Bekijk volle/desktop versie : Mooie hadieth's hier te zien en te lezen!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8]

04-06-2004, 19:54
salaamoealaikoem oei dat is niet zo best he je moet je man gehoorzamen en de saum vasten dan mag je welke djennah dan ook kiezen dus denk eraan wat je zegt aloegtie dit heb ik gelesen maar ik weet niet zeker of het waar is allahoeala3lam
salaamoe alaikoem wa rahmatoellah

05-06-2004, 12:14



Citaat:
Origineel gepost door seve
salaamoealaikoem oei dat is niet zo best he je moet je man gehoorzamen en de saum vasten dan mag je welke djennah dan ook kiezen dus denk eraan wat je zegt aloegtie dit heb ik gelesen maar ik weet niet zeker of het waar is allahoeala3lam
salaamoe alaikoem wa rahmatoellah
Ik weet niet of deze tekst voor mij bedoelt is, maar er is een verschil tussen gehoorzamen en dankbaar zijn.

06-06-2004, 21:48
salaamoe alaikoem ik had deze bericht inderdaad aan je geschreven oegt
salaam oealaikoem wa rahmatoellah

06-06-2004, 21:48
salaamoe alaikoem ik had deze bericht inderdaad aan je geschreven oegt
salaam oealaikoem wa rahmatoellah

18-10-2004, 11:54


HADIETH OVER HET VASTEN

Abou Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: “Allah, de Majesteitelijke en Machtige heer zegt: ´Alle werken van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem, behalve het vasten, dit (werk) is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle losse praat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij Hem in wiens hand het leven van Mohammed is, de adem van degene die aan het vasten is, is voor Allah beter dan de geur van muskus. Iemand die vast ervaart twee vreugden: hij is vol vreugde wanneer hij zijn vasten beëindigt, en hij is vol vreugde met zijn vasten wanneer hij zijn Heer ontmoet.”

18-10-2004, 11:55
O, jullie die geloven! Vasten is aan jullie voorgeschreven zoals het was voorgeschreven aan degenen voor jullie, opdat jullie mensen met Taqwah worden> (soerah al-Baqarah: 183)

18-10-2004, 11:57
Als iemand slechte woorden en daden niet achterwege laat, dan heeft Allaah er geen behoefte aan dat hij zijn eten en drinken laat staan." (Boechari)

18-10-2004, 11:59
Als de nacht verschijnt vanaf deze zijde", en hij wees naar het oosten, "en de dag vertrekt vanaf hier", en hij wees naar het westen, "en de zon gaat onder, dat is het vasten voor de vastende verbroken". (NB. voor ons is het resp. het westen en het oosten)


Als een van jullie de oproep voor het gebed hoort en de kom bevindt zich nog in zijn hand, laat hem dan de kom niet neerzetten voordat zijn behoefte is gestild."

Laat de adhaan van Bilaal (de eerste adhaan) jullie niet in de war brengen, want hij doet de adhaan om de mensen die slapen te wekken zodat degenen die dat willen een maaltijd voor zonsopkomst kunnen nemen. Dus eet en drinkt totdat Ibn Umm Maktum de adhaan roept."

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8]