Bekijk volle/desktop versie : Je wilt volgens de wetten van Allah SWT leven maar ....



Pagina's : [1] 2

14-09-2008, 12:44
maar het wordt je zo onmogelijk gemaakt in dit land..

Salam 3laikoem,
ik zal me even voorstellen, ben een meid van 20 jaar die op dit moment zo een ongelukkig is maar hmdl 3alla qollie 7all..
Mijn probleem speelt bij vele een rol, ik wil trouwen omdat wij van elkaar houden en samen in 7lal willen leven maar het wordt je telkens onmogelijk gemaakt... Er zijn GEEN woningen en je komt er ook niet zo gauw in aanmerking voor.. Wij hebben verschillende dingen geprobeerd maar het lukt maar telkens niet.. En als hij geen woning heeft is hij niet welkom bij ons thuis, dat begrijp ik ook wel want je wilt dat je kind goed terecht komt en dat er voor jou een onderdak is zoals je ouders zjn gewend dat te hebben voor jou.. Mijn ouders willen alleen het goed voor mij maar gair inshallah, we blijven hoop hebben in Allah SWT en geduldig zijn.. Maar soms voel je zo wanhopig en verdrietig dat je gewoon niet begrijpt waarom het zo moelijk voor je wordt gemaakt...
Het enige wat wij willen is 7lal voor elkaar zijn. Wij dachten er een tijdje aan om te gaan kopen maar heb begrepen dat dat Haram is.. Dus daar willen we dan ook niet aan beginnen, we willen het goede en geen slechte..
Inshallah zal Rabi ons wel helpen, Hij zal ons niet vergeten want wij willen tenslotte alleen het goede..

Mijn vraag is kan iemand me helpen hoe wij aan een woning kunnen komen, desnoods onderverhuur (maar wel betrouwbaar), of buiten Amsterdam het maakt niet uit?? Ik hoop inshallah op spoedige reacties.. En de meiden die ook in zo situatie zich verkeren, Moge Allah SWT ons helpen en het vermakkelijken voor ons inshallah...

Salaam 3laikoem

14-09-2008, 12:49


ik heb precies hetzelfde en dat al 4 keer ofsow me vader wijst ze letterlijk allemaal af vanwege huis en huis kopen doe ik ook nie aan onderhuur mag ook niet van hem want dan kan je elk moment eruit geschopt worden ik herken me echt in jou verhaal maar wat ik zou doen als het mag van je vader via makelaar dat is huis met contract totdat jullie je eigen huis aangeboden krijgen o als hij goed verdient vrije sector woningen hoop dat het je lukt meid

14-09-2008, 12:50
en heet je echt danyaL

14-09-2008, 12:52
Lieve meid, kijk op de site direct wonen. En op marktplaats staan ook woningen te huur.

Kijk meer op google en je zult snel een huisje vinden.

Insha^allah heb je je huisje en kun je gauw gaan trouwen.
Heb geduld en alles komt goed.

14-09-2008, 12:54


ik heb een keer begrepen van een woning bouw vereniging dat als je van een andere stad komt dat je dan veel makkelijker een huis krijgt aangeboden en is den haag niks voor jou in ypenburg en nootdorp kan je namelijk heel makkelijk een huis krijgen ook in leidschenveen en omgeving
veel zucces en moge allah jullie helpen zo snel mogelijk een huis te krijgen zodat jullie bij elkaar komen laat het hier weten als je wat hebt weten te krijgen ik ben benieuwd

14-09-2008, 12:55
Sokran schat, het is gewoon dramatisch voor woorden!! Bijna iedereen die ik spreek bevindt zich in zo een situatie.. Maar hoe gaat dat ter werk dan bij de makelaar, wat zijn meestal de huurprijzen, en hoelang moet je een vast contract hebben bij je werkgever???

14-09-2008, 12:56

Citaat door Danya20:
maar het wordt je zo onmogelijk gemaakt in dit land..

Salam 3laikoem,
ik zal me even voorstellen, ben een meid van 20 jaar die op dit moment zo een ongelukkig is maar hmdl 3alla qollie 7all..
Mijn probleem speelt bij vele een rol, ik wil trouwen omdat wij van elkaar houden en samen in 7lal willen leven maar het wordt je telkens onmogelijk gemaakt... Er zijn GEEN woningen en je komt er ook niet zo gauw in aanmerking voor.. Wij hebben verschillende dingen geprobeerd maar het lukt maar telkens niet.. En als hij geen woning heeft is hij niet welkom bij ons thuis, dat begrijp ik ook wel want je wilt dat je kind goed terecht komt en dat er voor jou een onderdak is zoals je ouders zjn gewend dat te hebben voor jou.. Mijn ouders willen alleen het goed voor mij maar gair inshallah, we blijven hoop hebben in Allah SWT en geduldig zijn.. Maar soms voel je zo wanhopig en verdrietig dat je gewoon niet begrijpt waarom het zo moelijk voor je wordt gemaakt...
Het enige wat wij willen is 7lal voor elkaar zijn. Wij dachten er een tijdje aan om te gaan kopen maar heb begrepen dat dat Haram is.. Dus daar willen we dan ook niet aan beginnen, we willen het goede en geen slechte..
Inshallah zal Rabi ons wel helpen, Hij zal ons niet vergeten want wij willen tenslotte alleen het goede..

Mijn vraag is kan iemand me helpen hoe wij aan een woning kunnen komen, desnoods onderverhuur (maar wel betrouwbaar), of buiten Amsterdam het maakt niet uit?? Ik hoop inshallah op spoedige reacties.. En de meiden die ook in zo situatie zich verkeren, Moge Allah SWT ons helpen en het vermakkelijken voor ons inshallah...

Salaam 3laikoem


Ik ken een aantal mensen die ook in jouw situatie hebben gezeten. Ze hebben allemaal gewoon een verhaal opgehangen over troubles en dat soort gedoe. Op deze manier hebben ze urgentie gekregen, en heb je binnen een maand of 3 een huisje. Maar jah, dan moet je wel liegen...

14-09-2008, 12:57
Bedankt meiden voor jullie reactie, ik voel me zo beroerd op dit moment.. je bent gewoon wanhopig had nooit gedacht dat het zo zwaar voor zou zijn...

14-09-2008, 13:01
Maar je mag toch een huis kopen voor je kinderen of heb ik t verkeerd???

14-09-2008, 13:03

Citaat door nicemarokina:
Maar je mag toch een huis kopen voor je kinderen of heb ik t verkeerd???



Ik heb begrepen dat het huis kopen strikt verboden ivm de rente.. en Riba is Haraam

14-09-2008, 13:04

Citaat door ouasimatjuh:
Ik ken een aantal mensen die ook in jouw situatie hebben gezeten. Ze hebben allemaal gewoon een verhaal opgehangen over troubles en dat soort gedoe. Op deze manier hebben ze urgentie gekregen, en heb je binnen een maand of 3 een huisje. Maar jah, dan moet je wel liegen...


Dat heb ik wel vaker gehoord, maar ik ben in zulke situatie heel dom, ik zou niet weten met wat voor verhaal ik bij hun moet komen aankloppen..
Enig idee???

14-09-2008, 13:07

Citaat door Danya20:
Ik heb begrepen dat het huis kopen strikt verboden ivm de rente.. en Riba is Haraam



Srry mss een dom vraagje maar wat is Ribaa.



Ik weet dat het verboden is door de intrest. Maar heb wel gehoord dat je een huis mag kopen, maar de bedoeling is dat je het koopt voor je kinderen zodat ze een ondedak hebben.

14-09-2008, 13:12



Citaat door Danya20:
Dat heb ik wel vaker gehoord, maar ik ben in zulke situatie heel dom, ik zou niet weten met wat voor verhaal ik bij hun moet komen aankloppen..
Enig idee???




In ieder geval een verhaal waaruit zij tot de conclussie moeten komen dat jij niet meer thuis kan wonen. Of je man moet iets bedenken.
Heb veel verhalen gehoord, maar ik kan er nu niet zo 1,2,3 op komen helaas.

Geir Insha'Allah...

14-09-2008, 13:12
Vraag:



Wat is het islamitische oordeel over rente?



Antwoord:



Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen.



Rente is verboden op basis van de volgende Uitspraak van Allah (interpretatie van de betekenis):



“Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden.”

(Soerat al-Baqarah: 275)



Sterker nog, dit behoort tot de zaken die het strengst verboden zijn binnen de Islam. In zoverre dat Allah de oorlog verklaart aan degene die zich schuldig maakt aan rentenieren. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):



“O jullie die geloven, vreest Allah en geeft op wat er van rente overblijft, als jullie gelovigen zijn. En wanneer jullie (dit) niet doen: wees op de hoogte van de oorlog van Allah en Zijn Boodschapper. Maar als jullie berouwvol zijn: dan blijft jullie oorspronkelijk bezit voor jullie. Jullie plegen (dan) geen onrechtvaardigheid en jullie worden niet onrechtvaardig behandeld.”

(Soerat al-Baqarah: 278-279)



Allah zal de zegeningen uit de bezittingen nemen van degene die zich hier toch schuldig aan maakt. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):



“Allah zal de rente al zijn zegeningen ontnemen en Hij zal (de zegeningen) van de liefdadigheid vermeerderen en Allah houdt van geen enkele zondige ongelovige.”

(Soerat al-Baqarah: 276)



Bovendien behoort rente tot de zeven grote zonden die de Profeet (vrede zij met hem) als zijnde vernietigers betitelde. Aboe Hoerayrah (moge Allah weltevreden zijn met hem) levert van de Profeet (vrede zij met hem) over dat hij heeft gezegd: “Houdt jullie verre van de zeven vernietigers.” Zij zeiden: “O Boodschapper van Allah, welke zijn deze?” Hij (vrede zij met hem) zei: “Het toekennen van deelgenoten aan Allah, tovenarij, het doden van een ziel die Allah verboden heeft, behalve met recht, het nuttigen van rente, het onrechtmatig toe-eigenen van het bezit van een wees, de rug toekeren op een slagveld, het beschuldigen van onschuldige gelovige vrouwen (van ontucht).”

(al-Boekhaari en Moeslim)



Djaabir ibnoe cAbdillaah overlevert van de Profeet (vrede zij met hem) en zei: “De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft de nuttiger van rente, de verstrekker hiervan, de vastlegger en de twee getuigen vervloekt.” En hij zei: “Allen zijn zij gelijk (in de zonde).”

(Moeslim)



En Allah weet het beste.

14-09-2008, 13:13

Citaat door nicemarokina:
Srry mss een dom vraagje maar wat is Ribaa.



Ik weet dat het verboden is door de intrest. Maar heb wel gehoord dat je een huis mag kopen, maar de bedoeling is dat je het koopt voor je kinderen zodat ze een ondedak hebben.



Riba is simpel gezegd het ontvangen of betalen van rente, en alles wat daar om heen speelt.

Pagina's : [1] 2