Bekijk volle/desktop versie : 'Verbied eten in het openbaar tijdens ramadan'



Pagina's : [1] 2 3 4

17-09-2008, 11:29

Citaat:
'Verbied eten in het openbaar tijdens ramadan'

Een ruime meerderheid van de moslims in Arabische landen vindt dat het verboden moet worden voor niet-moslims om tijdens de ramadan in het openbaar te eten. Dit is gebleken uit een onderzoek van Maktoob Research in Dubai.

Zeker 62 procent van de moslims wil tijdens de Ramadan geen etende en drinkende niet-moslims zien. Ruim de helft van de ondervraagden vindt dat de restaurants tijdens ramadan overdag gesloten moeten worden, dit uit respect voor de ramadan.

Het onderzoek heeft in augustus, de maand voor de ramadan, plaats gevonden onder 6.128 volwassen moslims verspreid over de hele Arabische wereld. Het doel was om de sociale impact van de ramadan op te tekenen.

Een grote meerderheid, 96 procent, van de ondervraagden zegt zich tijdens de ramadan te houden aan de strenge regels behorende bij de vastenmaand. Tijdens deze maand, die dit jaar in de meeste landen op 1 september begon, mogen moslims van zonsopgang tot zonsondergang niet eten, drinken en roken. Daarnaast zijn seks, vloeken en kwaadspreken overdag verboden.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/99109/-Verbied-eten-in-het-openbaar-tijdens-ramadan.html
Belachelijk!

17-09-2008, 11:33


volgens mij is dit sowieso al ongecshreven regel in arabische landen.

17-09-2008, 11:38

Citaat door Nysha:
volgens mij is dit sowieso al ongecshreven regel in arabische landen.



Daar vergis je je in! In Ma zijn de grote ketens gewoon open en er zijn immers ook mensen die NIET kunnen vasten of gewoon geen moslim zijn...
Eenmanszaak is een ander verhaal ( dan kan/mag je zelf beslissen ).

17-09-2008, 11:40
zeker belachelijk

17-09-2008, 11:49


hm ik zal het even navragen hoe het precies zat... en ik had het over het midden oosten, niet marokko..ik heb geen idee hoe het in marokko is.


17-09-2008, 11:50

Citaat door Nysha:
hm ik zal het even navragen hoe het precies zat... en ik had het over het midden oosten, niet marokko..ik heb geen idee hoe het in marokko is.







Ben benieuwd!

17-09-2008, 11:54
Vorige week kreeg ik buiten een hypo (lge bloedsuiker) en was ernstig om mij heen aan het kijken of ik geen moslims zag, ik ga naar zo een hoekje en ik neem een paar slokken van mijn AA-drank en er verschijnen ineens 3 marokkaanse vrouwen/meiden.
Je wilt niet weten hoe ze mij aankeken, ik deed mijn ogen dicht en dronk zo snel als ik kon.
Ik heb een geldige reden en dat is dat ik diabeet ben, ik begrijp meiden echt niet die buiten eten onder het mom van ik ben ongesteld???!!!!!

17-09-2008, 12:01

Citaat door Spa:
Vorige week kreeg ik buiten een hypo (lge bloedsuiker) en was ernstig om mij heen aan het kijken of ik geen moslims zag, ik ga naar zo een hoekje en ik neem een paar slokken van mijn AA-drank en er verschijnen ineens 3 marokkaanse vrouwen/meiden.
Je wilt niet weten hoe ze mij aankeken, ik deed mijn ogen dicht en dronk zo snel als ik kon.
Ik heb een geldige reden en dat is dat ik diabeet ben, ik begrijp meiden echt niet die buiten eten onder het mom van ik ben ongesteld???!!!!!


Ongesteld zijn is toch ook een geldige reden, waarom is het niet raar als jij het doet en als een ongestelde vrouw het doet is het wel raar

17-09-2008, 12:03
We krijgen juist hasanaats als je vast en mensen om je ziet eten....

17-09-2008, 12:09

Citaat door ellouisa:
Ongesteld zijn is toch ook een geldige reden, waarom is het niet raar als jij het doet en als een ongestelde vrouw het doet is het wel raar


Omdat een ongestelde vrouw niet in coma raakt als ze niet op straat eet (en ik eet nooit op straat ik drink AA-drank, dus het hoognodige) is dat een antwoord op jouw vraag?

17-09-2008, 12:10

Citaat door ellouisa:
Ongesteld zijn is toch ook een geldige reden, waarom is het niet raar als jij het doet en als een ongestelde vrouw het doet is het wel raar


Omdat zij diabetis heeft en van der stokje gaat als ze op dat moment niks eet of drinkt....
Terwijl meiden die ongesteld zijn gewoon lekker thuis eten kunnen en niet midden op straat hoeven. Ik zou zoiets nooit doen, vind het respektloos en niet iedereen hoeft te weten dat ik ongie ben....

17-09-2008, 12:11

Citaat door Spa:
Omdat een ongestelde vrouw niet in coma raakt als ze niet op straat eet (en ik eet nooit op straat ik drink AA-drank, dus het hoognodige) is dat een antwoord op jouw vraag?

Je was me net voor....

17-09-2008, 12:17



Citaat door truebeauty:
Omdat zij diabetis heeft en van der stokje gaat als ze op dat moment niks eet of drinkt....
Terwijl meiden die ongesteld zijn gewoon lekker thuis eten kunnen en niet midden op straat hoeven. Ik zou zoiets nooit doen, vind het respektloos en niet iedereen hoeft te weten dat ik ongie ben....


Helemaal mee eens, ik stond laatst op de bus te wachten en er waren 2 marokkaanse meiden met elkaar gezellie aan het kletsen heel leuk en fijn voor ze maar tijdens hun gesprek hoorde je ook het geklak van hun gauwgom die ze aan het eten waren........ik denk dan echt vaak van volgens mij hebben ze echt niet door wat ze doen en wat vasten inhoud.
Mijn man heeft bij een imam mijn situatie voorgelegd en hij zij tegen mijn man dat ik echt alleen op straat mag eten als het nodig is dus wanneer ik een hypo heb of voel aankomen.....laat staan als je ongesteld bent.
Dus buiten eten als je ongesteld bent mag gewoon echt niet!

17-09-2008, 12:28

Citaat door Spa:
Omdat een ongestelde vrouw niet in coma raakt als ze niet op straat eet (en ik eet nooit op straat ik drink AA-drank, dus het hoognodige) is dat een antwoord op jouw vraag?

precies

17-09-2008, 12:29

Citaat door Spa:
Helemaal mee eens, ik stond laatst op de bus te wachten en er waren 2 marokkaanse meiden met elkaar gezellie aan het kletsen heel leuk en fijn voor ze maar tijdens hun gesprek hoorde je ook het geklak van hun gauwgom die ze aan het eten waren........ik denk dan echt vaak van volgens mij hebben ze echt niet door wat ze doen en wat vasten inhoud.
Mijn man heeft bij een imam mijn situatie voorgelegd en hij zij tegen mijn man dat ik echt alleen op straat mag eten als het nodig is dus wanneer ik een hypo heb of voel aankomen.....laat staan als je ongesteld bent.
Dus buiten eten als je ongesteld bent mag gewoon echt niet!

ik zag er laatst 1 met hijaab in een eettentje op de bilderdijkstraat voor het raam zodat ze goed naar buiten kon kijken , smakelijk eten en drinken , ik dacht echt heb ik wat gemist?
ga dan achterin beetje zitten

Pagina's : [1] 2 3 4