Bekijk volle/desktop versie : moeders die hun kinderen naar een kinderdagverblijf brengen



16-09-2008, 22:50
wat zijn jullie ervaringen

17-09-2008, 14:08


niemand informatie voor me

17-09-2008, 14:12
Mijn dochter heb ik vorig jaar op de KDV gezet (ze was 2 jaar) nu een jaar later... ben ik zeer tevreden...., ze is zindelijk, praat vloeiend, is heel erg druk,pffffff , heel erg sociaal, heeft het ook onwijs naar haar zin... Ik denk dat de leidsters ook een grote rol spelen over hoe een kind zich zal voelen.....

Ik hoop je voldoende info te hebben gegeven en anders zou ik zeggen vraag maar raak

17-09-2008, 14:17

Citaat door as_la3rossa:
Mijn dochter heb ik vorig jaar op de KDV gezet (ze was 2 jaar) nu een jaar later... ben ik zeer tevreden...., ze is zindelijk, praat vloeiend, is heel erg druk,pffffff , heel erg sociaal, heeft het ook onwijs naar haar zin... Ik denk dat de leidsters ook een grote rol spelen over hoe een kind zich zal voelen.....

Ik hoop je voldoende info te hebben gegeven en anders zou ik zeggen vraag maar raak



thanks meid

meer info kan je er altijd bij zetten

17-09-2008, 14:37


niets te danken en waarover wil je meer info laat maar horen en ik zal het erbij zetten (als ik er antwoord op heb)

17-09-2008, 20:59

Citaat door as_la3rossa:
Mijn dochter heb ik vorig jaar op de KDV gezet (ze was 2 jaar) nu een jaar later... ben ik zeer tevreden...., ze is zindelijk, praat vloeiend, is heel erg druk,pffffff , heel erg sociaal, heeft het ook onwijs naar haar zin... Ik denk dat de leidsters ook een grote rol spelen over hoe een kind zich zal voelen.....

Ik hoop je voldoende info te hebben gegeven en anders zou ik zeggen vraag maar raak



Hoevaak per week gaat ze dan? En van hoe laat tot hoe laat?

Ik woon tegenover een kdv en wanneer ik daar langsloop zie ik altijd en elke dag dezelfde kindjes spelen, en om 17.30 zijn ze er nog. Week in week uit. Kindjes rond de 3 jaar..
Ik vind dat niet kunnen.
Bestaat er dan voor die moeders geen mogelijkheid om part time te werken?
Er zullen natuurlijk ook alleenstaande moeders tussen zitten, maar ik blijf het zielig vinden voor de kindjes die daar iedere dag naar toe gebracht worden en daar hele dagen moeten slijten..
Het zal vast wel leuk zijn voor een kindje 2 keer per week, maar 5 dagen in de week van smorgens vroeg tot savonds laat is echt teveel van het goede.
Goed, het zal dan ook niet anders zijn..
Ik geloof ook niet dat de moeders dat met alle plezier doen hen kinderen hen hele dag achterlaten op de kdv.
Ikzelf wil er inshallah 7 dagen per week voor mijn kinderen zijn, als dat onmogelijk is dan part time..
En als dat ook onmogelijk is dan maar liever bij oma, of tante..

17-09-2008, 21:38
@hijwilmijniet => ik breng mijn dochter 4 dagen per week, omdat ik 4 dagen per week werk.... dan is ze daar van 08.30 uur - 17.00 uur....
natuurlijk laat je je kind niet achter maar tegenwoordig is het "gewone" leventje niet goedkoop meer en daar vallen kinderen zeker onder tegenwoordig..

De kinderbijslag die ze per 3 maanden krijgen daar doe je net 2 weken mee en daarmee koop je alleen luiers en wat kleding (bij H&M ben je al gauw het bedrag kwijt voor 2 broekjes en 2 truitjes)
Natuurlijk is het geen pretje als je je kind moet achterlaten maar ik weet dat mijn dochter in goede handen is omdat een kennis van mij een leidster is bij de KDV waar ik haar breng...
natuurlijk wordt er ook goed met de kinderen omgegaan maar ik ken KDV's waar ze de kinderen gewoon verwaarlozen....als ik iets aan mijn dochter zie of ze verteld me iets dan spreek ik ze er meteen op aan gelukkig hoeft dit niet, want als ze ruzie heeft met een andere peuter en die heeft haar geduwd of gekrabbeld dan vertellen ze dit meteen....
Het ligt geheel aan de KDV waar het kind naartoe gaat en hoe de leidsters zijn opgeleid.....
ik heb het eerste jaar zelf voor mijn dochter gezorgd, dus ik stond 24/7 voor haar klaar dit hebt ik enkel en alleen gedaan zodat ze weet wie haar mama en papa zijn en wie opa en oma zijn, ken genoeg kinderen van vriendinnen die hun opa en oma mama en papa noemen en hun eigen ouders bij naam... het tweede levensjaar heeft ze bij mijn moeder gezeten en van 2-3 jaar heeft ze in de KDV gezeten... nu gaat ze per ingang van december naar de peuterspeelzaal en dan zal ze halve dagen gaan en halve dagen bij oma.....

@moi1982 => de leidsters bij mijn dochter gaan heel leuk met haar om, bij binnenkomst in de ochtend wordt ze met open armen ontvangen en noemen haar prinsesje (daar is ze helemaal weg van als je haar zo noemt),
ze knuffelen haar graag, maar het is ook zo dat als ze vervelend is of niet wil luisteren ze daar op aangesproken wordt en dat ze dan een tijdje op de bank moet zitten om over haar fouten na te denken (een beetje het tactiek van Eerste Hulp Bij Opvoeden) en het werkt echt, dus niet zoals het op de ouderwetse manier werd gedaan met een tik maar gewoon niet luistern hup op de bank en denk maar na over je fouten....

als ze niet wil eten zullen ze haar ook niet dwingen, wel zeggen ze dat ze moet drinken...... als ik haar ophaal dan krijg ik feedback van ze heeft niet gegeten of niet veel en dat ze wel voldoende heeft gedronken.... mocht ze toch honger krijgen dan zetten ze haar aan tafel met een broodje om toch alsnog te eten...

eetschema ochtend
crackers met melk en beleg
middag
brood/pannekoeken/soms ook warm aardappeltjes met groente en halal kipfilet (dit wordt gehaald door de kennis van mij die er werkt)
en 'smiddags na het dutje krijgen ze fruit en siroop en 2x pw koekje/snoepje als zoetigheid....

ik hoop jullie een beetje een uitleg te hebben gegeven

17-09-2008, 21:53
Jeetje, dat lijkt me ook erg als jou eigen kind je bij je naam noemt.
Maar dat komt dus omdat ze meer bij oma en opa zijn.
Ik ken ook een vrouw die haar kind alvanaf 3 maanden bij haar oma brengt, en ze haalt haar kind pas vrijdagavond op als ze klaar is met werken, want dan is het weekend..
Doordeweeks gaat ze dan wel ff voor een uurtje langs, ff haar kind zien en dan gaat ze weer naar huis..
Nu is dat kindje inmiddels 4 jaar en zij denkt ook dat oma haar moeder is en haar moeder gewoon iemand bij wie ze in het weekend logeert..
Het is echt wel een zonde.
Maar het scheelt voor jou inderdaad dat je daar een kennis hebt werken. Zo weet je tenminste dat ze in goeie handen is..en kan jij met een goed gevoel gaan werken.
Want inderdaad ik denk niet dat alle leidsters evenlief voor de kinderen zijn, en ze de aandacht geven die ze vragen..
Het blijft moeilijk. Het is echt lastig joh.
Ik heb ook getrouwde zussen maar die zijn nadat ze bevielen van hun eerste kind gelijk gestopt met werken. Dat is wat ik ook graag zou willen als het mogelijk is.

17-09-2008, 22:08

Citaat door HijWilMijNiet:
Jeetje, dat lijkt me ook erg als jou eigen kind je bij je naam noemt.
Maar dat komt dus omdat ze meer bij oma en opa zijn.
Ik ken ook een vrouw die haar kind alvanaf 3 maanden bij haar oma brengt, en ze haalt haar kind pas vrijdagavond op als ze klaar is met werken, want dan is het weekend..
Doordeweeks gaat ze dan wel ff voor een uurtje langs, ff haar kind zien en dan gaat ze weer naar huis..
Nu is dat kindje inmiddels 4 jaar en zij denkt ook dat oma haar moeder is en haar moeder gewoon iemand bij wie ze in het weekend logeert..
Het is echt wel een zonde.
Maar het scheelt voor jou inderdaad dat je daar een kennis hebt werken. Zo weet je tenminste dat ze in goeie handen is..en kan jij met een goed gevoel gaan werken.
Want inderdaad ik denk niet dat alle leidsters evenlief voor de kinderen zijn, en ze de aandacht geven die ze vragen..
Het blijft moeilijk. Het is echt lastig joh.
Ik heb ook getrouwde zussen maar die zijn nadat ze bevielen van hun eerste kind gelijk gestopt met werken. Dat is wat ik ook graag zou willen als het mogelijk is.



Het is niet dat mijn dochter mij bij de voornaam noemt hoor neeeee absoluut niet daarom heb ik van 0-1 jaar zelf voor haar gezorgd daaarna ging ze deeltijd naar oma toe om toch zo een beetje de taal mee te krijgen omdat ze gaan brabbelen en van 2-3 jaar heeft ze op de creche doorgebracht maar alhamdoellilah ik ben blij dat ik het zo heb aangepakt ik verwaarloos mijn dochter totaal niet en zal haar zeker niet bij mijn moeder achterlaten en in het weekend ophalen, ja kom op dan maar geen kinderen... nee als ik haar ophaal van de creche dan gaat er zeker wel een uur of 2 volle aandacht naar haar, lopend naar huis van creche naar huis is met haar tempo zeker wel 20 min. en soms lopen we meteen door naar de speeltuin of dierentuin in de buurt..... en als we thuis zijn dan probeer haar te laten zien dat ze ook moet bidden als ze groot is, dan pakt ze een hoofddoek en dan bid ze mee.... verder vraag ik haar soms te helpen bij het koken, vindt ze helemaal geweldig

Dus Alhamdoellilah ik vindt dat k het goed heb aangepakt en dat ik mijn dochter totaal niet verwaarloos...
wat je vertelde over die meid die haar kind 1 uur per dag ziet, sorry maar vindt dat gewoon niet kunnen, k ken ook wel een paar meiden uit mijn omgeving die dit doen maar dan heb ik zoiets van werk is niet alles, als ik moest kiezen tussen mijn dochter en werk, nou dan weet ik het wel mijn dochter gaat voor ALLES

17-09-2008, 22:12

Citaat door as_la3rossa:
Het is niet dat mijn dochter mij bij de voornaam noemt hoor neeeee absoluut niet daarom heb ik van 0-1 jaar zelf voor haar gezorgd daaarna ging ze deeltijd naar oma toe om toch zo een beetje de taal mee te krijgen omdat ze gaan brabbelen en van 2-3 jaar heeft ze op de creche doorgebracht maar alhamdoellilah ik ben blij dat ik het zo heb aangepakt ik verwaarloos mijn dochter totaal niet en zal haar zeker niet bij mijn moeder achterlaten en in het weekend ophalen, ja kom op dan maar geen kinderen... nee als ik haar ophaal van de creche dan gaat er zeker wel een uur of 2 volle aandacht naar haar, lopend naar huis van creche naar huis is met haar tempo zeker wel 20 min. en soms lopen we meteen door naar de speeltuin of dierentuin in de buurt..... en als we thuis zijn dan probeer haar te laten zien dat ze ook moet bidden als ze groot is, dan pakt ze een hoofddoek en dan bid ze mee.... verder vraag ik haar soms te helpen bij het koken, vindt ze helemaal geweldig

Dus Alhamdoellilah ik vindt dat k het goed heb aangepakt en dat ik mijn dochter totaal niet verwaarloos...
wat je vertelde over die meid die haar kind 1 uur per dag ziet, sorry maar vindt dat gewoon niet kunnen, k ken ook wel een paar meiden uit mijn omgeving die dit doen maar dan heb ik zoiets van werk is niet alles, als ik moest kiezen tussen mijn dochter en werk, nou dan weet ik het wel mijn dochter gaat voor ALLES




Super


Ps. ik had het er niet over dat jou dochter je bij je voornaam noemde, maar ik bedoelde het gewoon in het algemeen.

slaap lekker meid.

18-09-2008, 08:52

Citaat door HijWilMijNiet:
Super


Ps. ik had het er niet over dat jou dochter je bij je voornaam noemde, maar ik bedoelde het gewoon in het algemeen.

slaap lekker meid.


jij ook welterusten