Bekijk volle/desktop versie : Aissati: ''Afellay vond Ajax een goede stap''



13-09-2008, 10:44
Ismaïl Aissati (foto) maakte afgelopen zomer de opmerkelijke overstap van landskampioen PSV naar Ajax. De Utrechter licht in het supportersblad Ajax Life zijn transfer toe. ‘Ik wilde ergens anders opnieuw beginnen.’

Aissati, die bij PSV debuteerde onder Guus Hiddink, vertelt dat zijn maatje bij de Eindhovenaren, Ibrahim Afellay, hem stimuleerde naar Amsterdam te vertrekken. ‘Ibrahim kende Marco van Basten van het Nederlands elftal en zei dat hij een trainer is die van aanvallend voetbal houdt. Hij vond het een uitstekende stap voor mij om naar Ajax te gaan.’


De aanvallende middenvelder, die voordat hij op twaalfjarige leeftijd naar de jeugdopleiding van PSV vertrok bij de oude club van zijn huidige coach speelde, USV Elinkwijk, had ook de keuze uit een aantal buitenlandse clubs. Maar omdat hij zich eerst wil bewijzen in Nederland koos hij voor Ajax. Hij had in Duitsland herenigd kunnen worden met zijn voormalige coach bij FC Twente Fred Rutten. ‘Schalke was geen optie, maar het zou wel heel moeilijk worden om nee te zeggen tegen iemand die altijd voor me klaar staat.’ Aissati doelt op het vertrouwen dat Rutten hem gaf bij de Tukkers in de periode dat hij door PSV was verhuurd. ‘Ik ben wel een gevoelsmens ja. Met Rutten klikte het. Hij praatte veel met me. Ik had een speciale band met hem,’aldus de tweevoudig Europees kampioen met Jong Oranje in Ajax Life.


13-09-2008, 13:11


Als hij binnen geen 3 wedstrijden geen basis krijgt is het over.

13-09-2008, 17:11
Hij vertrok deze zomer bij PSV om aan spelen toe te komen bij Ajax.

De overstap van Ismail Aissati zorgde voor veel vraagtekens, maar PSV'er Ibrahim Afellay dacht dat dit een 'uitstekende' stap zou zijn voor zijn voormalig ploeggenoot.
"Ik wilde ergens anders opnieuw beginnen", begint Aissati nog een keer zijn verhaal over zijn komst naar Ajax. "Afellay kende Marco van Basten van het Nederlands elftal en zei dat hij een trainer was die van aanvallende spelers houdt. Ibrahim vond het een uitstekende stap voor mij naar Ajax te gaan."

De stap naar het buitenland was volgens Aissati te vroeg, hoewel hij het lastig had gevonden om nee te zeggen tegen Schalke '04. "Schalke was geen optie, maar het zou wel heel moeilijk worden om nee te zeggen tegen iemand die altijd voor me klaar staat."

Fred Rutten was zo iemand. In zijn tijd bij FC Twente had Aissati veel aan de trainer. In Ajax Life geeft hij aan hoe dat komt. "Ik ben wel een gevoelsmens ja. Met Rutten klikte het. Hij praatte veel met me. Ik had een speciale band met hem."


Voetbalprimeur.nl

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11615

13-09-2008, 17:14
Topic loopt al

13-09-2008, 17:15


verplaats die andere maar hier.

13-09-2008, 17:27
Hij vertrok deze zomer bij PSV om aan spelen toe te komen bij Ajax. De overstap van Ismail Aissati zorgde voor veel vraagtekens, maar PSV'er Ibrahim Afellay dacht dat dit een 'uitstekende' stap zou zijn voor zijn voormalig ploeggenoot.

"Ik wilde ergens anders opnieuw beginnen", begint Aissati nog een keer zijn verhaal over zijn komst naar Ajax. "Afellay kende Marco van Basten van het Nederlands elftal en zei dat hij een trainer was die van aanvallende spelers houdt. Ibrahim vond het een uitstekende stap voor mij naar Ajax te gaan."

De stap naar het buitenland was volgens Aissati te vroeg, hoewel hij het lastig had gevonden om nee te zeggen tegen Schalke '04. "Schalke was geen optie, maar het zou wel heel moeilijk worden om nee te zeggen tegen iemand die altijd voor me klaar staat."

Fred Rutten was zo iemand. In zijn tijd bij FC Twente had Aissati veel aan de trainer. In Ajax Life geeft hij aan hoe dat komt. "Ik ben wel een gevoelsmens ja. Met Rutten klikte het. Hij praatte veel met me. Ik had een speciale band met hem."

13-09-2008, 17:35
hij heeft nog geen oficiele wedstrijd gespeeld voor ajax

13-09-2008, 18:19
slimme affelay

weer een concurrent minder

13-09-2008, 18:21

Citaat door Redactie:
Hij vertrok deze zomer bij PSV om aan spelen toe te komen bij Ajax.

De overstap van Ismail Aissati zorgde voor veel vraagtekens, maar PSV'er Ibrahim Afellay dacht dat dit een 'uitstekende' stap zou zijn voor zijn voormalig ploeggenoot.
"Ik wilde ergens anders opnieuw beginnen", begint Aissati nog een keer zijn verhaal over zijn komst naar Ajax. "Afellay kende Marco van Basten van het Nederlands elftal en zei dat hij een trainer was die van aanvallende spelers houdt. Ibrahim vond het een uitstekende stap voor mij naar Ajax te gaan."

De stap naar het buitenland was volgens Aissati te vroeg, hoewel hij het lastig had gevonden om nee te zeggen tegen Schalke '04. "Schalke was geen optie, maar het zou wel heel moeilijk worden om nee te zeggen tegen iemand die altijd voor me klaar staat."

Fred Rutten was zo iemand. In zijn tijd bij FC Twente had Aissati veel aan de trainer. In Ajax Life geeft hij aan hoe dat komt. "Ik ben wel een gevoelsmens ja. Met Rutten klikte het. Hij praatte veel met me. Ik had een speciale band met hem."


Voetbalprimeur.nl

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11615

Oke, netjes,,
Dus Sommige hebben toch een hart
Waardige hart

15-09-2008, 21:08

'..


15-09-2008, 22:18
lindgren, Sno, De Jong, Gabri, Emanuelson en Sarpong krijgen de voorkeur bij Van Basten