Bekijk volle/desktop versie : mijn tweede dag in nederland veranderde in een nacht merie



03-02-2004, 18:30

Citaat door ali23:
op mijn 11de kwam ik naar nederland .mijn tweede dag in nederland ben ik met me oom naar zijn huis gegaan ,en toen heeft hij mij misbruikt .maar ik was jong en dus was ik bang om het te vertellen .ik heb dus manden lang daar nacht merie,s over gehad maar toch druf ik het niet te vertellen ,maar uit eindelijk ben ik het toch vergeten tot dat de imam die uit spraken deed en kwam weer in mijn gedachten dus ik zat daar de heel tijd weer mee ,maar ik kon het wel verwerken tot dat die oom van mij voerge jaar is over leden aan kanker ,werd het weer erger die gedachte en nu woord het met de dag erger ik denk dat die imam wel gelijk heeft want ik denk dat ik door hem ben besmet .mijn leven is nou echt een hel ik weet geen raad ik kan niet slapen moeilijk eten angst bang verdrietig paniek aan vallen ik zie dingen die er niet zijn zelfs de strekste medisijen helpen niet ik bid elke dag ga elke dag naar de moskee maar niks helpt ,ik heb een keer een imam gebeld ,en weet je dat hij zij dat ik dat gewoon moet vergeten hij zie wat gebuerd is is gebuerd .ik had die oom echt ik zal hem nooit vergeten .ja dat was het zo een beetje in het kort ,dus mijn 22 en 23 ste verjardig is verandert in een depresie .aan de een kant ben ik bang voor allah maar aan de andere kant vindt ik het niet erlijk dat ik zo iets moet door staan ,ik zal hem het nooit vergeten en ik haat hem meer dan bush en sharon .ik denk dat ik niks in deze leven te zoeken heb ja dat welde ik even kwijt na al die jaren .
.

03-02-2004, 20:27


Goja heb sbar en doe veel dou3a.. het klinkt mss hard.. maar je oom is nu bij Allah en Hij zal hem veroordelen. En nog harder is om te zeggen vergeet het,, maar wat zijn de opties.. je maakt jezelf nu helemaal gek. Bid tot Allah en vraag om sbar.. dat is het enige remedie

03-02-2004, 23:15
sallaam,

vind het heel erg voor je maar hij is wel in de donja gestraft en dan komt nog de egieera.

je zal toch gaan praten met iemand die je vertrouwd dat helpt echt je emoties komen allemaal uit het blijft niet in je.

wat je ook kan doen is gelhgaa[schrik ] weg halen door iemand die de koran voor leest je ziel komt tot rust het is echt aan te raden je word gewoon rustig je kan bijna zeggen dat je op nieuw geboren bent.

het is moeilijk helemaal vergeten wat er met je gebeurt is je moet wel veder met je leven je bent nog jong laat die klootzak van je oom niet jouw leven verpesten.

bid tot allah en dat hij jou sbar geeft en je beter maakt insallah

sterkte

03-02-2004, 23:17
dus niemand weet ervan?

vind het heel erg voor je, sterkte

04-02-2004, 10:57


jongen, ik zal doea voor je doen dat Allah jou sbar geeft en de kracht je leven op te pikken. Het klinkt misschien heel hard, maar vergeet hem voor zover dat kan. Allah straft hem wel, kijk maar hij heeft niet voor niets kanker gekregen.

Jij moet die oom niet het geluk gunnen dat ik de rest van je leven ook verpest heeft, pak je leven op. Leef als een goede moslim en probeer zelf een gezinnetje op te bouwen.

Ik zou het niet aan familie vertellen, maar misschien als je later gaat trouwen kan je het met je vrouw delen dan hoef die last niet in je eentje te dragen.

succes.

04-02-2004, 11:39
jongen, ik vind het heel erg voor je. realiseer je wel dat dit niet jou schuld is, dus van Allah heb je niets te vrezen. Je oom wel. probeer met iemand te praten, zodat je het een plaatje kunt geven en verder kunt gaan. Vergeten lukt toch niet, want daar is het te traumatisch voor.
Ik wil ook eDen reageren op andere reacties, en hier schrok ik nogal van. Meerdere zijn van mening dat zijn oom gestraft is door kanker te krijgen. Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord!!!! Dus iedereen die ziek wordt is een slecht persoon?! Ga toch weg!!!! Ik ken mensen, dat zijn net engelen en die hebben ook verschrikkelijke ziekten. Nee, je wordt echt wel gestraft na dit leven!!
Ali 23, sterkte jongen, ik hoop dat je eruit komt.

04-02-2004, 23:20
Salaam Ali

Ik vind het heel erg wat er voor jou is gebeurt.
Mijn neef heeft mij ook toen ik jong was iets aangedaan dat ik nooit zal vergeten. Toen wist ik niet beter en dacht wat hij deed normaal is maar jaren later kwam het besef bij mij. Het is hamdoerillah niet zo erg maar het was liever niet gebeurt. Daarvoor haat ik hem verschrikkelijk. Maar ik heb het aan niemand gezegd. En dat is maar beter ook. Er zou gewoon een conlict ontstaan hebben tussen mijn families en dat wou ik vermijden. Ik mijd hem nu als de pest.
Maar ik gun hem het niet dat ik er hele dagen over ga zitten piekeren en over nadenken. Ik leef mijn leven verder.
Hij zal wel gestraft worden, is het in deze leven niet dan in het volgende.

Ik wens je veel veel sbar toe en ik zou gewoon zeggen dat je het moet vergeten. Het is moeilijk ja maar er over zitten nadenken brengt je nergens.

Thalla

05-02-2004, 01:33

Citaat:
Origineel gepost door ali23
op mijn 11de kwam ik naar nederland .mijn tweede dag in nederland ben ik met me oom naar zijn huis gegaan ,en toen heeft hij mij misbruikt .maar ik was jong en dus was ik bang om het te vertellen .ik heb dus manden lang daar nacht merie,s over gehad maar toch druf ik het niet te vertellen ,maar uit eindelijk ben ik het toch vergeten tot dat de imam die uit spraken deed en kwam weer in mijn gedachten dus ik zat daar de heel tijd weer mee ,maar ik kon het wel verwerken tot dat die oom van mij voerge jaar is over leden aan kanker ,werd het weer erger die gedachte en nu woord het met de dag erger ik denk dat die imam wel gelijk heeft want ik denk dat ik door hem ben besmet .mijn leven is nou echt een hel ik weet geen raad ik kan niet slapen moeilijk eten angst bang verdrietig paniek aan vallen ik zie dingen die er niet zijn zelfs de strekste medisijen helpen niet ik bid elke dag ga elke dag naar de moskee maar niks helpt ,ik heb een keer een imam gebeld ,en weet je dat hij zij dat ik dat gewoon moet vergeten hij zie wat gebuerd is is gebuerd .ik had die oom echt ik zal hem nooit vergeten .ja dat was het zo een beetje in het kort ,dus mijn 22 en 23 ste verjardig is verandert in een depresie .aan de een kant ben ik bang voor allah maar aan de andere kant vindt ik het niet erlijk dat ik zo iets moet door staan ,ik zal hem het nooit vergeten en ik haat hem meer dan bush en sharon .ik denk dat ik niks in deze leven te zoeken heb ja dat welde ik even kwijt na al die jaren .
Wat jouw oom heeft gedaan is heel erg. Jij was zo jong en hij heeft
misbruik gemaakt van zijn macht.
Natuurlijk is het prima als je probeert om troost en steun te vinden in
het geloof. Maar als ik dit zo lees, dan denk ik dat je daarnaast ook
nog iets anders moet ondernemen.
Misschien zou je eens naar iemand moeten gaan om de zaken voor
jezelf eens op een rijtje te zetten. Niet naar vrienden of familie, maar
een proffessional. Het is alleen erg lastig om iemand te vinden aan wie
je vertrouwen kunt geven.
Ik heb slechte ervaringen met het Riagg. Maar er zijn ook therapeuten
die gewoon zelfstandig werken. Ga eens met zo'n figuur praten.
Ik heb zelf ook hulp moeten zoeken, een paar jaar geleden. Gelukkig
vond ik iemand waar ik heel veel aan had. Het kostte me best veel geld want dat zat niet in mijn ziekenfondspakket. Maar ik dacht bij mezelf:
"Als ik mijn huis laat opknappen heb ik er ook veel geld voor over, dit
is nog wel iets belangrijker dan mijn huis".
Het gaat om je geluk. Kijk, wat er is gebeurd kun je niet meer veranderen. Maar jij moet een manier vinden om verder te kunnen in
je leven. Echt, gun jezelf een beter leven dan dat je nu leidt.
Dan kun je misschien over een tijdje op een andere manier bidden,
niet meer alleen wanhopig en steunzoekend. Maar met dankbaarheid
en bewondering voor de schepping. Ik wens je dat van harte toe.

07-02-2004, 21:46
ik vindt het egt erg v0or je

07-02-2004, 21:47
sterkte ..