Bekijk volle/desktop versie : Geepileerde wenkbrauwen...

Pagina's : [1] 2

05-02-2004, 16:00
Asalaam 3aleikum...

Het is egt zo jammer dat er zusters zijn die de hijaab dragen met geepileerde wenkbrauwen. Ik vind het egt altijd Masha Allah als ik een zuster zie die haar hijaab draagt volgens de islamitische voorschriften...maar zodra ik naar haar ogen kijk en die geepileerde wenkbrauwen zie dan heb ik zo iets van

Er zijn zusters die het niet weten dat het verboden is dus bij deze, hier hebben jullie daliel dat het verboden is:

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn):

"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..."
(Moeslim)

Het geldt trouwens niet alleen voor de zusters die de hijaab dragen

Ma3asalama,
Een zuster

06-02-2004, 14:55

salaam,

zelf kom ik het ook erg vaak tegen dat meisjes een hijab dragen maar dan ook hun wenkbrauwen hebben geepileerd.
maar als ik het dan aan hun zeg dat het haram is dan is het toch al te laat weet jij dan wat hiervoor een oplossing is

groetjes Merjam

06-02-2004, 15:09
salamoeilaikoem
Meiden die de wenkbrauwen nog niet hebben geepileerd... Niet doen!!!! Je weet nu het mag niet... En waarom zou je eigenlijk? Voor de jongens? Lijkt mij wel je moet tog niet mooi zijn voor jezelf of heb ik het verkeerd? Merjam je kunt wenkbrauwen niet terug halen dus... tja egt zonde!!! Als er een do'a is ...... dat zal wel mooi zijn...........
-xxxxxxxxxxxx-jes samira

09-02-2004, 10:26
salaam 3alaikoem.....

Worldboy in daliel, die onze geliefde zuster heeft geplaatst , staat duidelijk dat het niet mag.....of je nou getrouwd bent of niet......anders zou er wel gestaan hebben: tenzij je getrouwd bent....wa allahoe a3lam

allah weet het beste

wa salam 3alaikoem

09-02-2004, 11:27

Citaat:
Origineel gepost door worldboy
Wenkbrouwen epileren mag niet volgens de koran. maar als een vrouw getrouwd is en toestemming van haar man krijgt mag het wel. Dit heb ik van een imam gehoort. Zou dit kloppen.
Eselem o3alaikom wr wb

Het verwijderen van been- en armharen is toegestaan voor de vrouw en kan geen kwaad. Wat betreft het epileren van de wenkbrauwen daarentegen, dit is verboden, ook al gebeurt dit op verzoek van bijvoorbeeld de echtgenoot. Dit op basis van de uitspraak van de Profeet: âAllah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).â (Moeslim)

Sheich cAbdel cAziez Bin Baaz

We eselem o3alaikom wr wb

09-02-2004, 11:53
Helemaal GELIJK!!!!!!!!!

11-02-2004, 10:24

Citaat:
Origineel gepost door worldboy
Wenkbrouwen epileren mag niet volgens de koran. maar als een vrouw getrouwd is en toestemming van haar man krijgt mag het wel. Dit heb ik van een imam gehoort. Zou dit kloppen.
dat geloof ik niet!!!
het is haram...... en blijft haram......
of je nou toesatemming vraagt aan je man of niet.....
je haalt iets weg..... en breng er een vorm is om er mooier uit te zien...

12-03-2004, 01:52

Citaat:
Origineel gepost door Broer1
Eselem o3alaikom wr wb

Het verwijderen van been- en armharen is toegestaan voor de vrouw en kan geen kwaad. Wat betreft het epileren van de wenkbrauwen daarentegen, dit is verboden, ook al gebeurt dit op verzoek van bijvoorbeeld de echtgenoot. Dit op basis van de uitspraak van de Profeet: âAllah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).â (Moeslim)

Sheich cAbdel cAziez Bin Baaz

We eselem o3alaikom wr wb

12-03-2004, 10:50

Citaat:
Origineel gepost door sammmy
dat geloof ik niet!!!
het is haram...... en blijft haram......
of je nou toesatemming vraagt aan je man of niet.....
je haalt iets weg..... en breng er een vorm is om er mooier uit te zien...
Salaam
Dit lijkt mij een dom excuus om het niet te mogen dom. Wanneer je je been- en armharen scheert haal je toch ook iets weg om je lichaam te verfraaien. Zijn er hier geen mensen die hier echt verstand van hebben en die een gegronde en logische reden kunnen geven waarom het niet zou mogen.
Alles binnen de islam is logisch en ik vind niet dat we als een stelletje domme schapen elkaar na moeten praten en dingen door vertellen die mensen helemaal niet op waarheid gebaseers is. Bedenk, besef en realiseer je goed dat wanneer je zegt dat iets verboden en daar een domme reden aangeeft, heel veel meiden die epileren dit als excuus gebruiken om het toch te blijven doen. Zij zullen de logica van het niet mogen doen niet zien. Zo help je niet bepaald iemand het juiste pad op.
Inspireer mensen om iets te doen, probeer ze niet de angst op te jagen (daar hebben we onze ouders al voor) en laat het veroordelen maar aan de enige echte over....

Salaam Alaikum

12-03-2004, 12:29
Hi,

Het gaat hier wel om wenkbrauwen van de dames ZELF dus misschien dat sommige dames het eppileren ook voor zichzelf doen, of uit hygiënen net zoals op andere plaatsen ook onthaard word.

je hebt het erover dat je , jezelf niet mag veranderen omdat Allah swt. je zo geschept heeft. Ik ben van mening dat je jezelf pas bent, als je jezelf ook kunt zijn. Zijn je bedoelingen van binnen rein om te epilleren dan heb je niets veranderd wat Allah swt. heeft geschept.

Jammer verder dat vaak de link wordt gelegt naar mannen waarom vrouwen zichzelf epilleren. jij kunt toch niet in de hoofd van een vrouw kijken of dat ook zo is ?

Canelle

12-03-2004, 12:32

Citaat:
Origineel gepost door Sammy84
Salaam
Dit lijkt mij een dom excuus om het niet te mogen dom. Wanneer je je been- en armharen scheert haal je toch ook iets weg om je lichaam te verfraaien. Zijn er hier geen mensen die hier echt verstand van hebben en die een gegronde en logische reden kunnen geven waarom het niet zou mogen.
Alles binnen de islam is logisch en ik vind niet dat we als een stelletje domme schapen elkaar na moeten praten en dingen door vertellen die mensen helemaal niet op waarheid gebaseers is. Bedenk, besef en realiseer je goed dat wanneer je zegt dat iets verboden en daar een domme reden aangeeft, heel veel meiden die epileren dit als excuus gebruiken om het toch te blijven doen. Zij zullen de logica van het niet mogen doen niet zien. Zo help je niet bepaald iemand het juiste pad op.
Inspireer mensen om iets te doen, probeer ze niet de angst op te jagen (daar hebben we onze ouders al voor) en laat het veroordelen maar aan de enige echte over....

Salaam Alaikum
Top , ik vind je opmerking heel goed geformuleerd !

12-03-2004, 13:08
salaam moealeikoem warahamatoeallah wabarakatoehoe,

Eerst sammy84. Er wordt een verbod gelegd op het epileren van de wenkbrauwen en niet het weghalen van overbeharing op de rest van het lichaam. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna."

Het is zelf zo dat het in de islaam wordt aanbevolen om je schaamstreek te scheren en je oksels de plukken (ya3nie harsen).De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.
Dit uit hygienische oogpunt. Dus als jij je benen wilt harsen om er mooier uit te zien geld hier geen verbod op en is dat niet een inovatie. Wenkbrauwen epileren is haram verklaart. Zelfs voor de vrouwen die niqaab dragen!! Dus het heeft niet alleen iets te maken met verfraai-ing, het is gewoon haram.

En cannell, het epileren van de wenbrauwen is niet iets wat wij vrouwen zelf willen doen. Die pijn, en die vieze stoppeltjes die terug groeien en de elende om elke ochtend eerder uit bed te komen om die stoppels weg te halen. NEEEEEEEEEEEN dit is komt van MANNEN. Zij dachten hoe kunnen wij een model er nog mooier en aantrekkelijker uit laten zien, zodat mannen nog meer van onze tijdschriften kopen enz. Wat was de oplossing: ja die matjes, moeten dunner!!!! Hiewa zeg niet dat het iets is wat vrouwen willen!!! Het is iest wat mannen van ons willen, of te wel vrouwen onderdrukking. De ene vrouw doet het, en ja hoor en andere schaap volgt haar weer enz. We zien het over al in elk tijdschrift dat ze die wenkbrauwen uitdunnen. Wij vrouwen hebben wel degelijk meer respect voor ons zelf, gaan ons echt niet aanpassen aan de wetten van de mannen, omdat zij graag ons willen zien in, strakke doorschijnende kleren en korte rokjes en een hoofd vol verf (ya3nie make-up) en gepileerde wenkbrauwen om hun te pleasen!!! HELL NO. Nee wij gerespecteerde vrouwen gehoorzamen onze Heer en aan ZIJN WETTEN, De Alwijze, de Alwetende. Zijn Kennis bevat Alles, terwijl onze kennis beperkt is.

Het epileren van de wenkbrauwen is het volgen van de sjataan, want de sjataan wil de schepselen van Allah veranderen. A'oedoe billahie minna sjataan ieraghiem.

Wa aleikoem salaam warahamatoeAllah wa barakatoehoe

12-03-2004, 13:36

Hi oeghtfouzia,

Je kennis is groot van de islam, respekt !

maar je eigen beredenering laat hier en daar grove steken vallen.
Je beweerd dat het de mannen zijn waarvoor we ons epileren , dat we dat doen vanwege de media waarin het voorkomt ???
Ik vind mijn ge eplileerde wenkbrauwen mooi, niet omdat jongens dat ook vinden ( wat weten die nou van ontharing ), niet omdat de media me dat voor schrijft. Nee omdat ik het mezelf beter vind staan.
Je epileerd duidelijk je wenkbrauwen niet, want dan zou je weten dat het alles bahalve pijn doet ( als je het op de goede manier doet ).
Ik doe make-up op voor mezelf, please mezelf daarmee, niet met de intentie om nu mannen het hoofd op hol te jagen.

Weet je wat me opvalt mensen denken hier of in zwart of in wit, je bent het wel eens met de topic of niet, jammer want vaak heb je beide zijde's nodig om tot een goede conclusie te komen.

oegtfouzia prettig weekend !

Canelle

12-03-2004, 14:36
[QUOTE]Origineel gepost door canelle

Je kennis is groot van de islam, respekt !

Cannelle
Hamoudoelilaah weet ik een beetje over de islaam. Het is een kwestie van je geld en tijd bestedden om kennis op te doen. Het is zelfs een plicht voor elke moslim om kennis op te doen.
Moge Allah ons kennis geven en het makkelijker voor ons maken om zijn wetten te praktiseren, insha allah.

Cannelle jouw mening, het lijkt alsof je mensen juist van de pad van Allah wilt houden. Het lijkt er wel op dat je alles wat de islaam zegt, wilt krom maken waardoor het weer in je straatje past??Als jij het niet eens bent met de woorden van Allah (soebhana wa ta'ala) en de daden van onze profeet mohamed (Salalahoe 3alaihie wa salam), waarom laat je het dan niet rusten. Als je geen respect voor de islaam kunt opbrengen, waarom niet zwijgen. Er zijn echt mensen die hun rust vinden in het geloven in Allah en die hier komen om kennis op te doen. Doordat jij steeds overkomt alsof je alles zelf kan bepalen, zullen andere mensen (moge allah ons daarvoor behoeden) in onwetendheid blijven en denken dat ze alles naar eigen mening kunnen interperteren. Het is niet toegestaan in de islaam om een deel van de islaam te accepteren en een deel de islaam te verwerpen. Alles is van Allah en het is niet aan ons om zijn wetten te veranderen naar onze eigen begeertes, zoals de JOden en de christen dat hebben gedaan.

jij ook een fijn weekend toegewenst
wa aleikoem salaam

12-03-2004, 14:59
Asalamou 3alaikum canelle

Het staat echt heel duidelijk in de koran dat het HARAM is, of je het nou voor je zelf of voor iemand anders doet, dat doet er niet toe!

Wa3alaikum o salamaam

Pagina's : [1] 2