Bekijk volle/desktop versie : Help Help! Gezondheidsverklaring???



04-02-2004, 08:39
Hoi Dames,

Even een vraagje aan de dames die hier in nederland getrouwd zijn.

Voor de marokkaanse trouwakte moet je veel papierwerk hebben. Maar ik moet ook een gezondheidsverklaring hebben. Waar kan ik die krijgen? Bij de huisarts?

Please help.
Alvast bedankt


04-02-2004, 09:23


Je belt de GG&GD in de gemeente waar je woont en vraagt hiernaar.Ze maken dan gelijk een afspraak met een gemeentelijke arts.Is niets bijzonders, je komt daar beiden aan krijgt een paar vraagjes over je gezondheid en dan ga je met je verklaring naar de consulaat..

Succes

04-02-2004, 13:41
he een vraagje gaan ze ook aan je zitten om te kijken of je nog maagd bent??????????????????

04-02-2004, 15:15

Citaat:
Origineel gepost door essabry
he een vraagje gaan ze ook aan je zitten om te kijken of je nog maagd bent??????????????????
Ik denk niet dat het zover komt. Daar hebben ze in ieder geval geen recht op! Maar ik weet niet hoe het in z'n werk gaat. Moet je gewoon de GGD bellen en vragen naar een "gezondheidsverklaring".??????????????????????/

04-02-2004, 15:27


ga toch gewoon naar de dokter

04-02-2004, 17:14
Ik heb het volgende gedaan:

Ik ben naar mijn huisarts gegaan en heb uitgelegd dat ik een gezondheidsverklaring nodig heb( uitleggen dat het gaat om grote ziektes zoals aids)
De dokter keek in zijn pc in mijn dossier en zag dat ik geen ernstige ziekte heb waar het consulaat van op de hoogte moet zijn en schreef dot alles op een blaadje met zijn handtekening eronder.

Maar mijn man die woont in een andere stad en kreeg van zijn arts geen verklaring. Hij is gewoon naar de GG&GD gegaan en daar hebben ze hem een verklaring van gezondheid gegeven. Bij de GG&GD moet je er overigens wel 24 euro voor betalen. Ze gaan niet aan je zitten en onderzoeken je ook niet. Binnen een paar minuten heb je een verklaring.

Die lever je samen met de rest van de mikmak bij het conculaat in en dan mag je trouwen.!!! Zo gaat dat!!

04-02-2004, 17:46
NOu ik ben met mijn man naar de gg & gd gegaan en meteen meegekregen. Ze vroegen alleen onze geboorde data.

Wat een gezeik van de marokkaanse consulaat.

04-02-2004, 18:09
zoals hieboven is vermeld, je kan gewoon naar je huisarts gaan, er zijn artsen die daar moeilijk over doen, maar dan kan je het inderdaad bij het GG&GD laten doen. dat zijn de wegen die ik ken.

04-02-2004, 20:32
Afspraak maken bij de GGD geld meenemen, paar minuten van je tijd.
Dit is wat je nodig hebt. Bij mij vroegen ze alleen of ik hoesste (hahahaha) en verder niks was echt met 3 min klaar. Ik weet alleen niet of je een nederlandse verklaring in mag leveren hier bij het consulaat. Ik had hem nodig voor marokko en daar moest ik een franse hebben maar voor hetzelfde geld krijg je ze in beide talen.

Groetjes

05-02-2004, 08:20
Hoi Lieve Mensen,

Hartsikke bedankt voor de info. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij de GG&GD. Thankx



05-02-2004, 11:17
MissyNissy:

Je moet het volgende meenemen:

- Geboorteakte: als je in marokko bent geboren moet je er een uit marokko laten halen waar twee stempels op moeten staan. Als je hier in Nederland bent geboren ga je naar het register van je stad (bijvoorbeeld Register Amsterdam-Stadhouderskade) en daar haal je een volledige geboorteakte.
- Bewijs van ongehudwheid: (het zogeheten cheheda el 3oezoebiya) dit kan je ook op dezelfde plek halen waar je je geboorteakte haalt. Of anders bij je stadsdeelkantoor.
- Zowel jij als je partner moeten 4 pasfoto`s meenemen.
- Allebei en ook jullie getuigen (het meisje moet in ieder geval haar vader meenemen of als die is overleden haar voogd) moeten de marokkaanse paspoorten meenemen. LET OP: GEEN NL PASPOORT. De NL paspoort heb je alleen bij het stadhuis nodig.
- Als je in een gemeente gaat trouwen waar je NIET bent geboren, moet je ook eenuitreksel van het bevolkingsregister meenemen. Mijn man en ik zijn in AMsterdam getrouwd maar hij komt uit een andere stad. Hij moest zijn uitreksel meenemen en ik niet.

Dit zijn alle papieren die je mee moet nemen en geld (37,50 was het bij ons) Dit geld betaal je voor een stempel die ze voor je zetten op je papieren.

Veel geluk en moge Allah je huwelijk zegenen

05-02-2004, 12:40

Citaat:
Origineel gepost door essabry
he een vraagje gaan ze ook aan je zitten om te kijken of je nog maagd bent??????????????????


Wat ben jij een doos zeg! Alsof ze dat werkelijk kunnen zien...

05-02-2004, 15:22



Citaat:
Origineel gepost door Tamoedje
MissyNissy:

Je moet het volgende meenemen:

- Geboorteakte: als je in marokko bent geboren moet je er een uit marokko laten halen waar twee stempels op moeten staan. Als je hier in Nederland bent geboren ga je naar het register van je stad (bijvoorbeeld Register Amsterdam-Stadhouderskade) en daar haal je een volledige geboorteakte.
- Bewijs van ongehudwheid: (het zogeheten cheheda el 3oezoebiya) dit kan je ook op dezelfde plek halen waar je je geboorteakte haalt. Of anders bij je stadsdeelkantoor.
- Zowel jij als je partner moeten 4 pasfoto`s meenemen.
- Allebei en ook jullie getuigen (het meisje moet in ieder geval haar vader meenemen of als die is overleden haar voogd) moeten de marokkaanse paspoorten meenemen. LET OP: GEEN NL PASPOORT. De NL paspoort heb je alleen bij het stadhuis nodig.
- Als je in een gemeente gaat trouwen waar je NIET bent geboren, moet je ook eenuitreksel van het bevolkingsregister meenemen. Mijn man en ik zijn in AMsterdam getrouwd maar hij komt uit een andere stad. Hij moest zijn uitreksel meenemen en ik niet.

Dit zijn alle papieren die je mee moet nemen en geld (37,50 was het bij ons) Dit geld betaal je voor een stempel die ze voor je zetten op je papieren.

Veel geluk en moge Allah je huwelijk zegenen

Moet je je Marokkaanse paspoort alleen meenemen als je in Marokko bent geboren of ook als je in Nederland bent geboren? Mijn marokkaanse paspoort is namelijk verlopen.

.:UcA:.

05-02-2004, 15:56
Neeeee je moet je Marokkaanse paspoort meenemen, ongeacht waar je bent geboren. Het is best lastig allemaal, maar je weet hoe vervelend onze marokkaantjes kunnen doen.
Misschien dat als je een aardoge 3dul hebt, dat hij dan je verlopen paspoort accepteerd, maar hier in Amsterdam zijn het echte klootzakken en willen ze dat je eerst je paspoort gaat verlengen

Veel geluk meid en moge Allah je huwelijk zegenen

05-02-2004, 16:12

Citaat:
Origineel gepost door Tamoedje
Neeeee je moet je Marokkaanse paspoort meenemen, ongeacht waar je bent geboren. Het is best lastig allemaal, maar je weet hoe vervelend onze marokkaantjes kunnen doen.
Misschien dat als je een aardoge 3dul hebt, dat hij dan je verlopen paspoort accepteerd, maar hier in Amsterdam zijn het echte klootzakken en willen ze dat je eerst je paspoort gaat verlengen

Veel geluk meid en moge Allah je huwelijk zegenen
Insha Allah lieverd.

Ik haat die marokkaanse consulaat in Amsterdam! Dan maar eerst mijn paspoort laten verlengen. Weet je misschien wat ik allemaal moet meenemen als ik hem wil laten verlengen?

Shokran voor de Info! :blauwkus:

.:UcA:.