Bekijk volle/desktop versie : Wat moet ik doen????



20-09-2008, 14:57
Salaam,

Van de week heb ik de knoop doorgehakt en het aan mijn man verteld,
Maar hij weet het ook niet waardoor dit komt.

Al enige tijd voel ik een leegte een raar gevoel niet te omschrijven, ik heb het gevoel dat de afstand tussen allah swt en mij steeds groter wordt.

Heb het gevoel dat mijn imaan aan het verzwakken is. Wat mij ontzettend veel verdriet doet. Ik denk dagelijks aan de dood en wat daarop volgt, aan de straffen en het paradijs. In mijn hoofd weet ik, ik moet bidden, wat ik voorheen netjes deed en nu het eigenlijk doe omdat het moet en vaak ook heel veel moed moet verzamelen om het te gaan doen.

ik voel me schuldig naar allah toe swt en elke keer als ik dan aan het bidden ben vraag ik in soejoed om vergefenis, maar de volgende dag begin ik weer bij af dan sla ik weer een salaat over en elke keer beloof ik mezelf morgen ga ik het echt goed doen.

ik baal hiet enorm van, wan t ik wil dit niet. Het ergste is, ik kan goed koran lezen maar die stap om het heilige boek te pakken is zo een grote drempel, waarom? ik luister nauwelijks muziek, kijk nauwelijks tv

Heb alles wat mijn hartje begeert en alles waar ik om gebeden heb en nu doe ik er niets voor terug.

Met de ramadan hoor ik vaak mensen zeggen hamdollah ik vind de ramadan zo en mooie maand, maar ik zie het maar als last vooral dit jaar. waarom?

ik bewonder mensen met veel imaan die de naam allah swt ieder moment in hun mond nemen, ik bewonder ze en wil graat tot die mensen behoren. Maar hoe.

ik wil mijn imaan terug ik wil mijn gevoel terug. wat moet ik doen??????

20-09-2008, 15:09


Ik vraag me af of je 't ook ECHT wilt.

Als je ergens voor zou werken, en je zou makkelijk veel geld krijgen dan zou je dit toch ook willen ? Zou is 't ook met het gebed je werkt voor je huis in Jannah, en met je hassanaat koop je het.

Kijk naar de vele gunsten om je heen die je van Allaah hebt gekregen, en andere niet hebben. Dat je de wil hebt is al een grote gunst, want hoeveel mensen zijn moslims, maar willen niet bidden omdat ze gewoon geen zin hebben. Als je het echt wilt moet je ook daadwerkelijk stappen ondernemen. Doe kennis op, want zonder kennis ben je verloren. Proef niet de zoetigheid van doenya, maar van het geloof.

Moge Allaah jouw helpen, leiden, en je dankbaarheid laten tonen voor al Zijn gunsten.

20-09-2008, 15:13
Een zwak imaan: symptomen, oorzaken en genezing
http://www.islaam.be/site/index.php?option=com_content&task=category&section id=8&id=85&Itemid=46

Moge Allah ons allen leiden.

20-09-2008, 15:33

Citaat door GuccCi:
Ik vraag me af of je 't ook ECHT wilt.

Als je ergens voor zou werken, en je zou makkelijk veel geld krijgen dan zou je dit toch ook willen ? Zou is 't ook met het gebed je werkt voor je huis in Jannah, en met je hassanaat koop je het.

Kijk naar de vele gunsten om je heen die je van Allaah hebt gekregen, en andere niet hebben. Dat je de wil hebt is al een grote gunst, want hoeveel mensen zijn moslims, maar willen niet bidden omdat ze gewoon geen zin hebben. Als je het echt wilt moet je ook daadwerkelijk stappen ondernemen. Doe kennis op, want zonder kennis ben je verloren. Proef niet de zoetigheid van doenya, maar van het geloof.

Moge Allaah jouw helpen, leiden, en je dankbaarheid laten tonen voor al Zijn gunsten.



chokran bezaf
Ik wil het, het houd me bezig, dag in dag uit en wat je zegt het is idd net of ik toegeef aan mijn luiheid het is net of die luiheid mij heerst elke keer de gedachten dat ik het morgen anders ga doen wordt ik zo moe van het is net of ik gevangen zit in een slecht ik.

20-09-2008, 15:34



Citaat door xJedjis_N_Arifx:
Een zwak imaan: symptomen, oorzaken en genezing
http://www.islaam.be/site/index.php?option=com_content&task=category&section id=8&id=85&Itemid=46

Moge Allah ons allen leiden.



chokran bezaf.

20-09-2008, 15:38

Citaat door aseklou:
chokran bezaf
Ik wil het, het houd me bezig, dag in dag uit en wat je zegt het is idd net of ik toegeef aan mijn luiheid het is net of die luiheid mij heerst elke keer de gedachten dat ik het morgen anders ga doen wordt ik zo moe van het is net of ik gevangen zit in een slecht ik.



Laa Shoukran ya oughtee

Er zijn meerdere redenen waarom mensen daden uitstellen:

1- Luiheid.

2- Denken dat zij later wel de tijd zullen vinden om deze daad te verrichten; m.a.w ‘hoop op een lang leven'.

Hopen op een lang leven is bijgevolg één van de grootste vijanden van deze persoon die zich op een grote lange reis wil voorbereiden. Men kan degene die het verrichten van daden uitstelt vergelijken met iemand die aan een afgrond hangt te bengelen! Waarom? Welnu, hij wil zichzelf niet optrekken in de hoop dat er wel ooit een voorbijganger zal langskomen die hem op zal trekken, als hij maar lang genoeg blijft hangen.

Onze voorgangers hielden er niet van om daden uit te stellen:

Aboel Djalad zegt:

"Uitstellen is een soldaat uit het leger van Iblies!"

Al-Hasan Al-Basrie zegt:

"O jongeren, pas op voor de volgende woorden: Ik zal het later wel doen, ik zal het later wel doen!"

‘Abdoellaah b. Al-Moebaarak zegt:

"Er werd mij gezegd dat de inwoners van het Hellevuur veel zullen zeggen: O wee, waarom stelde ik zaken uit? O wee, waarom stelde ik zaken uit?"

En Al-Hasan Al-Basrie zegt:

"O kind van Adam, pas op voor ‘later, later' want jij leeft vandaag en niet morgen. En als je morgen sterft, dan zal je vandaag op z'n minst niet betreuren."

(Deze uitspraken van onze voorgangers kan je terugvinden in: Qisaroel Amal van b. Abie Doenya)

We moeten trachten om zaken niet uit te stellen! Immers, hoelang zeggen velen al niet:

Vanaf morgen leer ik de Koran - en dit zeggen wij al jaren aan een stuk door.

Volgende week kijk ik niet meer naar films.

Volgende maand geef ik die relatie op.

Ik stop na dit pakje sigaretten.
Morgen begin ik te bidden

En zo blijven wij steeds morgen, morgen, later, later zeggen. Degene die vandaag morgen zegt, zegt morgen ook morgen, en degene die morgen zegt zal morgen misschien niet bereiken:

"O jullie die geloven, vrees Allaah,

en dat elke ziel kijkt naar datgene wat zij voor morgen voorbereid heeft!"

(Hashr 59:18)

20-09-2008, 15:43
salam oe3alaikom warahmatollaahi wa barakatoh,

Dit is een probleem waar veel moslims vandaag mee zitten.

Onze al3aqeedah geeft ons antwoord op deze vraag, namelijk;

Aliemaan zijn uitspraken en handelingen.

uitspraken van de tong, rots vaste overtuiging in het hart, en handelingen van de ledenmaten, (alimaan) vermeerderd door gehoorzaamheid aan de Rahmaan (Allaah) en verminderd door ongehoorzaamheid. (zonden)

Dit wil zeggen dat je moet stoppen met zondes en je zelfs bestrijden tegen jou lusten, en tegelijkertijd het goede verrichten. Dus niet alleen stoppen met zonden (wat niet mogelijk is) maar ook het goede verrichten.

En nawelijks muziek lusteren is niet goed, want je doet het tog en muziek is gezang van de sajtaan en het tast de hartten aan.

Wallaah oe a3lem.

salam oe3alaikom warahmatollaahi wa barakatoh.

20-09-2008, 15:48
Ar Rahmaanx

20-09-2008, 15:54

Citaat door GuccCi:
Ar Rahmaanx



salam oe3alaikom warahmatollaahi wa barakaroh,

machallaah, ik ben blij dat je het begrijpt.

Het is الرحمن

vergeet de lam niet.

salam oe3alaikom warahmatollaahi wa barakatoh...

20-09-2008, 16:08
ik ben jullie allen heel erg dankbaar voor jullie reacties,

ik hoop ja rab dat op deze dag, op dit moment en met jullie bijdrage de eerste stap zal zijn om weer volledig de juiste pad te volgen en me niet meer toegeef aan alle verleiding en het slecht op deze aarde.

Ik hoop dat allah swt mijn zonden vergeeft en mijn kracht geeft om mijn lusten te bestrijden.

20-09-2008, 16:41
InshaAllaah zuster je kunt 't wel. Weet dat je zonder Allaah in je leven verloren bent en ook nooit geluk zult vinden. In de gehoorzaamheid van Allaah vind je ware geluk.

20-09-2008, 17:46
Ibn 'Ata Allah zei in zijn Hikam:


Citaat:
A feeling of discouragement when you slip up
is a sure sign that you put your faith in deeds.
Een gevoel van ontmoediging wanneer je je vergist,
is zeker een teken dat je jouw geloof vertoont in daden.