Bekijk volle/desktop versie : Grootste verschillen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

14-09-2008, 16:59
[Wat zijn de grootste cultuurverschillen tussen el-Hoceima en Nador? Kan iemand mij dat vertellen? Natuurlijk kan je niet zeggen dat bepaalde eigenschappen bij een bepaald volk horen, maar over het algemeen? Andere gewoonten, andere gebruiken? Of zelfs over het algemeen dan, verschil in karakter?

Iemand? ]

14-09-2008, 17:00


Ga je trouwen met iemand uit Alhoceima meh?hihihihi

14-09-2008, 17:01
Al Hoceima zijn toch nog moderner dan vele uit Nador lijkt het : o

14-09-2008, 17:01
De bevolking uit Nador en Al Hoceima kunnen het over het algemeen heel erg goed met elkaar vinden. Alleen worden de mensen uit Al Hoceima vaak streng gevonden terwijl de mensen uit Nador soms als onebtrouwbaar worden geacht.

14-09-2008, 17:04



Citaat door chadia79:
Ga je trouwen met iemand uit Alhoceima meh?hihihihi


Deze vraag was te verwachten

Citaat door At-Tawheed:
Al Hoceima zijn toch nog moderner dan vele uit Nador lijkt het : o


Echt? In welk opzicht dan? En wat is dan modern?


Citaat door RENTMEESTER:
De bevolking uit Nador en Al Hoceima kunnen het over het algemeen heel erg goed met elkaar vinden. Alleen worden de mensen uit Al Hoceima vaak streng gevonden terwijl de mensen uit Nador soms als onebtrouwbaar worden geacht.


Tot op welke hoogte kunnen ze het goed met elkaar vinden?

Waarin zijn ze streng en hoezo mensen uit Nador onbetrouwbaar?

Ik hoor echt nieuwe dingen.

14-09-2008, 17:07
Mensen uit Elhoucima zijn streng, maar rechtvaardig.
Mijn pa zegt altijd.. Een man die zijn trots erg belangrijk vindt en ook altijd woord zal houden.

14-09-2008, 17:09
Bij bruiloften schijn je de bruid allerlei cadeautjes te moeten geven en dan op een groot bord (Sineya) te moeten leggen en dan kan het bezoek het zien ofzo.. Daar hebben wij nog nooit van gehoord en zo gaat dat bij ons (elhoucima) niet, dus wij moesten ook echt even een update krijgen van mijn schoonzusje (nador) vlak voor haar bruiloft.

En talrijke woorden/ zinnen zeggen wij anders.

14-09-2008, 17:13

Citaat door _OPRAH_:
Bij bruiloften schijn je de bruid allerlei cadeautjes te moeten geven en dan op een groot bord (Sineya) te moeten leggen en dan kan het bezoek het zien ofzo.. Daar hebben wij nog nooit van gehoord en zo gaat dat bij ons (elhoucima) niet, dus wij moesten ook echt even een update krijgen van mijn schoonzusje (nador) vlak voor haar bruiloft.

En talrijke woorden/ zinnen zeggen wij anders.

Dat wel he soms begrijp ik mensen uit Nador niet

Lijkt wel die turkse shit

14-09-2008, 17:13

Citaat door _OPRAH_:
Mensen uit Elhoucima zijn streng, maar rechtvaardig.
Mijn pa zegt altijd.. Een man die zijn trots erg belangrijk vindt en ook altijd woord zal houden.


Mijn schoonzus komt uit Nador. Nou geloof me, d'r broers zijn ook streng, maar ook rechtvaardig. Over haar vader kan ik niet zo goed oordelen, dus wa Allaahu A'lam.

Citaat door _OPRAH_:
Bij bruiloften schijn je de bruid allerlei cadeautjes te moeten geven en dan op een groot bord (Sineya) te moeten leggen en dan kan het bezoek het zien ofzo.. Daar hebben wij nog nooit van gehoord en zo gaat dat bij ons (elhoucima) niet, dus wij moesten ook echt even een update krijgen van mijn schoonzusje (nador) vlak voor haar bruiloft.

En talrijke woorden/ zinnen zeggen wij anders.


Dat hebben wij (Fes/Kenitra) ook zo op bruiloften.

Nog meer verschillen?

14-09-2008, 17:16

Citaat door khadijaatje_:
Dat wel he soms begrijp ik mensen uit Nador niet

Lijkt wel die turkse shit


Hahah serieus? Ik heb dat juist met het accent van Hoceima. Misschien omdat ik het gewend ben om het accent van Nador te horen en het redelijk versta, maar in hoceima lijkt alles wel te eindigen op inggg..

14-09-2008, 17:18
Weet je wat het is.. Hier in Nederland kun je niet meer zeggen van.. Oh jij bent vrij opgevoed, dus je zal waarschijnlijk wel uit Nador komen.. Want de peeps uit elhoucima zijn lately net zo vrij in het doen en laten en het heeft gewoon allemaal met je opvoeding te maken of je nou arabisch, uit nador of uit elhouima komt.

Uhm ff denken.. nog meer verschillen. Nador heeft spaans een grote invloed en dat zie je terug in wat woordjes, dat hebben wij weer minder.
Nadorchickies zie je op bruiloften altijd met erg veel goud, terwijl wij meer bescheiden zijn daarin.

Wij zingen! Mijn vriendinnen gaan altijd helemaal stuk als ik met mijn moeder in gesprek ben, omdat het net lijkt of ik een liedje aan het zingen ben.. Alles met een vraagteken op het einde..

14-09-2008, 17:24

Citaat door _OPRAH_:
Weet je wat het is.. Hier in Nederland kun je niet meer zeggen van.. Oh jij bent vrij opgevoed, dus je zal waarschijnlijk wel uit Nador komen.. Want de peeps uit elhoucima zijn lately net zo vrij in het doen en laten en het heeft gewoon allemaal met je opvoeding te maken of je nou arabisch, uit nador of uit elhouima komt.

Uhm ff denken.. nog meer verschillen. Nador heeft spaans een grote invloed en dat zie je terug in wat woordjes, dat hebben wij weer minder.
Nadorchickies zie je op bruiloften altijd met erg veel goud, terwijl wij meer bescheiden zijn daarin.

Wij zingen! Mijn vriendinnen gaan altijd helemaal stuk als ik met mijn moeder in gesprek ben, omdat het net lijkt of ik een liedje aan het zingen ben.. Alles met een vraagteken op het einde..




Ja, het gaat me eigenlijk ook meer om de ouders en de gewoonten en denkwijze van de ouders. Dat de kinderen tegenwoordig allemaal op elkaar lijken, dat is inderdaad wel zo.. Ik doel meer op de gewoonten, de denkwijze en de gebruiken.

Dat zingen inderdaad, haha het eindigt op ingggg..

14-09-2008, 17:25



Citaat door rue_3:
Hahah serieus? Ik heb dat juist met het accent van Hoceima. Misschien omdat ik het gewend ben om het accent van Nador te horen en het redelijk versta, maar in hoceima lijkt alles wel te eindigen op inggg..

Jah echt ze praten echt anders is moeilijk om te verstaan soms glimlach k alleen maar naar ze(en weet echt bij god niet waar ze he over hebben)


Maar als ik zo kijk vind ik dat ze in Nador toch strenger zijn dan Alhoceima
(lees mensen ik vind )

14-09-2008, 17:26

Citaat door _OPRAH_:
Weet je wat het is.. Hier in Nederland kun je niet meer zeggen van.. Oh jij bent vrij opgevoed, dus je zal waarschijnlijk wel uit Nador komen.. Want de peeps uit elhoucima zijn lately net zo vrij in het doen en laten en het heeft gewoon allemaal met je opvoeding te maken of je nou arabisch, uit nador of uit elhouima komt.

Uhm ff denken.. nog meer verschillen. Nador heeft spaans een grote invloed en dat zie je terug in wat woordjes, dat hebben wij weer minder.
Nadorchickies zie je op bruiloften altijd met erg veel goud, terwijl wij meer bescheiden zijn daarin.

Wij zingen! Mijn vriendinnen gaan altijd helemaal stuk als ik met mijn moeder in gesprek ben, omdat het net lijkt of ik een liedje aan het zingen ben.. Alles met een vraagteken op het einde..

Dat zingen doen shab aitwaryagher

14-09-2008, 17:27
Ik ken amper mensen uit Hoceima en in mijn omgeving alleen te maken met mensen uit Nador, dus ik kan die vergelijking niet maken. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10