Citaat door sharqawi:Salamoe alaikoem,
ik heb een vraag:
" Zoals bekend is, is er een hadith dat Mu' adh ibn Jabal sujood deed voor de Profeet ( vrede zij met hem ) toen hij uit as Shaam kwam nadat hij door de profeet ( vrede zij met hem ) werd uitgestuurd om Tawheed te prediken en op te roepen naar " la illaha illa lah" ..."
Zoals bekend is, is sujood een aanbiddingsvorm die alleen aan Allah gericht mag worden. Mu' adh ( radia lahu anhu) maakte hierin een fout , en de profeet noemde hem geen Mushrik..
Doch volgens de doctrine van extremisten zou hij een Mushrik genoemd moeten worden volgens deze daad...
Als men zegt: " Neen, het verbod op sujood voor een andere mens werd pas geopenbaard na dit incident , dan zeg ik:" Er is een hadith dat de moslims toen zij naar al habasja gingen weigerden sujood te doen voor de koning van al Habasha en dit was voordat Mu' adh ibn Jabal naar al Shaam werd gestuurd.
Het verbod op sujood voor een andere mens was dus al duidelijk bij deze sahaba die naar al Habasha gingen.
Dus mijn vraag is: " Wordt Mu' adh ibn Jabal een Mushrik genoemd omdat dujood doen voor een andere dan Allah Shirk akbar is? Zoja, dan zijn jullie erger dan de shia. Zoniet, dan gaan jullie je doctrine tegen.
Ten eerste hoe weet jij dat ze wisten dat sujud begroeting haraam is en hebben het niet gedaan??? Het is bekend in de hadtih dat ze niet sujud deden voor hem.
omdat hij het niet verdiende, maar zijn volk deden wel sujud voor hem en de sahaba niet
daarom deed mu3aad radia ALLAHU 3nhu sujud begroeting voor de profeet hij dacht dat hij het verdiende en die priesters verdiende het niet en als sujud begroeting van aslu dien was dan had Allah de engelen niet bevolen om sujud te doen voor adem 3lehie salaam
en dan had ya3qub en zijn kinderen niet sujud gedaan voor yussef 3lehie salaam
en zoals we weten is deze hadith ook da3ief verklaard dus met dit kan je het niet bewijzen en zoals ik al eerder zei vorige keer
Je moet weten dat er echt een verschil is tussen de Sujuud van aanbidding en de Sujuud als begroeting. De een is Shirk, en de ander is Haraam. Op het moment dat iemand Sujuud verricht om iemand te aanbidden, dan treed hij buiten de Islam, en deze sujud mocht nooit zelfs in de tijd van yussef mocht je niet sujud doen om hem te aanbidden maar wanneer iemand het doet uit groet dan is dit een zonde dat vermeden moet worden, want het leidt naar Shirk.
als iemand zegt mu'aad ibn jabbal heeft shirk begaan door dat hij sujud BEGROETING DEED maar is daarmee niet mushrik omdat hij onwetend is, dus die daad die hij begaan heeft is shirk?
قال تعالى(وإ ذقلنا للملائك& #1577; اسجدوا لآدم فسجدوا إلا إبليس أبى واستكبž 5; وكان من الكافري& #1606
البقرة34[/SIZE]
34.En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.
dan zeggen wij tegen hem , dus Allah beveelt de engelen shirk te plegen stagfirlah!!!
jij zegt dat iblis op de waarheid is Omdat hij niet voor een schepsel wou buigen??
61. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Betuigt eer aan Adam," betuigden zij eer, behalve Iblies. Hij zeide: "Moet ik mij ter aarde werpen voor iemand die Gij geschapen hebt uit klei?"
Jij zegt dat iblis op de waarheid is omdat hij niet wou buigen voor iemand die uit klei is geschapen ?? StagfirAllah, Moge Allah swt mij vergeven en Alle Moslims Allahuma ameen!! Bij jullie is soejud in het algemeen Shirk, jij zegt hoe kan Allah swt de engelen bevelen om soejud te doen en in andere verzen verbied Allah swt het ?????
[SIZE="4"]وَمِنْ آيَاتِه& #1616; اللَّيْ& #1604;ُ وَالنَّ& #1607;َارُ وَالشَّ& #1605;ْسُ وَالْقَ& #1605;َرُ لَا تَسْجُد& #1615;وا لِلشَّم& #1618;سِ وَلَا لِلْقَم& #1614;رِ وَاسْجُ& #1583;ُوا لِلَّه¡ 6; الَّذِ¡ 0; خَلَقَه& #1615;نَّ إِن كُنتُم¡ 8; إِيَّاه& #1615; تَعْبُد& #1615;ونَ[/SIZE]
37. En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor Allah Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden.
[SIZE="4"]وَجَدتّ& #1615;هَا وَقَوْم& #1614;هَا يَسْجُد& #1615;ونَ لِلشَّم& #1618;سِ مِن دُونِ اللَّه¡ 6; وَزَيَّ& #1606;َ لَهُمُ الشَّيْ& #1591;َانُ أَعْمَا& #1604;َهُمْ فَصَدَّ& #1607;ُمْ عَنِ السَّبِ& #1610;لِ فَهُمْ لَا يَهْتَد& #1615;ونَ[/SIZE]
24.Ik vond, dat zij en haar volk voor de zon buigen in plaats van Allah en Satan heeft hun werken voor schoonschijnend gemaakt en heeft hun de weg versperd, zodat zij geen rechte leiding volgen;
Vraag jij je niet af hoe kan in andere verzen toegestaan is om soejud te doen en in andere verzen is het verboden sterker nog het is zelfs shirk akbar dat je uit de islam doet treden
En jij beweert ook dat de profeten die met de boodschap zijn gekomen om mensen te leren wat de thagoet is en hoe we het moeten verwerpen en dat we in Allah swt geloven
[SIZE="4"]
وَلَقَد& #1618; بَعَثْن& #1614;ا فِي كُلِّ أُمَّة¡ 3; رَّسُول& #1575;ً أَنِ اعْبُدُ& #1608;اْ اللّهَ وَاجْتَ& #1606;ِبُواْ الطَّاغ& #1615;وتَ فَمِنْه& #1615;م مَّنْ هَدَى اللّهُ وَمِنْه& #1615;م مَّنْ حَقَّت¡ 8; عَلَيْه& #1616; الضَّلا& #1604;َةُ فَسِيرُ& #1608;اْ فِي الأَرْض& #1616; فَانظُر& #1615;واْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَ& #1577;ُ الْمُكَ& #1584;ِّبِين&# 1614;
[/SIZE]
36. En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, "Aanbidt Allah en vermijdt de Thagoet." Toen waren er sommigen onder hen die Allah leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reist daarom op aarde rond en ziet wat het einde was der loochenaars.
Jij beweert dat de profeten niet weten wat thagoet is, en niet onderscheid maken tussen shirk en tawheed en hun zelf zijn in shirk vervallen en zijn tevreden met de aanbidding van mensen Allah swt zegt in Soerah Yoessef
[SIZE="4"]وَرَفَع& #1614; أَبَوَي& #1618;هِ عَلَى الْعَرْ& #1588;ِ وَخَرُّ& #1608;اْ لَهُ سُجَّدً& #1575; وَقَال¡ 4; يَا أَبَتِ هَـذَا تَأْوِي& #1604;ُ رُؤْيَا& #1610;َ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَه& #1614;ا رَبِّي حَقًّا وَقَدْ أَحْسَن& #1614; بَي إِذْ أَخْرَج& #1614;نِي مِنَ السِّجْ& #1606;ِ وَجَاء بِكُم مِّنَ الْبَدْ& #1608;ِ مِن بَعْدِ أَن نَّزغَ الشَّيْ& #1591;َانُ بَيْنِ¡ 0; وَبَيْن& #1614; إِخْوَت& #1616;ي إِنَّ رَبِّي لَطِيف¡ 2; لِّمَا يَشَاء إِنَّه¡ 5; هُوَ الْعَلِ& #1610;مُ الْحَكِ& #1610;مُ
[/SIZE]
100. Hij hief zijn ouders op de troon en zij wierpen zich voor hem neder. En hij zeide: "O mijn vader, dit is de vervulling van mijn vroegere droom. Mijn Heer heeft deze verwezenlijkt. En Hij schonk mij een gunst toen Hij mij uit de gevangenis verloste en u uit de woestijn bracht, nadat Satan tweedracht tussen mij en mijn broeders had gezaaid. Voorzeker, mijn Heer is goedertieren voor wie Hij wil. Waarlijk, Hij is de Alwetende, de Alwijze."
Dus jij beweert dat yoessef thagoet is ?? omdat hij tevreden was met de soejud van ya3qoeb en zijn kinderen??? En jij beweert dat ya3qoeb en zijn kinderen mushrikien zijn omdat zij soejud deden voor yoessef???stagfirAllah
[SIZE="4"]قال:ابن زيد في قولهوخر& #1608;له سجدا
,قال:ذلك السجود لشرفه,كم اسجدت الملائك& #1577; لآدم لشرفه,لي س بسجود عبادة
[/SIZE]
ibn zayed Rahiemahu Allah zegt over deze vers: en zij wierpen zich voor hem neder in soerah yoessef: dat is soejoed begeroeting ,zoals mala'ika dat deden voor Adam alyhi salaam
subhana lah deze mensen maken geen onderscheid tussen sujuud aanbidding en sujuud begroeting!
en kijk wat qatadah radialahu anhu daarover zegt:
[SIZE="4"]عن قتادةوخ& #1585;وا له سجدا
وكانت تحية من قبلكم,وك ان بها يحيي بعضهم بعضا,فأع طى الله هذه الأمة السلام,ت حية أهل الجنة,كر امة من الله تبارك وتعالى عجلها لهم,ونعم ة منه.
[/SIZE]
hij zegt ongeveer in zijn tafsier (en zij wierpen zich voor hem neder in soerah yoessef), dat was begroeting van vroeger (sjoed begroeting) en zo begroeten ze elkaar en Allah swt gaf deze ummah salaam als begroeting
en ibn taymiya rahimahoelah zegt in majoe3 fatawi'ja , dat het soejoed begroeting was
let op de vogende
elke profeet was met de zelfde boodschap gekomen wat tawheed betreft
alleen was er wel vershillende shara'i3 maar tawheed waren ze allemaal mee eens zoiets noemen we aslu dien. en elke profeet had dezelfde aslu dien islam en dat is aanbid Allah en vermijd shirk, aslu dien van nuh 3lehie salaam is dezelfde alsu dien van mohammed vmzh enzo is het ook met andere boodschappers allemaal hadden dezelfde aslu dien islam TIFAQ EL ADYAAN
- [SIZE="4"]يُعرف أصل الإسلا  5; باتفاق الأديا  6; عليه، قال تعالى (وما أرسلنا من قبلك من رسول إلا نوحي إليه أنه لا إله إلا أنا فاعبدو  6
وقال تعالى (شرع لكم من الدين ما وصى به نوحا والذي أوحينا إليك وما وصينا به إبراهي  5; وموسى وعيسى أن أقيموا الدين ولا تتفرقو 5; فيه
وقال نوح (وأمرت أن أكون من المسلمي& #1606
وعن إبراهي  5; (إذ قال له ربه أسلم قال أسلمت لرب العالمي& #1606
ووصى إبراهي  5; ويعقوب أبناءهم& #1575; (فلا تموتن إلا وأنتم مسلمون
وعن موسى (يا قوم إن كنتم آمنتم بالله فعليه توكلوا إن كنتم مسلمين
والحوار& #1610;ون يقولون لعيسى (آمنا واشهد بانا مسلمون
. قال ابن تيمية: والإسلا& #1605; هو دين جميع الأنبيا& #1569; والمرسل& #1610;ن ومن تبعهم من الأمم كما أخبر الله بنحو ذلك في غير موضع من كتابه فأخبر عن نوح وإبراهي& #1605; وإسرائي& #1604; عليهم السلام أنهم كانوا مسلمين وكذلك اتباع موسى وعيسى عليهما السلام وغيرهمš 8; والإسلا& #1605; هو أن يستسلم لله لا لغيره فيعبد الله ولا يشرك به شيئا ويتوكل عليه وحده ويرجوه ويخافه وحده ويحب الله المحبة التامة لا يحب مخلوقا كحبه لله.... فمن استكبر عن عبادة الله لم يكن مسلما، ومن عبد مع الله غيره لم يكن مسلما
كتاب النبوا 8; ص 127
maar in de tijd van yussef 3lehie salam mocht je wel voor iemand buigen om hem te begroeten niet aanbidden en in de tijd van mohammed 3lehie salat wa salaam
mocht het niet dus sujud begroeting is niet van aslu dien en iemand kan fout in maken en het kan naar shirk leiden enzow hebben we je shubuha weerlegd