Bekijk volle/desktop versie : Veel boetes na politiecontrole in treinen



14-09-2008, 14:35
Uitgegeven: 14 september 2008 13:47

DEN HAAG - De Spoorwegpolitie heeft de afgelopen drie nachten tijdens extra controles in de treinen tussen Rotterdam en Den Haag 170 bekeuringen uitgeschreven.
novum

Bovendien werden dertien personen aangehouden. Dat heeft de politie zondag gemeld. Doel van de actie was de overlast in de trein te verminderen.

Twaalf agenten in burger en een hond kwamen in actie in de treinen en op perrons. Elf personen werden in de trein aangehouden voor onder meer belediging, niet kunnen legitimeren en het niet meewerken aan een controle.

Roken

Twee personen werden aangehouden omdat ze nog een straf moesten uitzitten. De bekeuringen werden onder meer uitgeschreven voor geluidsoverlast, roken in de trein, voeten op de bank en hinderen van treinpersoneel.

Veertien reizigers kregen een bon omdat drank dronken in de station en op perrons. Tijdens de actie betrapte NS-personeel zestig reizigers zonder kaartje.

Hond

Doordat de agenten een hond bij zich hadden, werd voorkomen dat de situatie soms uit de hand liep. De politie gaat de komende tijd 's nachts meer controleren tussen Rotterdam en Den Haag en andere nachtlijnen.
(c) ANP

Bron

14-09-2008, 14:36


Dit soort acties moeten ze veel vaker doen, als dit maandelijks op een willekeurige dag in de maand zo gaat dan denk ik dat dit al heel wat kan oplossen...

14-09-2008, 17:18

Citaat door Horus:
Dit soort acties moeten ze veel vaker doen, als dit maandelijks op een willekeurige dag in de maand zo gaat dan denk ik dat dit al heel wat kan oplossen...

inderdaad, dat is genieten...

14-09-2008, 17:22
Nou nou, zijn ze niet een beetje streng..

14-09-2008, 18:02


Sinds dit jaar zijn ze streng controleren... want miss zijn ze tot de conclusie gekomen dat dit veel meer (geld) boetes opbrengt dan fout geparkeerde auto's

14-09-2008, 18:24
Ik kreeg vrijdag bijna een boete omdat ik bij de eerste klas zat,, en ik heb een ov jaarkaart dus moet je eigenlijk bij de 2de klas zitten. Maar die man was heel aardig en zei tegen me; voortaan moet je bij de 2de klas zitten en glimlachte naar me. Dus zo streng zijn ze ook weer niet