Bekijk volle/desktop versie : help weet niet hoe ik eten moet maken!!



15-09-2008, 12:29
hoi dames,

zit met een probleem,ben 23 jaar maar heb nog nooit echt eraan gedacht om eten tegaan leren maken.'
is mijn eigen schuld,mijn moeder heeft altijd gezegd dat ik het moest gaan leren.
maar het is nooit mijn ding geweest,om eten te maken.

ik eet wat de pot schuift,maar ben bang dat als ik ooit ga trouwen of diegene ook alleen maar eet wat de pot schijft.

wil graag jullie advies en jullie mening hiervoor.

alvast bedankt::

15-09-2008, 12:37


r staan genoeg recepten hier op M.Nl.Oefenen baart kunst.
Begin met iets zoals marmita,kip in de oven,charmila, . . .

Succes

Ps. : Niet uistellen maar begin morgen al

15-09-2008, 12:38
En vooral goed kijken als je moeder kookt

15-09-2008, 12:39
of vandaag

ben zelf ook pas begonne op me 25ste hoor veel gerechte lukke gelukkig wel hmdl
heb t ook hier allemaal geleerd...

15-09-2008, 12:53


thanx, voor jullie advies
moet mijn best echt gaan doen,kan voor de rest alles wel doen vooral (schoonmaken) maar daar heb je weinig aan.behalve als het om eten gaat dan zijn mijn handen omgekeerd. Wollah raak in paniek en mijn handen gaan alle kanten op.en ik eet bijna nooit wat ik gemaakt heb.

maar inschallah gaat het mij ook wel lukken.

15-09-2008, 12:54

Citaat door siesie:
thanx, voor jullie advies
moet mijn best echt gaan doen,kan voor de rest alles wel doen vooral (schoonmaken) maar daar heb je weinig aan.behalve als het om eten gaat dan zijn mijn handen omgekeerd. Wollah raak in paniek en mijn handen gaan alle kanten op.en ik eet bijna nooit wat ik gemaakt heb.

maar inschallah gaat het mij ook wel lukken.


iedereen kan koken...de een heeft alleen wat meer tijd en geduld nodig dan de ander

veel plezier

15-09-2008, 13:02

Citaat door siesie:
hoi dames,

zit met een probleem,ben 23 jaar maar heb nog nooit echt eraan gedacht om eten tegaan leren maken.'
is mijn eigen schuld,mijn moeder heeft altijd gezegd dat ik het moest gaan leren.maar het is nooit mijn ding geweest,om eten te maken.

ik eet wat de pot schuift,maar ben bang dat als ik ooit ga trouwen of diegene ook alleen maar eet wat de pot schijft.

wil graag jullie advies en jullie mening hiervoor.

alvast bedankt::


haha dit komt de meesten van ons wel bekend voor denk ik.

meid maak je niet druk ik kon ook niet koken, dacht ik. heb t bijna nooit gedaan tot ik afgelopen april ging trouwen toen moest ik wel. en er zijn gewoon recepten die je heel makkelijk kunt maken en ik heb nog geen enkele keer iets verpest. ik hang wel vaak met ma aan de tel die legt dan uit hoe ik dingen moet maken....

daarna gaat het vanzelf joh. maar oefen gewoon af en toe.

succes

wassalaam aleikom warahmato Allah

15-09-2008, 13:09

Citaat door moi_85:
haha dit komt de meesten van ons wel bekend voor denk ik.

meid maak je niet druk ik kon ook niet koken, dacht ik. heb t bijna nooit gedaan tot ik afgelopen april ging trouwen toen moest ik wel. en er zijn gewoon recepten die je heel makkelijk kunt maken en ik heb nog geen enkele keer iets verpest. ik hang wel vaak met ma aan de tel die legt dan uit hoe ik dingen moet maken....

daarna gaat het vanzelf joh. maar oefen gewoon af en toe.

succes

wassalaam aleikom warahmato Allah



haha k ook

15-09-2008, 13:16
wat moeten we toch zonder onze moeders he...

Moge Allah swt hen belonen met jennat al-firdaws, ameen....

15-09-2008, 13:23
Slm dame,

Kijk gewoon in de keuken wat je moeder doet en help haar, zo leer je echt heel erg veel.
Neem wat recepten van hiero en probeer ze thuis als je tijd hebt. Begin eerst met gemakkelijke recepten en zo bouw je rustig steeds moeilijkere dingen op.
Ik heb ook veel gewoon van hiero geleerd, steeds proberen, soms lukt het soms niet... maar dat is geen ramp. Nu kook ik dingen die ik thuis nooit geleerd heb en verras ik mensen altijd.
Ik probeer altijd nieuwe dingen in het weekeind omdat ik er dan meer tijd voor heb. Door de week werk ik, dus dan zijn het vaak gemakkelijke recepten. En hoe vaker je iets maakt hoe handiger je erin wordt.
Probeer vooral mamita/tagine, want daar zijn de meeste mannen gek op en het is gemakkelijk voor bezoek.

Ps: het is wat de pot schaft en niet wat de pot schuift ;-)

16-09-2008, 11:17
AMIEN voor all onze moeders Inschallah!

Dank jullie wel voor jullie advies,had niet verwacht dat ik zo veel reacties zou ontvangen.

heb trouwens nog wat gemaakt,gehakt balletjes met allerlei groenten door heen. ze vonden het thuis wel lekker.

zat naar die bord te kijken en hij was aan het einde toch wel helemaal leeg .een beetje teveel olie,maar heb gezegd dat het zo hoort HAHAHA!!

sukran voor jullie hulp je krijgt eerlijk gezegd toch wel zelfvertrouwen door al die reacties. groetjess