Bekijk volle/desktop versie : Een vraag aan 1979..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

17-09-2008, 19:36
Salamoe alaikoem,


ik heb een vraag:

" Zoals bekend is, is er een hadith dat Mu' adh ibn Jabal sujood deed voor de Profeet ( vrede zij met hem ) toen hij uit as Shaam kwam nadat hij door de profeet ( vrede zij met hem ) werd uitgestuurd om Tawheed te prediken en op te roepen naar " la illaha illa lah" ..."

Zoals bekend is, is sujood een aanbiddingsvorm die alleen aan Allah gericht mag worden. Mu' adh ( radia lahu anhu) maakte hierin een fout , en de profeet noemde hem geen Mushrik..

Doch volgens de doctrine van extremisten zou hij een Mushrik genoemd moeten worden volgens deze daad...

Als men zegt: " Neen, het verbod op sujood voor een andere mens werd pas geopenbaard na dit incident , dan zeg ik:" Er is een hadith dat de moslims toen zij naar al habasja gingen weigerden sujood te doen voor de koning van al Habasha en dit was voordat Mu' adh ibn Jabal naar al Shaam werd gestuurd.

Het verbod op sujood voor een andere mens was dus al duidelijk bij deze sahaba die naar al Habasha gingen.


Dus mijn vraag is: " Wordt Mu' adh ibn Jabal een Mushrik genoemd omdat dujood doen voor een andere dan Allah Shirk akbar is? Zoja, dan zijn jullie erger dan de shia. Zoniet, dan gaan jullie je doctrine tegen.


Tweede vraag: " Wordt men vanwege tawaaf rond de graf een Mushrik?"
Zoniet, waarom dan niet aangezien tawaaf een ibaadah is.
Zoja, waarom deden de salaf dan in deze kwestie tafsil maken.


Derde vraag: " Waarom wordt een kind van moslimouders een moslim genoemd en beschouwd als moslim en in moslimgraven begraven als hij sterft als baby terwijl hij de shahada nog niet eens heeft gezegt en volgens jullie doctrine geen moslim genoemd kan worden want hij kent de voorwaarden niet als baby..
Doch alle fuqaha van de wetsscholen zeggen dat deze baby/kind een moslim is en hoort te worden begraven in de moslimgraven..Dus de ahkaam van de moslims gelden op hem...



Deze vragen aangezien er bepaalde personen op dit forum zijn die heel snel zijn met mensen Mushrik noemen...en ik wijs met name naar 1979.

Moge ALlah jullie leiden in deze gezegende maand.

17-09-2008, 22:15


ik hoop op een spoedig antwoord.

17-09-2008, 22:23
je topic titel klopt niet of jij kan niet tellen. ik tel namelijk drie vragen.
wil je de genoemde hadith volledig citeren met bron vermelding aub en het antwoord volgt spoedig insha Allah.

ga je wel akkoord dat jij daarna wat vragen van mij zal beantwoorden?

17-09-2008, 22:29

Citaat door 1979:
je topic titel klopt niet of jij kan niet tellen. ik tel namelijk drie vragen.
wil je de genoemde hadith volledig citeren met bron vermelding aub en het antwoord volgt spoedig insha Allah.
Natuurlijk. Bedankt voor je oplettendheid inzake de topictitel.

hadith
bron: Irwaa'al ghaleel 55/7
muhadith: Albani
classificatie: Isnaad hessen.


لما قدم معاذ من الشام سجد للنبي صلى الله عليه وسلم قال ما هذا يا معاذ قال أتيت الشام فوافيته& #1605; يسجدون لأساقفت& #1607;م وبطارقت& #1607;م فوددت في نفسي أن نفعل ذلك بك فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم فلا تفعلوا فإني لو كنت آمرا أحدا أن يسجد لغير الله لأمرت المرأة أن تسجد لزوجها والذي نفس محمد بيده لا تؤدي المرأة حق ربها حتى تؤدي حق زوجها ولو سألها نفسها وهي على قتب لم تمنعه
الراوي: عبدالل&#160 7; بن أبي أوفى المحدث: الألبان& #1610; - المصدر: إرواء الغليل - الصفحة أو الرقم: 7/55
خلاصة الدرجة: إسناده حسن







Citaat:
ga je wel akkoord dat jij daarna wat vragen van mij zal beantwoorden?


natuurlijk.

17-09-2008, 22:58


dank je wel voor de snelle reactie. het gaat mij echter meer om de hadith over habasha en deze is zoals ik, met mijn beperkte arabisch kan zien, over mu'az ibn jabal en ash Shaam.

17-09-2008, 23:06
en vergeet niet hier te kijken: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2082914

ik wacht nog wat bewijzen af als je die hebt.

17-09-2008, 23:11

Citaat door 1979:
dank je wel voor de snelle reactie. het gaat mij echter meer om de hadith over habasha en deze is zoals ik, met mijn beperkte arabisch kan zien, over mu'az ibn jabal en ash Shaam.
al habasha.

bismillah.

- أمرنا رسول الله صلى الله عليه وعلى آله وسلم أن ننطلق مع جعفر بن أبي طالب إلى أرض النجاش&#161 0; . قال فبلغ ذلك قومنا فبعثوا عمرو بن العاص وعمارة بن الوليد وجمعوا للنجاش&#161 0; هدية ، فقدمنا وقدما على النجاش&#161 0; فأتوه بهديته فقبلها وسجدوا ثم قال له عمرو بن العاص : إن قوما منا رغبوا عن ديننا وهم في أرضك . فقال لهم النجاش&#161 0; : في أرضي ؟ قالوا : نعم . فبعث إلينا . فقال لنا جعفر : لا يتكلم منكم أحد ، أنا خطيبكم اليوم . قال : فانتهين& #1575; إلى النجاش&#161 0; وهو جالس في مجلسه وعمرو بن العاص عن يمينه وعمارة عن يساره والقسيس& #1608;ن والرهبا& #1606; جلوس سماطين ، وقد قال له عمرو ابن العاص وعمارة : إنهم لا يسجدون لك . قال : فلما انتهين&#157 5; إليه زبرنا من عنده من القسيسي& #1606; والرهبا& #1606; : اسجدوا للملك . فقال جعفر : لا نسجد إلا لله . فلما انتهين&#157 5; إلى النجاش&#161 0; قال : ما يمنعك أن تسجد . قال : لا نسجد إلا لله . قال له النجاش&#161 0; : وما ذاك ؟ قال : إن الله بعث فينا رسوله وهو الرسول الذي بشر به عيسى ابن مريم { برسول يأتي من بعدي اسمه أحمد } فأمرنا أن نعبد الله ولا نشرك به شيئا ونقيم الصلاة ونؤتي الزكاة وأمرنا بالمعرو& #1601; ، ونهانا عن المنكر قال فأعجب النجاش&#161 0; قوله فلما رأى ذلك عمرو بن العاص قال : أصلح الله الملك إنهم يخالفو&#160 6; في ابن مريم فقال النجاش&#161 0; لجعفر : ما يقول صاحبك في ابن مريم ؟ قال : يقول فيه قول الله . هو روح الله وكلمته أخرجه من البتول العذرا&#156 9; التي لم يقربها بشر . قال : فتناول النجاش&#161 0; عوداً من الأرض فقال : يا معشر القسيسي& #1606; والرهبا& #1606; : ما يزيد ما يقول هؤلاء على ما تقولون في ابن مريم ما يزن هذه . مرحبا بكم وبمن جئتم من عنده . فأنا أشهد أنه رسول الله والذي بشر به عيسى ابن مريم ، لولا ما أنا فيه من الملك لأتيته حتى أحمل نعليه ، امكثوا في أرضي ما شئتم ، وأمر لنا بطعام وكسوة وقال ردوا على هذين هديتهم&#157 5; . قال : وكان عمرو بن العاص رجلا قصيرا وكان عمارة بن الوليد رجلا جميلا . قال فأقبلا في البحر إلى النجاش&#161 0; قال : فشربوا . قال : ومع عمرو بن العاص امرأته ، فلما شربوا الخمر قال عمارة لعمرو مر امرأتك فلتقبلن& #1610; . فقال له عمرو : ألا تستحي ؟ ! فأخذه عمارة فرمى به في البحر فجعل عمرو يناشده حتى أدخله السفين&#157 7; ، فحقد عليه عمرو ذلك ، فقال عمرو للنجاش&#161 0; : إنك إذا خرجت خلف عمارة في أهلك . قال فدعا النجاش&#161 0; بعمارة فنفخ في إحليله فصار مع الوحش
الراوي: أبو موسى الأشعر&#161 0; المحدث: الوادع&#161 0; - المصدر: الصحيح من دلائل النبوة - الصفحة أو الرقم: 104
خلاصة الدرجة: صحيح . ورجاله رجال الشيخي&#160 6;

18-09-2008, 21:11

Citaat:
Zoals bekend is, is sujood een aanbiddingsvorm die alleen aan Allah gericht mag worden.
Bewijs jij dit maar voor mij, vanuit de kitab en sunnah, dat sujuud een vorm is van ibadah mutlaqa, dus in onze taal, dat sujuud alleen een daad van aanbidding kan zijn.

niet een daad van groet.

En niet zeggen iedere moslim weet dat of alle ulama zeggen dat, citeer voor mij uitspraken van Ulama met bronvermelding dat zij zeggen sujuud kan alleen een vorm zijn van ibadah.

Je zult niks vinden, want het klopt niet.
Met jou bewering dat sujuud een daad van ibadah is zonder duidelijke tafseel, duidt op jou toverkunstjes die ik gewend ben.

want als je zegt dat sujuud een daad is van ibadah alleen dan duidt het erop dat Allah bepaalde dienaren heeft opgedragen om anderen aan te bidden, want Allah heeft zijn engelen opgedragen om sujuud te doen voor Adam, en omdat jij zegt dat sujud alleen een daad is van ibadah dan heeft Allah shirk ( het aanbidden van anderen dan Allah) opgedragen.

nog iets... zoals ik je de vorige keer heb duidelijk gemaakt dat deze ahadith niet aan de criteria van een sahih hadith voldoen, omdat zij twee overleveraars bevatten die niet voldoen aan de criteria van een Sahih overleveraar.
dus hierop kun je geen wetten bouwen.

en nog iets Ulama hebben gezegd dat deze sujuud een daad was van begroeting en niet van ibadah zoals ik de vorige keer heb aangehaald.

en ibn kathir zegt in zijn tafsir dat bij deze gebeurtenis de sujuud aan anderen dan allah verboden is gesteld, nadat het toegestaan was in de vorige wetgevingen.

lees maar (ik heb het in het engels gehaald, zodat het duidelijk is voor de lezers...niet voor jou, want jou gedrag duidt erop dat je het niet wilt accepteren):

Qatadah commented on Allah's statement,


﴿وَإِذ&#16 18; قُلْنَ&#157 5; لِلْمَل& #1614;ـئِكَة&# 1616; اسْجُدُ& #1608;اْ لاًّدَم& #1614;﴾


(And (remember) when We said to the angels: "Prostrate yourselves before Adam.'')


"The obedience was for Allah and the prostration was before Adam. Allah honored Adam and commanded the angels to prostrate before him.'' Some people said that this prostration was just a prostration of greeting, peace and honor, hence Allah's statement,


﴿وَرَفَ عَ أَبَوَي& #1618;هِ عَلَى الْعَرْ& #1588;ِ وَخَرُّ& #1608;اْ لَهُ سُجَّدَ& #1575; وَقَال&#161 4; يأَبَت&#161 6; هَـذَا تَأْوِي& #1604;ُ رُؤْيَـ& #1609; مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَه& #1614;ا رَبِّى حَقًّا&#648 30;


(And he (Prophet Yusuf) raised his parents to the throne and they fell down before him prostrate. And he said: "O my father! This is the interpretation of my dream aforetime! My Lord has made it come true!'') (12:100)


The practice of prostrating was allowed for previous nations, but was repealed for ours. Mu`adh said to the Prophet , "I visited Ash-Sham and found that they used to prostate before their priests and scholars. You, O Messenger of Allah, are more deserving of prostration.'' The Prophet said,


«لَا لَوْ كُنْتُ آمِرًا بَشَرً&#157 5; أنْ يَسْجُد& #1614; لِبَشَر& #1613; لَأَمَر& #1618;تُ الْمَرْ& #1571;ةَ أنْ تَسْجُد& #1614; لِزَوجِ& #1607;َا مِنْ عِظَمِ حَقِّه&#161 6; عَلَيْه& #1614;ا»


(No. If I was to command any human to prostrate before another human, I would command the wife to prostrate before her husband because of the enormity of his right on her.)

duidelijk? Het was opgeheven na die gebeurtenis.


Citaat:
Zoja, dan zijn jullie erger dan de shia
Jij bent erger dan de shia want door jou beweringen stel jij indirect dat Allah zijn dienaren heeft opgedragen om anderen dan Hem aan te bidden, en beweer jij ook dat Muadz Radia Allahu anh een anderen naast Allah heeft aanbeden, dus wie is hier misdadig bezig...oh jij broer van de rafida.


Citaat:
Tweede vraag: " Wordt men vanwege tawaaf rond de graf een Mushrik?"
Zoniet, waarom dan niet aangezien tawaaf een ibaadah is.
Zoja, waarom deden de salaf dan in deze kwestie tafsil maken.
waarom niet? Omdat we de situatie moeten bekijken. De Ulama hebben gezegd als jij tawaf doet omwille de bewoner van het graf dan heb jij hem aanbeden en ben jij een mushrik, maar als jij tawaaf doet bij de graf omwille van Allah omdat jij denkt dat het op die plaats eerder wordt geaccepteerd dan ben jij innovatief bezig.

Kijk maar naar het gebed, als jij een gebed verricht in een graftombe omdat jij gelooft dat het eerder wordt geaccepteerd, dan ben jij innovatief bezig, maar als jij bidt omwille van de eigenaar van dat graf, dan heb jij hem aanbeden en ben je een mushrik.


Citaat:
Derde vraag: " Waarom wordt een kind van moslimouders een moslim genoemd en beschouwd als moslim en in moslimgraven begraven als hij sterft als baby terwijl hij de shahada nog niet eens heeft gezegt en volgens jullie doctrine geen moslim genoemd kan worden want hij kent de voorwaarden niet als baby..
Doch alle fuqaha van de wetsscholen zeggen dat deze baby/kind een moslim is en hoort te worden begraven in de moslimgraven..Dus de ahkaam van de moslims gelden op hem...
Omdat dit kind nog op de fitrah is, hij is als een muwahid geboren en hij is gestorven als een muwahid op de fitrah zonder enige daad van shirk akbar te hebben begaan, waarom moet hij naar de hel?

Hij is ook niet verantwoordelijk voor zijn daden, want hij is niet-mukallaf, dus krijgt hij de hukm van Tabiyah dus van zijn ouders of als die er niet meer zijn van de Dar waarin hij is gevonden.

duidelijk... onze boodschap is een mukallaf persoon die shirk akbar begaat dus een vorm van ibadah( niet een vorm van een andere daad) aan anderen dan Allah geeft dan is hij een mushrik.

18-09-2008, 21:40

Citaat door sharqawi:
Salamoe alaikoem,


ik heb een vraag:

" Zoals bekend is, is er een hadith dat Mu' adh ibn Jabal sujood deed voor de Profeet ( vrede zij met hem ) toen hij uit as Shaam kwam nadat hij door de profeet ( vrede zij met hem ) werd uitgestuurd om Tawheed te prediken en op te roepen naar " la illaha illa lah" ..."

Zoals bekend is, is sujood een aanbiddingsvorm die alleen aan Allah gericht mag worden. Mu' adh ( radia lahu anhu) maakte hierin een fout , en de profeet noemde hem geen Mushrik..

Doch volgens de doctrine van extremisten zou hij een Mushrik genoemd moeten worden volgens deze daad...

Als men zegt: " Neen, het verbod op sujood voor een andere mens werd pas geopenbaard na dit incident , dan zeg ik:" Er is een hadith dat de moslims toen zij naar al habasja gingen weigerden sujood te doen voor de koning van al Habasha en dit was voordat Mu' adh ibn Jabal naar al Shaam werd gestuurd.

Het verbod op sujood voor een andere mens was dus al duidelijk bij deze sahaba die naar al Habasha gingen.


Dus mijn vraag is: " Wordt Mu' adh ibn Jabal een Mushrik genoemd omdat dujood doen voor een andere dan Allah Shirk akbar is? Zoja, dan zijn jullie erger dan de shia. Zoniet, dan gaan jullie je doctrine tegen.
Ten eerste hoe weet jij dat ze wisten dat sujud begroeting haraam is en hebben het niet gedaan??? Het is bekend in de hadtih dat ze niet sujud deden voor hem.
omdat hij het niet verdiende, maar zijn volk deden wel sujud voor hem en de sahaba niet
daarom deed mu3aad radia ALLAHU 3nhu sujud begroeting voor de profeet hij dacht dat hij het verdiende en die priesters verdiende het niet en als sujud begroeting van aslu dien was dan had Allah de engelen niet bevolen om sujud te doen voor adem 3lehie salaam
en dan had ya3qub en zijn kinderen niet sujud gedaan voor yussef 3lehie salaam
en zoals we weten is deze hadith ook da3ief verklaard dus met dit kan je het niet bewijzen en zoals ik al eerder zei vorige keer

Je moet weten dat er echt een verschil is tussen de Sujuud van aanbidding en de Sujuud als begroeting. De een is Shirk, en de ander is Haraam. Op het moment dat iemand Sujuud verricht om iemand te aanbidden, dan treed hij buiten de Islam, en deze sujud mocht nooit zelfs in de tijd van yussef mocht je niet sujud doen om hem te aanbidden maar wanneer iemand het doet uit groet dan is dit een zonde dat vermeden moet worden, want het leidt naar Shirk.


als iemand zegt mu'aad ibn jabbal heeft shirk begaan door dat hij sujud BEGROETING DEED maar is daarmee niet mushrik omdat hij onwetend is, dus die daad die hij begaan heeft is shirk?

قال تعالى(وإ ذقلنا للملائك& #1577; اسجدوا لآدم فسجدوا إلا إبليس أبى واستكب&#158 5; وكان من الكافري& #1606البقرة34[/SIZE]

34.En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.

dan zeggen wij tegen hem , dus Allah beveelt de engelen shirk te plegen stagfirlah!!!
jij zegt dat iblis op de waarheid is Omdat hij niet voor een schepsel wou buigen??


61. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Betuigt eer aan Adam," betuigden zij eer, behalve Iblies. Hij zeide: "Moet ik mij ter aarde werpen voor iemand die Gij geschapen hebt uit klei?"

Jij zegt dat iblis op de waarheid is omdat hij niet wou buigen voor iemand die uit klei is geschapen ?? StagfirAllah, Moge Allah swt mij vergeven en Alle Moslims Allahuma ameen!! Bij jullie is soejud in het algemeen Shirk, jij zegt hoe kan Allah swt de engelen bevelen om soejud te doen en in andere verzen verbied Allah swt het ?????

[SIZE="4"]وَمِنْ آيَاتِه& #1616; اللَّيْ& #1604;ُ وَالنَّ& #1607;َارُ وَالشَّ& #1605;ْسُ وَالْقَ& #1605;َرُ لَا تَسْجُد& #1615;وا لِلشَّم& #1618;سِ وَلَا لِلْقَم& #1614;رِ وَاسْجُ& #1583;ُوا لِلَّه&#161 6; الَّذِ&#161 0; خَلَقَه& #1615;نَّ إِن كُنتُم&#161 8; إِيَّاه& #1615; تَعْبُد& #1615;ونَ[/SIZE]

37. En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor Allah Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden.


[SIZE="4"]وَجَدتّ& #1615;هَا وَقَوْم& #1614;هَا يَسْجُد& #1615;ونَ لِلشَّم& #1618;سِ مِن دُونِ اللَّه&#161 6; وَزَيَّ& #1606;َ لَهُمُ الشَّيْ& #1591;َانُ أَعْمَا& #1604;َهُمْ فَصَدَّ& #1607;ُمْ عَنِ السَّبِ& #1610;لِ فَهُمْ لَا يَهْتَد& #1615;ونَ[/SIZE]


24.Ik vond, dat zij en haar volk voor de zon buigen in plaats van Allah en Satan heeft hun werken voor schoonschijnend gemaakt en heeft hun de weg versperd, zodat zij geen rechte leiding volgen;

Vraag jij je niet af hoe kan in andere verzen toegestaan is om soejud te doen en in andere verzen is het verboden sterker nog het is zelfs shirk akbar dat je uit de islam doet treden


En jij beweert ook dat de profeten die met de boodschap zijn gekomen om mensen te leren wat de thagoet is en hoe we het moeten verwerpen en dat we in Allah swt geloven

[SIZE="4"]
وَلَقَد& #1618; بَعَثْن& #1614;ا فِي كُلِّ أُمَّة&#161 3; رَّسُول& #1575;ً أَنِ اعْبُدُ& #1608;اْ اللّهَ وَاجْتَ& #1606;ِبُواْ الطَّاغ& #1615;وتَ فَمِنْه& #1615;م مَّنْ هَدَى اللّهُ وَمِنْه& #1615;م مَّنْ حَقَّت&#161 8; عَلَيْه& #1616; الضَّلا& #1604;َةُ فَسِيرُ& #1608;اْ فِي الأَرْض& #1616; فَانظُر& #1615;واْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَ& #1577;ُ الْمُكَ& #1584;ِّبِين&# 1614;
[/SIZE]
36. En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, "Aanbidt Allah en vermijdt de Thagoet." Toen waren er sommigen onder hen die Allah leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reist daarom op aarde rond en ziet wat het einde was der loochenaars.

Jij beweert dat de profeten niet weten wat thagoet is, en niet onderscheid maken tussen shirk en tawheed en hun zelf zijn in shirk vervallen en zijn tevreden met de aanbidding van mensen Allah swt zegt in Soerah Yoessef

[SIZE="4"]وَرَفَع& #1614; أَبَوَي& #1618;هِ عَلَى الْعَرْ& #1588;ِ وَخَرُّ& #1608;اْ لَهُ سُجَّدً& #1575; وَقَال&#161 4; يَا أَبَتِ هَـذَا تَأْوِي& #1604;ُ رُؤْيَا& #1610;َ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَه& #1614;ا رَبِّي حَقًّا وَقَدْ أَحْسَن& #1614; بَي إِذْ أَخْرَج& #1614;نِي مِنَ السِّجْ& #1606;ِ وَجَاء بِكُم مِّنَ الْبَدْ& #1608;ِ مِن بَعْدِ أَن نَّزغَ الشَّيْ& #1591;َانُ بَيْنِ&#161 0; وَبَيْن& #1614; إِخْوَت& #1616;ي إِنَّ رَبِّي لَطِيف&#161 2; لِّمَا يَشَاء إِنَّه&#161 5; هُوَ الْعَلِ& #1610;مُ الْحَكِ& #1610;مُ
[/SIZE]
100. Hij hief zijn ouders op de troon en zij wierpen zich voor hem neder. En hij zeide: "O mijn vader, dit is de vervulling van mijn vroegere droom. Mijn Heer heeft deze verwezenlijkt. En Hij schonk mij een gunst toen Hij mij uit de gevangenis verloste en u uit de woestijn bracht, nadat Satan tweedracht tussen mij en mijn broeders had gezaaid. Voorzeker, mijn Heer is goedertieren voor wie Hij wil. Waarlijk, Hij is de Alwetende, de Alwijze."

Dus jij beweert dat yoessef thagoet is ?? omdat hij tevreden was met de soejud van ya3qoeb en zijn kinderen??? En jij beweert dat ya3qoeb en zijn kinderen mushrikien zijn omdat zij soejud deden voor yoessef???stagfirAllah


[SIZE="4"]قال:ابن زيد في قولهوخر& #1608;له سجد&#1575,قال:ذلك السجود لشرفه,كم اسجدت الملائك& #1577; لآدم لشرفه,لي س بسجود عبادة
[/SIZE]
ibn zayed Rahiemahu Allah zegt over deze vers: en zij wierpen zich voor hem neder in soerah yoessef: dat is soejoed begeroeting ,zoals mala'ika dat deden voor Adam alyhi salaam

subhana lah deze mensen maken geen onderscheid tussen sujuud aanbidding en sujuud begroeting!

en kijk wat qatadah radialahu anhu daarover zegt:

[SIZE="4"]عن قتادةوخ& #1585;وا له سجد&#1575وكانت تحية من قبلكم,وك ان بها يحيي بعضهم بعضا,فأع طى الله هذه الأمة السلام,ت حية أهل الجنة,كر امة من الله تبارك وتعالى عجلها لهم,ونعم ة منه.
[/SIZE]
hij zegt ongeveer in zijn tafsier (en zij wierpen zich voor hem neder in soerah yoessef), dat was begroeting van vroeger (sjoed begroeting) en zo begroeten ze elkaar en Allah swt gaf deze ummah salaam als begroeting

en ibn taymiya rahimahoelah zegt in majoe3 fatawi'ja , dat het soejoed begroeting was


let op de vogende

elke profeet was met de zelfde boodschap gekomen wat tawheed betreft
alleen was er wel vershillende shara'i3 maar tawheed waren ze allemaal mee eens zoiets noemen we aslu dien. en elke profeet had dezelfde aslu dien islam en dat is aanbid Allah en vermijd shirk, aslu dien van nuh 3lehie salaam is dezelfde alsu dien van mohammed vmzh enzo is het ook met andere boodschappers allemaal hadden dezelfde aslu dien islam TIFAQ EL ADYAAN

- [SIZE="4"]يُعرف أصل الإسلا&#160 5; باتفاق الأديا&#160 6; عليه، قال تعالى (وما أرسلنا من قبلك من رسول إلا نوحي إليه أنه لا إله إلا أنا فاعبدو&#160 6 وقال تعالى (شرع لكم من الدين ما وصى به نوحا والذي أوحينا إليك وما وصينا به إبراهي&#160 5; وموسى وعيسى أن أقيموا الدين ولا تتفرقو&#157 5; في&#1607 وقال نوح (وأمرت أن أكون من المسلمي& #1606 وعن إبراهي&#160 5; (إذ قال له ربه أسلم قال أسلمت لرب العالمي& #1606 ووصى إبراهي&#160 5; ويعقوب أبناءهم& #1575; (فلا تموتن إلا وأنتم مسلمو&#1606 وعن موسى (يا قوم إن كنتم آمنتم بالله فعليه توكلوا إن كنتم مسلمي&#1606 والحوار& #1610;ون يقولون لعيسى (آمنا واشهد بانا مسلمو&#1606. قال ابن تيمية: والإسلا& #1605; هو دين جميع الأنبيا& #1569; والمرسل& #1610;ن ومن تبعهم من الأمم كما أخبر الله بنحو ذلك في غير موضع من كتابه فأخبر عن نوح وإبراهي& #1605; وإسرائي& #1604; عليهم السلام أنهم كانوا مسلمين وكذلك اتباع موسى وعيسى عليهما السلام وغيرهم&#154 8; والإسلا& #1605; هو أن يستسلم لله لا لغيره فيعبد الله ولا يشرك به شيئا ويتوكل عليه وحده ويرجوه ويخافه وحده ويحب الله المحبة التامة لا يحب مخلوقا كحبه لله.... فمن استكبر عن عبادة الله لم يكن مسلما، ومن عبد مع الله غيره لم يكن مسلم&#1575 كتاب النبوا&#157 8; ص 127

maar in de tijd van yussef 3lehie salam mocht je wel voor iemand buigen om hem te begroeten niet aanbidden en in de tijd van mohammed 3lehie salat wa salaam
mocht het niet dus sujud begroeting is niet van aslu dien en iemand kan fout in maken en het kan naar shirk leiden enzow hebben we je shubuha weerlegd

18-09-2008, 21:40

Citaat door sharqawi:


Tweede vraag: " Wordt men vanwege tawaaf rond de graf een Mushrik?"
Zoniet, waarom dan niet aangezien tawaaf een ibaadah is.
Zoja, waarom deden de salaf dan in deze kwestie tafsil maken.
Eerst moeten we weten dat Allah alleen het recht heeft om aanbeden te worden, en degene die naast ALLAH iets aanbid dan is hij onwetend dat ALLAH alleen het recht om aanbeden te worden en iemand die deze onwetendheid heeft kan onmogelijk moslim zijn want iemand treed de islam binnen met de shahada en shahada betekent dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve ALLAH en als iemand dit niet weet is hij niet eens de islam binnen getreden om een excuus te gaan zoeken weet moge ALLAH jou en mij leiden naar de waarheid dat een persoon pas de islam binnen treed als hij weet dat ALLAH alleen het recht heeft om aanbeden te worden

Ten eerste moeten we weten dat aanbidding naast ALLAH shirk akbar is
En iedereen die naast ALLAH iets aanbid uitvrije wil een mushrik is en wie niet met dit mee eens is dan is hij geen moslim

Ten tweede nu moeten we kijken naar de situatie van een persoon zoals tawaf doen om de graf, weet dat tawaaf aanbidding is en mag alleen rond de ka3ba gedaan worden
Sommige zeggen tawaf om de graf is shirk akbar
En sommige zeggen degene die tawaaf doet om de graf om dichter bij ALLAH te komen en niet om dichter bij die persoon te komen in die graf dan is dit bid3a zoals iemand die bid bij de graf naar ALLAH of doe3a doet voor ALLAH bij de graf of slacht in de naam van ALLAH bij de graf dan is dit bid3a maar iemand kan dit doen om die dode man te vereren hoe hij ALLAH vereert dan is dit shirk akbar en sommige zeggen weer degene die tawaf doet om de graf heeft deze graf net als ka3ba beschouwt dus is shirk akbar en die andere zeggen dat het niet shirk akbar is , zeggen hij aanbid niet iemand anders naast ALLAH , hij wilt juist ALLAH aanbidden en niet die graf en dacht dat tawaaf bij de graf komt hij dichter bij ALLAH dus is geen shirk akbar
Maar geen 1 van de 2 zeggen ja ook al heeft hij iemand anders naast ALLAH aanbeden is geen mushrik de meningverschil is niet in ta’esil maar in tanzil

18-09-2008, 21:41

Citaat door sharqawi:



Derde vraag: " Waarom wordt een kind van moslimouders een moslim genoemd en beschouwd als moslim en in moslimgraven begraven als hij sterft als baby terwijl hij de shahada nog niet eens heeft gezegt en volgens jullie doctrine geen moslim genoemd kan worden want hij kent de voorwaarden niet als baby..
Doch alle fuqaha van de wetsscholen zeggen dat deze baby/kind een moslim is en hoort te worden begraven in de moslimgraven..Dus de ahkaam van de moslims gelden op hem...

Deze vragen aangezien er bepaalde personen op dit forum zijn die heel snel zijn met mensen Mushrik noemen...en ik wijs met name naar 1979.

Moge ALlah jullie leiden in deze gezegende maand.
Allah (Geprezen en Verhevene is Hij) zegt in de Koran:- “En (gedenkt) toen jouw Heer het nageslacht van de kinderen van Adam uit hun lendenen nam, en hen deed getuigen over zichzelf (en Hij zei: ) “Ben Ik niet jullie Heer?”Zij zeiden:-”Jazeker,dat getuigen wij.” Opdat jullie op de Dag des Oordeels (Opstanding) niet zullen zeggen:-“Wij waren hieromtrent achtelozen.” (7:172-3).

Wij hebben getuigt tegenover ALLAH en iedereen word geboren met fitra
Het zijn de ouders die hen veranderen tot een christen of een jood etc. zoals in een hadtih is vermeld

Als hij sterft in situatie dat hij niet mukkalef is en zijn ouders waren moslims en niet mushrikien dan is hij als een muwahid gestorven en treed inshaALLAH de paradijs binnen, en hier is geen meningverschil in

de geleerden verschillen van mening als kinderen van joden en christenen dood gaan sommige zeggen hij moet een test afleggen en sommige zeggen van niet wallahu a3lem

maar als het kinderen van moslims zijn en sterft dan treed hij de paradijs binnen inshaALLAH omdat hij de hukm krijgt van zijn ouders

maar weetje wat het is wij zeggen niet alleen Dat onwetendheid niet word geaccepteerd in shirk akbar dat zeggen jullie geleerden ook

Zoals sheick ali ben kudayr en Ahmed galidi en sheick hassan ben khattab moge ALLAH hun bevrijden ameen en mohamed maqdisie en abo abdel rahaam el atharie rahiemahu ALLAH ect.

Dus deze onderwerp is duidelijk als de zon hoe kunnen jullie iemand noemen die krishna aanbid een muwahid noemen hoe kan hij muwahidd zijn?? Muwahid is iemand die ALLAH alleen aanbid maar hij aabid krishna dus is hij geen muwahidd

de reden dat ik reageer is om deze shubuhaat te weerleggen , want sommige mensen weet dit niet en nemen het aan

18-09-2008, 23:06
Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar...
Masha Allah broeders. jazak Allahu khayran voor jullie antwoorden.

ik zal kijken of er iets aangevuld moet worden en zo ja, zal ik het proberen aan te vullen.

19-09-2008, 14:50


sharqawi, graag je reactie

20-09-2008, 11:41
1979... Ik zie alleen puntjes.

Of heb jij andere gebruikersnamen en is jouw antwoord hetzelfde als hun antwoord?

20-09-2008, 22:08

Citaat door sharqawi:
1979... Ik zie alleen puntjes.

Of heb jij andere gebruikersnamen en is jouw antwoord hetzelfde als hun antwoord?


?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23