Bekijk volle/desktop versie : Allebei de ouders werken?



19-09-2008, 21:09
Hoe kijken jullie daarop?

Mijn ouders werken namelijk allebei 6 dagen per week full-time en mijn omgeving dus vooral Marokkaanse vrienden vinden dat wel apart. Maar ik ben niet anders gewend. En gaat opzich prima met het huishouden etc. Alleen kom ik meestal thuis van school in een lege huis.
Overigens is het financieel gezien ook heel veel beter. En vind mijn moeder het maar saai thuis te zitten nu al haar kids ouder zijn en een deel het huis uit is.

Gr,

19-09-2008, 21:14


Mijn ouders werkten ook beiden maar ik vond het niet leuk. Financieel kom je niks te kort idd maar dat was het dan ook. Ik kreeg altijd alles wat ik wilde waardoor toen ik in de echte wereld terecht kwam er achter kwam dat ik een verwend nest was en het geld niet voor het oprapen ligt.

Mijn moeder was altijd moe als ze thuis kwam, ze gaf ons weinig aandacht we kregen wel alles maar je mist echt heel veel hoor, als ik kijk naar mijn man zijn moeder werkt niet en ze hebben het niet zo breed maar hun band met hun moeder is echt om jaloers op te worden. Alle kinderen weten wat geld waard is en werken er hard voor al gaan ze maar vakkenvullen of krantenlopen. Ik zou als het financieel niet nodig is nooit zoveel werken terwijl de kinderen verwaarloosd worden, kinderen hebben tijd en aandacht nodig en heel veel liefde, als ze dat niet in hun jeugd krijgen komt het niet meer goed. Je bent misschien wel een paar huizen in Marokko rijker maar je hebt wel de jeugd van je kinderen gemist.

Het is niet leuk thuis te komen in een leeg huis en niemand te kunnen vertellen wat je gedaan hebt of hoe je dag was. Als je geen aandacht krijgt van je ouders ga je die aandacht elders zoeken.

19-09-2008, 21:19

Citaat door Yemmas_N_Natuur:
Mijn ouders werkten ook beiden maar ik vond het niet leuk. Financieel kom je niks te kort idd maar dat was het dan ook. Ik kreeg altijd alles wat ik wilde waardoor toen ik in de echte wereld terecht kwam er achter kwam dat ik een verwend nest was en het geld niet voor het oprapen ligt.

Mijn moeder was altijd moe als ze thuis kwam, ze gaf ons weinig aandacht we kregen wel alles maar je mist echt heel veel hoor, als ik kijk naar mijn man zijn moeder werkt niet en ze hebben het niet zo breed maar hun band met hun moeder is echt om jaloers op te worden. Alle kinderen weten wat geld waard is en werken er hard voor al gaan ze maar vakkenvullen of krantenlopen. Ik zou als het financieel niet nodig is nooit zoveel werken terwijl de kinderen verwaarloosd worden, kinderen hebben tijd en aandacht nodig en heel veel liefde, als ze dat niet in hun jeugd krijgen komt het niet meer goed. Je bent misschien wel een paar huizen in Marokko rijker maar je hebt wel de jeugd van je kinderen gemist.

Het is niet leuk thuis te komen in een leeg huis en niemand te kunnen vertellen wat je gedaan hebt of hoe je dag was. Als je geen aandacht krijgt van je ouders ga je die aandacht elders zoeken.


Hm dus jij zou er zelf niet voor kiezen?

19-09-2008, 21:24

Citaat door Magrabia01:
Hm dus jij zou er zelf niet voor kiezen?


Absoluut niet.

Je kan wel werken als moeder maar niet dat hun eronder lijden of dat je helemaal opgaat in je werk en dat als je thuis komt alleen maar komt om te rusten of te slapen.

19-09-2008, 21:46


Dan heb je vast een vrije familie.
Meeste families vinden het schandalig als een vrouw gaat werken.
Vroeger mocht ze de taal niet eens leren laat staan werken.

19-09-2008, 22:37
Doe nou niet alsof het zoiets speciaals is dat beiden gaan werken. Ik ken in mijn omgeving zat koppels die beiden werken en hier kijkt niemand er meer van op.

21-09-2008, 22:23

Citaat door MaRoCcInA:
Dan heb je vast een vrije familie.
Meeste families vinden het schandalig als een vrouw gaat werken.
Vroeger mocht ze de taal niet eens leren laat staan werken.


Schandalig?
Mijn moeder heeft gewoon hier op school gezeten dus. Ik ben al derde generatie en werkende vrouwen is bij ons in familie heel normaal.

Citaat door eldiamant:
Nou, het is altijd een doel geweest van de Joden om ook de moeders te laten werken. Het bracht hen dubbel op. Ten eerste verdienden ze aan die vrouw (door haar inkopen) en ten tweede verwaarloost ze zo haar gezin. Het is algemeen geweten dat een moeder verantwoordelijk is voor 80% van de opvoeding. Maar als die moeder er niet meer is, gaan de gevolgen er zeker zijn... Kijk maar naar de koefar. Moge Allah ons leiden en vergeven.



Wat ben je negatief. Mijn moeder heeft altijd heel goed voor ons gezorgt en dat doet ze nog steeds. We zijn nu allemaal oud en wijs genoeg om voor ons zelf te zorgen en weten wat we doen. Mijn moeder hoeft echt niet heel de tijd ons handje vast te houden. Wat moet ze anders. Ik vind het wel goed van haar.

21-09-2008, 22:48

Citaat door men_zotia:
Ik ben het helemaal met je eens topicstarter. Mijn ouders werken ook alle 2 fulltime maar mijn moeder is altijd wel op tijd thuis. Je komt natuurlijk financieel alhamdolah niks tekort, maar wat iemand hierboven zei is eigenlijk wel een beetje waar. Want mijn moeder komt ook altijd moe thuis, en meestal als ik van school kom dan doe ik altijd wat er gedaan moet worden thuis(bijv.stofzuigen/dweilen/eten maken) en als ik dan een keer niet vroeg thuis ben dan moet mijn moeder het doen, dus het is eigenlijk wel moeilijk voor mijn moeder maar zij heeft er zelf voor gekozen, mijn vader heeft zovaak gezegd(bv na een stress-dag) dat ze gewoon thuis moet blijven maar zij wilt het zelf niet. Ik heb zelf nog een jong broertje en die is nog niet helemaal zelfstandig en die probeert ze ook elke dag naar school te brengen 's ochtends dus hij is zeg maar de enige waar ze zich nog af en toe zorgen om moet maken, maar de rest is allemaal zelfstandig.



Opzich is ons huis echt heeeeeeeeeel schoon. Mijn moeder is een schoonmaakfreak en na het werk/weekend is ze altijd aan het poetsen etc. Ze moet ook pas wat later beginnen en doet altijd in de ochtend hethuis schoonmaken. Heel af en toe in vakantie's ofzo help ik haar wel maar het huishouden doet zij ook zelf. Plus na het werk kookt ze altijd bijna uitgebreid voor ons.

Ik heb heel veel respect voor haar hoe ze alles kan combineren. Maar toen wij nog klein waren was zij wel gewoon thuis.

21-09-2008, 23:11

Citaat door MaRoCcInA:
Dan heb je vast een vrije familie.
Meeste families vinden het schandalig als een vrouw gaat werken.
Vroeger mocht ze de taal niet eens leren laat staan werken.



Citaat door Magrabia01:
Opzich is ons huis echt heeeeeeeeeel schoon. Mijn moeder is een schoonmaakfreak en na het werk/weekend is ze altijd aan het poetsen etc. Ze moet ook pas wat later beginnen en doet altijd in de ochtend hethuis schoonmaken. Heel af en toe in vakantie's ofzo help ik haar wel maar het huishouden doet zij ook zelf. Plus na het werk kookt ze altijd bijna uitgebreid voor ons.

Ik heb heel veel respect voor haar hoe ze alles kan combineren. Maar toen wij nog klein waren was zij wel gewoon thuis.


Wat voor werk doet je moeder?

21-09-2008, 23:12
Mijn ouders werken ook allebei

22-09-2008, 04:43
Een moeder hoort gewoon moeder te zyn & NIET te werken

hoe hebzuchtig kan een mens zyn?? als de vader al werkt waarom zou de moeder nog werken? Van wie gaan de kinderen dan aandacht & liefde krygen??


22-09-2008, 10:17
6 dagen per week werken pfffff.....

22-09-2008, 10:22


Het thuis werken is al hard genoeg voor de moeders.

Ik heb een keer voor een weekje moeten stagelopen thuis, omdat me moeder naar Marokko was gegaan.

Nou, diepe respect voor de thuisblijvers.

Stelletje hongerige hyena's elke dag vragend wat je gaat koken. Ervan uitgaan dat je alles al hebt schoongemaakt en gedweild en boodschappen doen. Een smerige huis is een fobie voor mij

Pff, dan prefereer ik liever het thuisblijven dan werken.Tenminste als je man goed verdient is het geen probleem toch?