Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met iemand uit Marokko????????

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7

29-08-2003, 11:24

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Magrebia
Importhuwelijken zijn volgens mij niet het echte probleem..al schuiven ze het daar wel heel makkelijk op af..... het probleem ligt bij de jongeren die hier geboren en getogen zijn, die hebben schijy aan alles, incl ouders.......

De alle marokkannen die krijgen een opvoeding mee waar normen, waarden en respect op nr1 staat...maar of de kinderen dat oppakken

creeer geen buurten als "bijlmer" "osdorp" krispijn" waar bijna 80 % allochtoon is, zulke buurten krijg je groepsvorming van jongeren en groepsvorming is bijna altijd problemen.....

het probleem ligt niet bij import partners, die mensen komen hier om een leven op te bouwen en meestal ook harde werkers zijn, zij willen iets maken van hun leven, doelloos op straat slenteren konden ze ook wel in Marokko doen.....

nu iets duidelijker...
Ben `t niet echt met je eens.....Die opvoeding waar waarden en normen op Nr1 staat blijkt vaak niet echt te werken in deze maatschappij....vooral voor de jongens, die vrijwel alles mogen buitenshuis. Zie je ooit Nederlandse kids na 22.00 op straat?
Die kinderen worden tussen 2 culturen groot gebracht en weten daar niet goed raad mee. Ik denk dat wanneer de ouders deze maatschappij beter zouden kennen, dat ze de kids dan ook veel beter op deze maatschappij zouden kunnen voorbereiden....

Ben het wel met je eens dat de Nederlandse overheid er fout aan heeft gedaan dat hier "getto`s" zijn ontstaan.....maar ook hier zie je dat bepaalde gemeenschappen elkaar maar al te graag opzoeken, daar had de overheid misschien meer een stokkie voor moeten steken.

Die importpartners die hier een leven willen opbouwen hebben volgens mij vaak helemaal geen geschikte opleiding daarvoor, of zie jij dat anders?

29-08-2003, 11:51

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Magrebia
De ouders denken dat ze er goed aandoen, ze willen ze grootbrengen met behoud van eigen cultuur en kennis van de nederlandse...dat lukt immers niet altijd...bij mij is het gelukt...... maar misschien komt het ook omdat ik niet in een grote stad ben opgegroeid.....maar ging weer wel naar school in een grote stad...
met een importpartner...kan dat denk ik veel beter net zoals ik zei: ik leer ze de nederlandse normen en waarden en hij de marokkaanse insahallah

Getto vorming zorgt gewoon voor problemen, ze zoeken mekaar p omdat daar de gelegeheid voor is in de getto's....... waarom zijn er geen problemen met de jongeren die bij 1 komen bij een moskee.....

Ik denk niet dat je veel zult hebben aan een ongeschoolde import partner...maar tegenwoordig (wat ik zie en hoor!) komen er geen echte :boer: meer over maar toch vrij geschoolde partners die deze maatschappij iets te bieden hebben...... ed nederlandse taal lerene en daarnaast een avondcurses..... kan wonderen doen
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat je met een importpartner de kids beter kan voorbereiden op deze samenleving (maar al te vaak zijn er ook nog problemen tussen man en vrouw zelf), dat lijkt me erg sterk en volgens mij wijst de praktijk ook uit dat dit gemiddeld niet waar is.

Hoeveel jongeren gaan er tegenwoordig naar de Moskee? Daarnaast gaan Kaasies ook niet naar de Moskee, maar gedragen zich over `t algemeen wel iets netter...

Ik wil best geloven dat er minder boeren worden geimporteerd, maar geloof weerlijk gezegd niet dat veel een opleiding hebben, waar ze hier veel mee kunnen. Heb zelfs gehoord dat sommige Marokkanen in Marokko geen nut meer in een opleiding zien omdat ze er vanuit gaan dat ze toch naar Europa vertrekken. Zo`n instelling is trouwens erg triest en funest voor Marokko zelf....Marokkanen die niet meer in eigen land willen investeren

30-08-2003, 23:51

Citaat:
Origineel gepost door HajaQadura
De meningen verschillen, dat is duidelijk!
Laten we maar gewoon zeggen dat er zowel voor- als nadelen verbonden zijn aan trouwen met iemand uit marokko.

Natuurlijk, als je de keuze had tussen de man van je leven hier vinden of in marokko, dan kies je voor hier! Het is veel gemakkelijker gewoon!
Je weet 100% zeker dat hij niet achter papieren zoekt, hij spreekt de taal, heeft gestudeerd en/of een job, heeft de mentaliteit van hier,....

Ikzelf heb ook nooit beweerd dat ik nooit zou trouwen met een maghrebi, gelukkig maar, anders zou ik nu mezelf wel serieus tegenspreken!

Maar op een bepaald moment besefte ik, dat het voor mij niet uitmaakte of degene die mijn hand kwam vragen uit marokko kwam of niet. Het kwam heel vaak op hetzelfde neer: Die jongen kent me niet en heeft via via gehoord dat ik een "goed" meisje ben. Dus ze proberen zo te koppelen,... En ik wil niet trouwen met iemand die me niet of amper kent! Dus heb ik telkens geweigerd, of hij nu papieren heeft of niet!

Gelukkig maar denk ik, ik ben nu verloofd met een schat van een jongen, ja uit marokko, en ik ben ervan overtuigd dat we heel gelukkig zouden zijn samen. Wilt hij me alleen voor papieren? neen. Had ik geen papieren, zou hij dan ook mijn hand hebben gevraagd? Ik denk van niet, zo naief ben ik niet, zelfs al zou hij mij willen, zijn ouders zouden er niet 100% achterstaan want van wat zouden we dan moeten leven? Had ik hem hier ontmoet, dan waren er zeker geen twijfels. Had ik hier iemand ontmoet die zoals hij is, dan had ik met die persoon willen trouwen. Maar het is nu eenmaal niet zo, hij is mijn mektab en ik moet hem accepteren zoals hij is, juist omdat ik niemand anders wil. Ik ben verliefd op hem en hij op mij, zo simpel is dat, en geloof me, liefde is niet alleen blind, maar maakt ook blind.
Eens je de man van je leven hebt gevonden, let je niet meer op de details. Problemen zullen er sowieso zijn, of je nu trouwt met iemand van hier of van daar, maar daar gaat het niet om, het is veel belangrijker hoe je die problemen zult oplossen en hoe je ermee zult omgaan. Ik weet dat we alles zouden doen voor elkaar, omdat we zo lang hebben moeten vechten voor elkaar, die problemen die er zullen komen lossen we wel samen op.

En iedereen is hier zo bezig van, waarom trouwen met iemand uit marokko die je amper kent en die je alleen maar wilt voor de papieren... Voor je trouwt moet je natuurlijk zien dat je hem genoeg leert kennen, niet alleen als jullie samen zijn, maar ook hoe hij omgaat met andere mensen, wat de familie van hem denkt, of hij hobbies heeft, of doet hij niks anders dan op straat hangen? er zijn genoeg manieren om na te checken of hij wel deugt! Als hij zo'n type is die iedereen haar hand gaat vragen enkel en alleen voor papieren, laat dan maar, dan hoeft het niet meer voor mij. Zoiets daar kom je wel gemakkelijk achter hoor!

In mijn geval heeft hij alleen maar mijn hand gevraagd, dus het is wel duidelijk dat hij niet perse op zoek is naar papieren. Mijn ouders hebben hem al 2 keer geweigerd omdat ik zogezegd nog te jong was om te trouwen, andere jongens (ook die met papieren) zijn verder gaan kijken, hebben ondertussen andere meisjes hun hand gevraagd en zijn al dan niet gelukkig getrouwd ondertussen, hij niet, hij heeft op me gewacht, zelfs toen hij nog niet wist dat ik ook verliefd op hem was.

Ik ken genoeg mensen die gelukkig getrouwd zijn met iemand uit marokko, en ik ken ook veel mensen die ongelukkig zijn getrouwd met iemand van hier. Je moet gewoon zien dat het de man van je leven is, en afgaan op je gevoelens, maar niet te naief zijn ook niet. Als je echt denkt van, ik wil hem en niemand anders, en hij denkt er hetzelfde over, ga er dan voor. Er zijn genoeg manieren om achter te komen of iemand eerlijk en betrouwbaar is of niet, het maakt niet uit waar hij is (tenzij hij een player is die het goed weet te verbergen en als heel de familie het spelletje meespeelt, dan is het anders)

Ieder heeft zijn mening en ik respecteer die, maar als je op voorhand al zulke voorwaarden oplegt, van hij moet papieren hebben, dan bestaat de kans dat je de man van leven de rug toekeert om dan in de armen terecht te komen van een player, alleen om het feit dat hij papieren heeft.

Moge we allemaal de man van ons leven vinden en ooit gelukkig getrouwd zijn. Je mag niet met oogkleppen rondlopen noch alles geloven wat je hoort, maar als hij de ware is, dan zul je het wel aanvoelen, je moet je geen zorgen maken.

Veel succes allemaal!
WOLLAHHH ILAHHHHHHHHH!!!!!!!!!

en k hoop v j dat j inschallah gelukkig word in d TOEKOMST MET J A.S MAN....!!!!

01-09-2003, 10:50

Citaat:
Origineel gepost door zine_maghreb

en k hoop v j dat j inschallah gelukkig word in d TOEKOMST MET J A.S MAN....!!!!
tenk joe vewie mutch

Ik hoop dat jij incha'lah ook je moektab zult vinden! En goed zien of hij je wel waard is he

01-09-2003, 11:08

Citaat:
Origineel gepost door Tijn
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat je met een importpartner de kids beter kan voorbereiden op deze samenleving (maar al te vaak zijn er ook nog problemen tussen man en vrouw zelf), dat lijkt me erg sterk en volgens mij wijst de praktijk ook uit dat dit gemiddeld niet waar is.

Hoeveel jongeren gaan er tegenwoordig naar de Moskee? Daarnaast gaan Kaasies ook niet naar de Moskee, maar gedragen zich over `t algemeen wel iets netter...

Ik wil best geloven dat er minder boeren worden geimporteerd, maar geloof weerlijk gezegd niet dat veel een opleiding hebben, waar ze hier veel mee kunnen. Heb zelfs gehoord dat sommige Marokkanen in Marokko geen nut meer in een opleiding zien omdat ze er vanuit gaan dat ze toch naar Europa vertrekken. Zo`n instelling is trouwens erg triest en funest voor Marokko zelf....Marokkanen die niet meer in eigen land willen investeren
Je mag niet veralgemenen! Niet alle mannen die naar hier komen, hebben dit al jaren tevoren gepland! Niet iedereen is hopeloos op zoek naar papieren. Niet iedereen is achterlijk en onwetend omdat hij 2 of 3000 km verderop woont.

Waarom zo negatief tov importhuwelijken? Het is meestal niet zo dat we denken van "Hmm, wat ga ik dit jaar meebrengen vanuit marokko? Oh ik weet het: Misschien voor de verandering een man!"

Je ontwikkelt gevoelens voor iemand, die persoon ook voor jou, je begint een relatie, dan beslis je om te trouwen en je hoopt dat je gelukkig samen kunt leven. That's it. Wat voor problemen de toekomst zal brengen, zullen we dan wel zien... Ik ga de man van mijn leven niet afwijzen omdat hij in een ander land woont! Ik hoop dat hij samen met mij gelukkig kan worden. En als andere mensen dit afkeuren en niet blij willen zijn voor mij, dat is dan hun zaak. Liefde kun je niet rationeel verklaren, en ik ga mijn verloofde niet aan de deur zetten omdat hij de taal niet spreekt. Hij zal veel meer moeten mispeuteren voordat ik een einde zet aan ons relatie.

Je moet het eerst zelf meemaken vooraleer je weet wat het is. Als je nooit wat hebt gevoeld voor iemand zonder papieren, dan weet je niet wat het is, en dan weet je niet dat je ondanks de verschillen, er alles voor zou doen om samen te kunnen leven.

Het gaat er niet om waar je bent, maar wie je bent! Als je er alle2 voor gaat, dan komt alles wel goed. Als hij inderdaad enkel met jou trouwt voor je papieren, dan kan je het vergeten...

Maar veroordeel niks waar je weinig van afweet!

21-03-2008, 16:51
he voor wat moet je die 3300 .- doros betalen dan want mijn vrouw die komt over drie weken naar nederland gaat dat ook voor haar gelden zo ja voor wat is dat dan

21-03-2008, 17:11
ik ben soort van verloofd geweest met een jongen uit marokko, maar uiteindelijk heb ik de verloving toch gebroken. (en nee was niet uitgehuwelijkt) mij ouders waren er zelfs op tegen. vind het knap van de meiden die dat wel kunnen, ik heb daar geen geduld voor en vandaar dat ik uiteindelijk met iemand hier uit nl ben getrpuwd en dat werkt prima. spreken de taal hebben allebei een vak geleerd. en ik kan mij beter uiten in het nl dan in het marokkaans.

24-11-2008, 18:26
nu jullie toch over dit onderwerp begonnen zijn, ik wou ook graag zeggen dat ik sinds een goeie maand ene hele knappe lieve mooie jongen via internet heb leren kennen.
Hij had me wel voorgelogen eerst dat hij uit Rotterdam kwam maar toen ik zijn cam aandeed bleek gauw dat hij uit marokko is (beni-bouyaech in alhoceima) nou goed vond het wel wat terleurstellend dat hij niet goed nederlands kon want normaal gezien heb ik zo'n mensen alang afgezworen maar echt waar klinkt misschien naief van me maar zijn schoonheid overwint gewoon alles!

Mohim ik ben van dag 1 verkocht door deze jongen. Hij hoop ik ook door mij, we zijn gwm helemaal gek van elkaar nou rest aleen nog maar elkaar ontmoeten maar eerlijk gezegd ik knap er soms wel op af dat hij wat opdringerig bezig is over dat trouwen.

Ik begrijp wel dat ze ginder arm zijn en dat hij niets heeft en dat er momenteel niet genoeg werk is, en ik wil die jongen wel heel graag helpen want in mijn ogen verdient hij vast en zker een kans hij is een goede jongen, sportief, kindvriendelijk, beleefd, mooi van binnen en buiten en hij doet veel moeite voor me en ik wil hem zeker niet verliezen maar ja
mijn vraag is nu eigelijk waar ik nu nog steeds niet aan uit ben...we zijn samen heel erg close, elke dag chatten, cammen,praten, maar langs mijn kant is het puur uit liefde dat weet ik maar ik vraag me af, wat is zijn doel?
wil hij echt met me trouwen of wil hij me gebruiken om naar europa te komen en dat weet ik niet zo goed.
ik weet wel dat we qua uiterlijk goed bij elkaar passen maar ja ik ben in europa geboren en heb een heel westers mentaliteit, hij zegt wel dat hij het niet erg vind en dat hij niet veeleisend is enzo maar ja ik weet ook niet hoe het zal aflopen als we eens getrouwd zijn en hij hier bij mij in belgie is....angsttt

24-11-2008, 18:32

Citaat door zine_maghreb:

dank je wel lieverd heel mooi gezegd.

inshaallah ben je heeel gelukkig met je lieve man en hebben jullie mooie kindjes

23-01-2011, 16:38
HajaQadura :

Wat jij zegt ben het helemaal met je eens,
ik heb 3 jaar een relatie met iemand uit marokko - tetouan.
Maar omdat wij niet vaak naar marokko gaan, kan ik ook niet vaak met hem zijn.
Maar hij wilt mij hand komen vragen mijn ouders doen daar moeilijk over en vooral mij broers ze zeggen elke keer wat ga je met een illie trouwen en al die praatjes weet je wel..
maar ik weet zeker dat hij van mij houd en ik van hem want we hebben veek problemen doorstaan, ik heb mijn moeder een beetje kunnen overhalen, maar mijn probleem is dat hij niet in nl wil wonen maar dat ik bij hem kom wonen in marokko?
tsjaa..

08-01-2012, 22:57
Wat een oude topic 2002 en we zijn 2012.

08-01-2012, 23:55

Citaat door Tafedja7t:
Wat een oude topic 2002 en we zijn 2012.
de ts ;en de andere hebben na al die jaren mischien nu al een heel kroost.hihi

09-01-2012, 00:32

Ik ben ook met iemand uit marokko getrouw en in ben HMDL gelukkig ik dank Allah swt elke dag,
Jullie moete niet zegge ik trouw nooit uit marokko want je weet maar nooit waar jou mekteb ligt,

09-01-2012, 00:34
Ik ben ook met iemand uit marokko getrouw en in ben HMDL gelukkig ik dank Allah swt elke dag,
Jullie moete niet zegge ik trouw nooit uit marokko want je weet maar nooit waar jou mekteb ligt,
Voor de meiden die uit marokko willen trouwe hier kan je al jou info vinden door elkaar vragen te stellen
En je word snel geholpen inchAllah http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1107443&page=4121

09-01-2012, 00:47

Citaat door greeneyed:
K zou graag willen weten wie er met een man/vrouw in Marokko zou willen trouwen en dan hiernaartoe brengen.Ikzelf zou dat nooit doen.Ten eerste omdat je €3300 moet betalen voor diegene waarvan je niet zeker weet of hij/zij wel van jou houdt of van het mooie,rijke Nederland en ten tweede omdat het te veel moeite kost,regel dit regel dat hij/zij moet de taal leren enz.

Ik ben benieuwd naar jullie kijk op dit onderwerp.

Ma Salam
Ik zou het ook nooit doen. Niet omdat ik mannen uit Marokko niet vertrouw ofzo, maar het kost gewoon heel veel moeite, tijd en geld.

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7