21-09-2008, 12:27


Ik doe mee!
Moet echt rond de 10/15 kilo kwijt, afgelopen jaar ben ik zoveel aangekomen.

Doe jij ook aan sport?

21-09-2008, 12:29
Ik heb wel aan fitness gedaan, op dit moment doe ik niks, vandaar dat ik dan ook gelijk aankom... ik ga me niet weer inschrijven voor fitness en voor niks betalen, dit keer ga ik zelf buiten vaak wandelen en dansen.

Je moet er ook zsm wat aan doen, voordat het zo ver als bij mij kwam en dat je echt heel veel moet gaan afvallen... we moeten gewoon een normaal eetpatroon aannemen en genoeg bewegen..

21-09-2008, 12:31
hallo dames, k wil er 10 kilo af inschallah!!!
Maar, k kjik niet ehct na die weegschaal want, volgens de weegschaal weeg ik 70 kilo en ik zie er uit als iemand van 80 kilo!!!!

21-09-2008, 12:33


Mooi, we gaan allemaal voor rond de 10 kilo!! Ik weeg zelf rond de 69 nu en ik wil 60 wegen... Verste wat ik dus ben gekomen is 66 kg, ik denk dat ik ook zo weer op 66 zit als ik even goed op me voeding let.

Het is echt een kwestie van discipline... gewoon jullie eetverslagjes plaatsen dagelijks en dan kijk ik ernaar!

21-09-2008, 12:34
Daar twijfel ik dus ook aan, ik weet niet of ik me wel moet inschrijven bij de sportschool, want tijd heb ik toch bijna nooit. Ik heb van iemand gehoord dat yoga echt heel goed helpt als je wilt afvallen. Ik weet niet of dat wel genoeg is dansen &lopen/wandelen. Zou mij beter lijken om echt intensief te gaan sporten.

Na de ramadan ga ik me eetpatroon echt veranderen, mijn probleem is ook dat ik altijd maar vettige en zoetige dingen loop te eten. Ik weet trouwens ook helemaal niet waar ik zou moeten beginnen.

21-09-2008, 12:34
soraya: 61 is toch niet veel? of het ligt echt aan de lichaamsbouw... ik ben zelf maar 1.62 maar toch vind ik 60 kg een perfect gewicht voor me, en toen ik 66 woog leek ik niet eens heel dik ofzo..

hoe lang ben jij dan?

21-09-2008, 12:35

Citaat door chandi_soraya:
I am in.
Na de ramadan ga ik me weer inschrijven bij de sportschool.

En ik moet echt 10 kilo kwijt.

Weeg momenteel 61 kilo en moet naar de 51 kilo.

Heb hetzelfde probleem als alhoceima_girl.


Hey meid, wat is er dik aan jou jij bnet tog netjes 61 kilo dat is uiteindelijk mijn streefgewicht..

21-09-2008, 12:38

Citaat door mevr0uwtjelief:
Daar twijfel ik dus ook aan, ik weet niet of ik me wel moet inschrijven bij de sportschool, want tijd heb ik toch bijna nooit. Ik heb van iemand gehoord dat yoga echt heel goed helpt als je wilt afvallen. Ik weet niet of dat wel genoeg is dansen &lopen/wandelen. Zou mij beter lijken om echt intensief te gaan sporten.

Na de ramadan ga ik me eetpatroon echt veranderen, mijn probleem is ook dat ik altijd maar vettige en zoetige dingen loop te eten. Ik weet trouwens ook helemaal niet waar ik zou moeten beginnen.


Ik heb voor 6 maanden betaalt en ben maar 3 maanden gegaan, echt zonde. Je kan vaak niet betalen per maand ofzo, als het wel zo is kan je het wel doen.. Lopen is echt het beste, of joggen al helemaal...
Maar yoga is geen intensieve sport. Als je echt elke dag zou gaan lopen is dat zeker wel genoeg.

Ik ben al 2x op dieet gegaan, de eerste keer toen woog ik 86.6 en ik ben niet gaan fitnessen, alleen buiten lopen, fietsen, traplopen (zweet je kapot van!!) en dat soort dingetjes... ik was in 3.5/4 maandjes 70 kg
Daarna was ik weer aangekomen tot 76 en ben ik begin dit jaar naar 66 gegaan... weer 10 eraf gewerkt (met fitness) en nu ben ik weer 69 en ga ik voor eens en voor altijd naar de 60..
Maar ik weet er genoeg van, heb echt veel gedieet!!

Dat had ik ook, het begin IS gewoon moeilijk, helaas, je moet op het begin je maag verkleinen en ja soms heb je echt even honger maar als je een maandje doorzet word je maag al kleiner en gaat het beter. Ik kan ook lekkere dingen zeggen die NIET zo vet zijn

21-09-2008, 12:40
Soraya: ik ga deze week al opletten zodat ik zelf niet nóg een kilo aankomen, maar na el3ied beginnen we met verslaagjes en elkaar motiveren enzo!

Zo 1.66 en 51 kg lijkt me echt weinig meid, is 55 niet een perfect gewicht?
Bij mij valt het juist niet zo op dat ik dik ben omdat ik zegmaar een zandlopersfiguur heb, heb gewoon een duidelijke taille en wel heupen en normale kont... alleen heb ik een onderbuik en die moet weg, als dat weg is dan ben ik wel tevreden.

21-09-2008, 12:44

Citaat door Nemesis.:
Ik heb voor 6 maanden betaalt en ben maar 3 maanden gegaan, echt zonde. Je kan vaak niet betalen per maand ofzo, als het wel zo is kan je het wel doen.. Lopen is echt het beste, of joggen al helemaal...
Maar yoga is geen intensieve sport. Als je echt elke dag zou gaan lopen is dat zeker wel genoeg.

Ik ben al 2x op dieet gegaan, de eerste keer toen woog ik 86.6 en ik ben niet gaan fitnessen, alleen buiten lopen, fietsen, traplopen (zweet je kapot van!!) en dat soort dingetjes... ik was in 3.5/4 maandjes 70 kg
Daarna was ik weer aangekomen tot 76 en ben ik begin dit jaar naar 66 gegaan... weer 10 eraf gewerkt (met fitness) en nu ben ik weer 69 en ga ik voor eens en voor altijd naar de 60..
Maar ik weet er genoeg van, heb echt veel gedieet!!

Dat had ik ook, het begin IS gewoon moeilijk, helaas, je moet op het begin je maag verkleinen en ja soms heb je echt even honger maar als je een maandje doorzet word je maag al kleiner en gaat het beter. Ik kan ook lekkere dingen zeggen die NIET zo vet zijn



Ik ga even informeren, dat ik er maar 30 maanden ofzo aan vast zit. Ik ga geen half jaar of jaar nemen. En stel dat ik toch ga verleng ik het gewoon!
Ik bedoel met fitness intensief sporten, want ik ben daar echt veel me afgevallen vorig jaar. Yoga is geen intensiefe sport, kan je bijna geen sport noemen, dat is nou het grappige ervan, ik heb een vriendin, ze was eerst echt dik, maar ze heeft zo een mooie figuur gekregen, mooi lijntje, platte buik, elk meisje zou voor dat figuurtje een moord doen. Ik overdrijf niet. Elke keer als ik haar vraag wat heb je dr tegen gedaan? Yoga! Geen dieet niks, alleen yoga. En dat doet ze thuis met dvds die ze heeft besteld.

21-09-2008, 12:46
soraya: jaa idd.. ik heb boven M/38 en onder 42... wil gewoon 1 maatje minder alles ofzo.. dan vind ik het ook wel prima.

mevrouwtjelief: ja idd.. fitness is wel heel goed.. het heeft mij vooral met me figuur geholpen, ik ben wel mollig maar heb opzich een strak lichaam, ik hoef alleen die buik weg te werken..

ja dat dacht ik al, wilde ook zeggen, yoga is wel goed zegmaar dat je strak blijft, net zoiets als pilates, dan krijg je beter je vormen enzo ik moet ook maar eens zulke oefeningen erbij gaan doen..

als jij gaat fitnessen en zulke oefeningen erbij gaat doen dan krijg je ook een lichaam waar je U tegen zegt

21-09-2008, 12:46


@ts
hoe heb je die 20 kilo eraf gehaald en in hoeveel tijd???

ik weeg momenteel 106

21-09-2008, 12:52
Ongeveer 5 maanden in totaal.
Ik was ook best dik en geloof me als je 106 weegt dan gaan die eerste kilo's er echt snel af..

Maar je hebt echt de wil nodig en discipline want de eerste maand is het best hongerlijden omdat je maag heel groot is. Voor mij was het een ommekeer toen ik 4 boterhammen met gebakken eieren had gegeten en ik nog zo goed als leeg zat... Vanaf toen ben ik teruggegaan naar 2 boterhammen met mager beleg in de morgen, fruit of iets magers als tussendoortje, 's middags 2 boterhammen, weer tussendoortje en avondeten meestal alleen aardappels, wat groente en gegrild vlees... op het begin is het even doorzetten maar je raakt het vanzelf gewend... als je dat aanhoud, ookal zou je niet eens sporten zou je zo op 90 kg zitten

21-09-2008, 12:53
Heb ook tijden gekend dat ik vol werd van 1 rijstewafel... dat was lekker makkelijk.. keer op keer zei ik ik vergroot me maag niet meer, maar telkens doe ik het weer door een paar keer weer mezelf vol te proppen... nu ga ik weer honger krijgen of maybe not..

Pagina's : [1] 2 3