Bekijk volle/desktop versie : Op wintersport naar marokko????Tell me more

21-09-2008, 11:42
slm dames,

Ik wil het wel proberen..op wintersport naar ifrane of ergens anders in marokko. wie heeft hier ervaring mee? En wat zijn de prijzn. ik heb gehoord dat het best wel prijzig is

en is het leuk? moet je echt een prof zijn? ik wil niet skien maar snowboarden. Maar daar ben ik ook slecht in krijg je lessen daarzo?

vertel me gewoon alles

21-09-2008, 11:44

hmm ik zat gister nog te kijken voor vakanties maar stervensduur. maar ifrane is al helemaaaal duur! wel heel mooi en de moeite waard. ik weet alleen niet hoe groot de skipistes daar zijn

wat betreft ski of snowboardlessen kun je beter hier naar skidome gaan en alvast een paar lessen nemen, des te beter kun je genieten van je vakantie daar. wij hadden 5 dagen les genomen, was hartstikke leuk.

21-09-2008, 23:17

Citaat door noona:
hmm ik zat gister nog te kijken voor vakanties maar stervensduur. maar ifrane is al helemaaaal duur! wel heel mooi en de moeite waard. ik weet alleen niet hoe groot de skipistes daar zijn

wat betreft ski of snowboardlessen kun je beter hier naar skidome gaan en alvast een paar lessen nemen, des te beter kun je genieten van je vakantie daar. wij hadden 5 dagen les genomen, was hartstikke leuk.

echt waar? en wat is duur? ik ben maar een student. Ik heb eindelijk mijn broer zover gekregen om mee te gaan, maar als het prijzig is dan kan ik het wel op mijn buik schrijven. Ik wilde er gewoon effe tussenuit en op de een of andere manier lijkt me alleen wintersport naar marokko leuk. tsechie of frankrijk lijkt me niks

21-09-2008, 23:19
tsechie is inderdaad het goedkoopst, of lekker met de bus naar Val Thorens in FR. dat lijkt me het beste, daar heb je hotels aan de skipiste

in marokko, tja, dan moet je de vlucht naar Fes hebben geloof ik, en vandaaruit weer verder reizen. zoiets moet je zelf plannen als je dit door een reisbureau laat doen ben je nog meer kwijt

21-09-2008, 23:21

ja das waar. mss moet ik het zelf plannen maar ben jij zelf in ifrane geweest op wintersport?

21-09-2008, 23:28
ik lees het morgen wel wat je hebt geantwood. welterusten

21-09-2008, 23:29
nee niet ifrane maar oostenrijk.

voor een eerste keer moet je al rekening houden met extra kosten omtrent het kopen van skikleding, het huren van schoenen en ski's, skipas om de skipiste op te komen en skilessen

22-09-2008, 00:26
Wat leuk om te lezen…ben namelijk ook een skivakantie aan het plannen. In de eerste instantie was ik solo aan het plannen maar toen ik het bekend maakte in mijn omgeving zijn er meerdere belangstellende….maar er staat nog niks vast! Ik wil het liefst in januari gaan… naar Ifrane en Mischliffen. Ik heb een geweldig boek waar echt alle info in staat die je maar nodig hebt voor zo’n reis. Aangezien ik zelf ook student ben probeer de reis zo goedkoop mogelijk te maken…en tot op heden lijkt het zo gek nog niet. Wel moet ik erbij vermelden dat bij mij de accommodatie kosten vervallen…heb namelijk een huis tot mijn beschikking heeel dicht bij Ifrane. De vliegtickets naar Casa zijn nu nog laag in die periode. Het is natuurlijk ook wel een optie om naar Fes te gaan maar aangezien ik er aan zit te denken om een auto te huren ga ik liever naar Casa…dan kan ik mijn familie daar ook heel ff zien haha…dat terzijde. Een auto huren is alleen van toepassing als ik met meerdere personen ga…anders ga ik gebruik maken van taxi’s. Vanuit de plek waar ik verblijf vormt dat geen probleem. Naast het skiën/snowboarden wil ik ook wandelen in die omgeving….heb het allemaal wel in de zomer gezien maar in de winter schijnt het er nog mooier te zijn. Ik ken de omgeving goed dus weet precies waar ik moet zijn. Ifrane staat overigens bekend als klein Zwitserland en dat kan ik beamen nadat ik afgelopen jaar in de bergen van Zwitserland ben geweest…eigenlijk is dat de reden dat ik nu deze reis echt wil doorzetten…wil dolgraag een wintersport vakantie beleven maar niet tussen die gare après-ski gangers…

Anyway als ik je verder met iets kan helpen let me know okeey….

22-09-2008, 00:30
DOEN DOEN DOEN! Ifrane is echt leuk!

22-09-2008, 00:36

Citaat door slijmbalnmr1:
Wat leuk om te lezen…ben namelijk ook een skivakantie aan het plannen. In de eerste instantie was ik solo aan het plannen maar toen ik het bekend maakte in mijn omgeving zijn er meerdere belangstellende….maar er staat nog niks vast! Ik wil het liefst in januari gaan… naar Ifrane en Mischliffen. Ik heb een geweldig boek waar echt alle info in staat die je maar nodig hebt voor zo’n reis. Aangezien ik zelf ook student ben probeer de reis zo goedkoop mogelijk te maken…en tot op heden lijkt het zo gek nog niet. Wel moet ik erbij vermelden dat bij mij de accommodatie kosten vervallen…heb namelijk een huis tot mijn beschikking heeel dicht bij Ifrane. De vliegtickets naar Casa zijn nu nog laag in die periode. Het is natuurlijk ook wel een optie om naar Fes te gaan maar aangezien ik er aan zit te denken om een auto te huren ga ik liever naar Casa…dan kan ik mijn familie daar ook heel ff zien haha…dat terzijde. Een auto huren is alleen van toepassing als ik met meerdere personen ga…anders ga ik gebruik maken van taxi’s. Vanuit de plek waar ik verblijf vormt dat geen probleem. Naast het skiën/snowboarden wil ik ook wandelen in die omgeving….heb het allemaal wel in de zomer gezien maar in de winter schijnt het er nog mooier te zijn. Ik ken de omgeving goed dus weet precies waar ik moet zijn. Ifrane staat overigens bekend als klein Zwitserland en dat kan ik beamen nadat ik afgelopen jaar in de bergen van Zwitserland ben geweest…eigenlijk is dat de reden dat ik nu deze reis echt wil doorzetten…wil dolgraag een wintersport vakantie beleven maar niet tussen die gare après-ski gangers…

waar heb je de boekjes over ifrane vandaan?

22-09-2008, 00:37

Daar ben ik geweest vorig jaar.
Maar t is n beetje chaotisch daar, gebeuren veel ongelukken.

22-09-2008, 00:42

Citaat door noona:
waar heb je de boekjes over ifrane vandaan?

Het is een boekje over heel Marokko...maar gaat gedetailleerd in op alle steden en bijzondere plekken in het land...daarbij veel praktische info. De groene gids van Michelin die heb ik bij de ANWB vandaan...daarbij heb ik in maroc een Michelin landkaart gekocht...als je die twee combineert zul je versteld staan van het land....

22-09-2008, 00:43

Citaat door MarokkoComunity:
Daar ben ik geweest vorig jaar.
Maar t is n beetje chaotisch daar, gebeuren veel ongelukken.

Jaah he prachtig...maar idd veel ongelukken vooral in de winter. In welke periode was jij daar?

22-09-2008, 00:46

Jaah he prachtig...maar idd veel ongelukken vooral in de winter. In welke periode was jij daar?

Winter van vorig jaar. Eind februari begin maart.
En ik heb nog steeds n blessure eraan overgehouden.