Bekijk volle/desktop versie : Partnerkeuze (nav Sjouf sjouf habibi)



Pagina's : [1] 2 3

04-02-2004, 21:58

Citaat door naimaa1:
Partnerkeuze is voor mij een quasi partner keuze in het geval van vele marokkanen. Het is opvallend dat 70% juist vanuit Marokko trouwt. Het heeft een reden.

Een groot deel van de gemeenschap heeft in Marokko familie zitten. De familie daar wil dolgraag naar Nederland. Gevolg is dat zij de mensen uit Nederland "onder druk" zetten om met hun zoon of dochter te trouwen. Dus de opvatting dat velen daar trouwen alleen omdat zij de meiden of de jongens hier niet waarderen ogv te verwesterd zijn bijvoorbeeld of een andere reden is maar 1 reden maar niet het belangrijkste. Niemand zegt dat ze getrouwt zijn omdat de man of vrouw in kwestie graag naar Nederland wil. Natuurlijk niet. Het wordt de meiden en jongens zo voorgespiegeld dat ze en verzekerd zijn van een partner die de opvattingen van de marokkaanse cultuur dragen en dat ze niet bang hoeven te zijn met een partner die te hoge eisen stelt omdat die hier is geboren. Een romantisch beeld voor de naive mensen onder ons. Vooral bij de dames die nog jong zijn. De jongens speelt meer het (in mijn ogen normale) gedrag van de meiden hier een rol.

Kortom de ouders hebben gewoon een dikke vinger in de pap en willen dit zo hebben. In de film Sjoef Sjoef Habibi wordt dat zo laten zien en zo gebeurt dat ook. Het zijn gewoon de opvattingen die belangrijker zijn. Serieus worden noemen zij het in de film....

Ik denk ook dat het probleem is dat als er een feestje is en dat er dames op af komen dat het binnen de gemeenschap ook als iets raar wordt beschouwd. Een vrouw hoort thuis te zitten. De jongens feesten dan en gaan om met die meiden en vervolgens worden ze "serieus" en trouwen dan in Marokko...Ik heb het niet meegemaakt want ik ga niet naar dat soort feesten maar ik hoor het wel hoe dat gaat. Ik woon zelf in een plaatsje waar nauwelijks marokkanen wonen.

Ik hoop dat jullie dit op zo'n manier aankaarten dat dit geen aanval is tegen deze principes want het ligt gevoelig en vooral als het buiten de gemeenschap komt want vergeet niet: het komt van Rondom Tien en niet anders als u begrijpt wat ik bedoel.

Iedereen die hiervan afwijkt is vreemd dat is het complexe van dit verhaal. Het gevolg van zich afzonderen van de maatschappij waarbij de nederlandse regering een belangrijke rol heeft gespeeld. Dus van beide kanten.

Ik denk dat de Marokkanen hier teveel een band hebben met het land van de roots. Dat is het hele probleem. Het moet gewoon slijten. Leef verder en bouw je toekomst hier denk ik dan. Zodra die mentaliteit zal heersen dan zal dat veranderen let maar op. En: zolang de nederlandse maatschappij zulke mensen niet accepteerd (en dus zichzelf hier wel thuis voelen) zal die kloof alleen maar groter worden. Het uit zich in bijv. huwelijk en andere opvattingen.

Ik noem bewus de nederlandse regering want die heeft de integratie bewust tegen gewerkt door ze allochtonen te noemen en te behandelen. Natuurlijk hebben de Marokkanen ook hun eigen verantwoordelijkheid maar dit probleem moet structureel aangepakt worden en dat kan alleen door beleid. Sociaal economisch moeten zij hoe dan ook vooruit. Ze vliegen er als eerste uit en voelen zich dan ook niet geaccepteerd.

Het lijkt alsof het een ander onderwerp is maar het een kun je niet loskoppelen van het ander.

Ik ben nog iets vergeten: nog een belangrijk motief is de beperkte bewegingsvrijheid van de meeste marokkaanse meiden in Nederland. De sociale controle is groot. Thuis is de vader de baas en de hyrarchie is de mannen hebben het voor het zeggen en dan komen de vrouwen. In dat klimaat groeien ze op en vandaar dat ze vroeg trouwen (door het beeld dat ze dan van huis zijn en hun gang kunnen gaan en nog even vergeten dat ze dan met een echte huwelijk te maken hebben met al zijn problemen).

Ik vind dat het verboden moet worden....maar ja dat strookt natuurlijk niet met de mensenrechten. Dat is in principe pure discriminatie. Het zou ideaal zijn als het v.u. die groepen zelf komt. Dat bereik je alleen door de integratie te bevorderen zoals ik eerder aanhaalde. En door te trouwen uit het land van je eigen roots zal daarbij niet helpen. En zo zitten wij in een vicieuze cirkel.
.

04-02-2004, 23:22


Aangezien het niet uit de groepen zelf komt moet het inderdaad zo goed als onmogelijk gemaakt worden.

Als iemand echte verliefd is wat vaak niet het geval is is er geen enkele belemmering om in Marokko te gaan wonen.

04-02-2004, 23:24

Citaat:
Origineel gepost door Tempelier
Aangezien het niet uit de groepen zelf komt moet het inderdaad zo goed als onmogelijk gemaakt worden.

Als iemand echte verliefd is wat vaak niet het geval is is er geen enkele belemmering om in Marokko te gaan wonen.
Hoezo positief als het om 'echte liefde' gaat

Als het mij over komt, dan heb ik er alles voor over. Wie laat nou de liefde van zijn leven gaan?

04-02-2004, 23:29
Feiten:
-99% van de partners uit Marokko is vrouw.
-99% van de gevallen gaat het echtpaar in Nederland wonen.

Met andere woorden, het is scheef. Er zit een luchtje aan. Absoluut geen goede zaak dus (naar mijn persoonlijke mening) en zou dus moeten worden tegengegaan!

En kom nou niet zeuren met "ik heb de vrijheid om te trouwen met wie ik wil", want gezien de bovenstaande feiten gaat het helemaal niet over vrijheid. Het gaat om poen. Het gaat om ongelijke rechten tussen man en vrouw. Is dat vrijheid? Is dat liefde? My ass!

04-02-2004, 23:30


Precies als je echt verliefd bent heb je er alles voor over, zelfs en tijdje gaan wonen in Marokko.

Maar helaas gaat het niet om liefde maar om het binnenhalen van verkapte vluchtelingen, vrienden of neven en nichten die graag naar nederland willen. En wat een ramp is voor de integratie. Daarom moet het zo snel mogelijk onmogelijk gemaakt worden.

Als het tegen eu regels ingaat is het gewoon jammer, Nederland maakt haar eigen regels als de stabiliteit van de staat op het belang staat.

04-02-2004, 23:33

Citaat:
Origineel gepost door Tempelier
Precies ald je echt verliefd bent heb je er alles voor over, zelfs en tijdje gaan wonen in Marokko.

Maar helaas gaat het niet om liefde maar om het binnenhalen van verkapte vluchtelingen, vrienden of neven en nichten die graag naar nederland willen. En wat een ramp is voor de integratie. Daarom moet het zo snel mogelijk onmogelijk gemaakt worden.

Als het tegen eu regels ingaat is het gewoon jammer, Nederland maakt haar eigen regels als de stabiliteit van de staat op het belang staat.
Van mij mogen ze dat doen, want ik had ook geen intenties om met een 'illie' te gaan trouwen...maar ik heb niets te zeggen, als het mekteb is dan is het mekteb..

Natuurlijk hoop ik mijn lief hier tegen te komen, mits hij niet met Fatima gaat trouwen die hij uit Marokko heeft geimporteerd

04-02-2004, 23:35
en wat als je verliefd wordt op iemand in t buiteland je wil trouwen maar de gene mag nederland niet in. wil graag n siereuze antwoord.

04-02-2004, 23:38

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
en wat als je verliefd wordt op iemand in t buiteland je wil trouwen maar de gene mag nederland niet in. wil graag n siereuze antwoord.
Dan ga je lekker met je partner in het buitenland wonen.

Wat mij betreft geld deze regeling alleen voor Turkije en Marokko, omdat bij die landen de regeling word misbruikt.

"Dat kan niet want het is racisme", jammer dan. De problemen moeten nu eenmaal opgelost worden.

04-02-2004, 23:41
dus je bent tegen marocs en turken de rest is welkom.

04-02-2004, 23:43

Citaat:
Origineel gepost door Tempelier
Dan ga je lekker met je partner in het buitenland wonen.

Wat mij betreft geld deze regeling alleen voor Turkije en Marokko, omdat bij die landen de regeling word misbruikt.

"Dat kan niet want het is racisme", jammer dan. De problemen moeten nu eenmaal opgelost worden.

Heb je een hekel aan je buren

En niet 'jammer-dan'...zoiets mag niet! Of speel jij vaker vals in een spel?

04-02-2004, 23:44
tempelier,snap wat je bedoelt van mij mogen ze t verbieden. ik ben al getrouwd met mijn moslim kaaskop.

04-02-2004, 23:46

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
tempelier,snap wat je bedoelt van mij mogen ze t verbieden. ik ben al getrouwd met mijn moslim kaaskop.
Hahaha, dus de rest kan stikken

04-02-2004, 23:47


tempelier,je bent nogal recgts wat doe je eigenlijk op de maroc forum als je zo n hekel hebt aan marocs en turken.

04-02-2004, 23:50

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
dus je bent tegen marocs en turken de rest is welkom.
in het principe niet, maar ik ben wel tegen 60.000 turken en marocs per jaar.

Snappie?

Misschien geld deze regeling dan 20 jaar. Als het automatisme om je partner in het buitenland te halen dan gestopt is dan kappen we gewoon met het verbod.

Ik hoor op dit punt veel te weinig van de politiek, wel over integratie, maar integratie gaat pas lukken als Marokkanen en turken die hier zijn met elkaar trouwen en kinderen opvoeden.

Zij weten hoe ze kinderen moeten opvoeden in Nederland, zij weten hoe het werkt op school en op straat. Dat weten Marokkanen uit bergdorpen niet.

ik heb er alle vertrouwen in dat als die importhuwelijken stoppen alles vanzelf goedkomt.

04-02-2004, 23:50
Ik denk dat de mensen die hier komen helemaal geen hekel hebben aan de Marokkanen/Turken, ze zijn juist geinteresseerd en vinden ons een beetje vreemd denk ik. En door hier te komen willen ze denk ik weten wat ons bezighoudt en misschien steken ze er wat meer van op.

Pagina's : [1] 2 3