Bekijk volle/desktop versie : Jaloersie

Pagina's : [1] 2

15-02-2002, 21:45
assalaam halikoem

ik wil graag raad
het zit zo: me beste vriendin die als me zusje is we gaan al ruim 8 jaar met elkaar om maar me beste vriendin en ik gaan soms op school en na school tyd met een ander meisje om alleen dat meisje haat mij zomaar en zeg dat ook tegen me beste vriendin
me vriendin verteld me dan ook alles dus ook wat dat meisje over me zegt
ik zat er eerst niet mee ik bedoel als zij me wilt haten doet ze maar ik weet dat ik niet fout zit
maar vandaag hoorde ik me beste vriendin tegen dat meisje schreeuwen op school
toen ik net bij haar was en vroeg wat er aan de hand was vertelde ze me het volgende: dat meisje zei tegen me beste vriendin: weet je ik haat Semya echt ik wil haar dood hebben xxxwijf dat ze is.

toen vroeg me vriendin waarom haat je SEMYA?
en dat meisje zei: die xxxxx heeft alles wat ik niet heb alles gewoon waarom zij wel en ik niet?

dus me vriendin zo: doe ff normaal je wilt iemand toch niet dood hebben en haten omdat ie alles heeft ?

ik zit er echt mee dat dit meisje me haat want als ik met haar ben doet ze heel aardig enzo ze laat niks merken maar ondertussen ben ik het bloed onder haar nagels

wat moet ik doen????
dat meisje is gek wallah gek ik ben bang dat ze gekke dingen met me zal doen
ik durf niks meer van haar aan te nemen en als ze me kleren wilt lenen zeg ik dat ze bij iemand thuis liggen
wat moet ik doen mensen ik kan toch niet me hele leven in angst leven dat ze me iets aan doet??

alvast bedankt mensen
love ya

hopelijk kunnen jullie me helpen beslemma

15-02-2002, 21:49

ze doet heel aardig tegen me als ik met haar ben maar binnen in haar hart ben ik haar aards vijand
en met valentijn heeft ze me beste vriendin een kaartje gegeven en ik niks van haar terwijl ik van plan was voor haar te kopen toen zei me beste vriendin nee niet doen

ze zegt ook steeds tegen me vriendin dat ik altyd aanwezig ben enzo altyd praat ze over me aanwezig = goed verzorgt en kleding
ze maakt me echt bang

groetjes

16-02-2002, 23:09
Beste SEMYA,

Jaloezie...tja...wat kun je ertegen doen?...
Belangrijk is wel om onderscheid te maken tussen de "gezonde jaloezie" en de ziekelijke jaloezie en deze vorm kan zelfs naar het narcisme neigen (dit is een persoonlijkheidsstoornis)...

de narcist is een persoon die zichzelf verheft boven anderen...en ziet de gevoelings en behoeften van andere mensen niet...hij/zij vind zichzelf zeer gewichtig en correct...en voelt zich slachtoffer wanneer hij/zij niet de aandacht en grenzeloze bewondering krijgt waar hij/zij meent recht op te hebben.

Psychologen denken dat narcistiche mensen als kind heel erg verwend werden...of...integendeel,...juist verwaarloosd werden...en te weinig liefde gekregen hebben...diep in hun hart voelen deze mensen... zich verschrikkelijk slecht...

SEMYA,...ik hoop dat je niet met een narcist te maken hebt...

Hoe dan ook...hier volgen wat tips voor in alle omstandigheden...

1) blijf jezelf trouw of beter gezegd...heb zelfvertrouwen
2) toon geen uitdagend gedrag...werkt als een rode lap voor een stier
3) als ze een van je vriendinnen is...vraag haar zonder blozen of stotteren wat er juist aan de hand is...zodat je niet via uw andere vriendin het elke keer moet horen...wie zegt dat uw goede vriendien de waarheid spreekt ?...
4) wees critisch tegenover jezelf...en stel jezelf de volgende vraag...ligt het niet aan mijn handelingen dat zij zo reageert ?...
5) zeg tegen je vrienden...dat ze niet alles moeten opblazen...en dat ze uw niet elke keer met deze verhalen moeten mee lastig vallen...
6) wees correct...praat correct...wees niet bang, want daar maakt de "jaloeze" persoon er gretig gebruik van...om uw schriek aan te jagen...

Meestal...gaat de "jalozie" na een tijd weg...of in ieder geval verminderen...naargelang de verhouding tussen de personen onderling...
Ja...en zelfs...kan het gebeuren dat het in een spontane vriendschap veranderd...wie weet...

Ik duim voor jou...
veel sterkte...
heb je nog vragen...of wil je er over praten...je kan mij mailen

Justice.

17-02-2002, 12:36
SALAAMOE ALAIKOEM

Semya je moet weten dat allah altijd bij je is ...en als jij goed tegen haar doet ,ook al doet zij het niet,dan zal allah het niet vergeten,want je mag mensen niet haten ,en allah zal je tegen haar beschermen....je moet alleen doe3a doen en zeggen :allah jehdieha..dat is alles...

Je zei dat ze tegen je vriendin zei dat jij alles hebt en zij niet....en waarom...nou zeg maar tegen haar dat allah dat zo wou want allah doet wat HIJ wilt...of niet????oke...ik weet niet of ik alles goed heb gezegdt of niet,maar ik heb me mening gezegdt...

Ik wens je veel sterkte semya.

sissi

18-02-2002, 18:39

hallo allemaal ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie advies

groetjes

18-02-2002, 21:51
Beste Emshoom,

Ik ben geen Heer...maar een simpele man...die zweert om hulpbehoevenden...wie zij ook zijn...via deze weg...een beetje hoop,een beetje raad,een beetje menselijkheid,een oor om te luisteren...te geven

Emshoom...jij bent diegene die...iets bijzonders heeft...
de meisjes weten zeker wat ik bedoel... :-)

Justice.

18-02-2002, 23:46
Emshoom, niet zo bescheiden en nederig.

Ik heb je ook nauwlettend in het oog gehouden, letterlijk wel te verstaan, en je verdient ook een chapeau!!

Estée.
(slijm slijm)

19-02-2002, 00:01
hahahaha jullie belgen zijn heel bijzonder ... hier in holland zijn de mensen zo kil en koud

19-02-2002, 00:04
Awel remii,

ik heb een voorstel voor je.
Jij komt, samen met Sabrinat uiteraard, in België wonen.
Wat vind je daarvan??

Mer7aba mer7aba.

Estée

19-02-2002, 00:41
Beste Emshoom, zie hier een korte schets(onvolledig) van uw persoon

volledig gratis...alhoewel...meer zeg ik niet

...Emshoom is niet nederig...noch hebberig

maar...een open en een bescheiden persoon

heeft veel meegemaakt...hierdoor is zijn zicht op het leven en de mensen breder geworden...

heeft naar mijn gevoel...nog altijd angst voor iets...wat ik niet direct kan vatten...misschien later...

dat is het voorlopig...

Estée...probeer meer los te krijgen...veel sucses

Het is allemaal goed bedoeld mensen...later volgt ook jullie persoonlijke schets

onthou dit...hoe je jezelf ook probeert te verbergen achter fantastische nicknames en manipulbare voordrachten en schrijven...dit hou je niet lang vol...en zal de ware "ik" beetje bij beetje zich bekend maken...

Dit allemaal fascineerd mij in de mensen en hun handelswijze...

ik groet jullie allemaal, en tot later...

Justice,

19-02-2002, 00:46
Wat een interessante bezigheid, Mohamed J.

19-02-2002, 09:23
Haha Mohammed Justice,

ik zal m'n best doen om iets los te krijgen maar zoals je ziet is hij weer gaan lopen. Ik had niets anders verwacht van 'm maar ja, hij is en blijft een schat.

Emshoom,
nu is het genoeg. Ik kan je niet telkens gaan terughalen hé.
Deze keer kom je terug en blijf je. En niet meer gaan lopen.

Ik weet dat de waarheid soms hard aankomt maar je moet 'm onder ogen zien, willen of niet.

Baby come back.

Estée.

19-02-2002, 19:53

Je hebt gelijk ...Emshoom...
maar geef toe ... het is een mooie bezigheid...zolang je de anderen in hun waarde laat...en respecteert...
en zoals ikzelf en jullie weten...kun je veel leren over anderen
dus...twee vliegen in één klap...educatieve ontspanning zou ik zeggen
op één voorwaarde natuurlijk...de code van de rede respecteren

Estée...heb je voor mij informatie over onze vriend ?...

ik wacht met ongeduld op...

Emshoom...nu het pas ernstig begint te worden...wil je ons verlaten ?...

Ik denk dat jij nog veel te vertellen hebt...

Sorry,...ik moet nu naar een school-vergadering...tot later

Justice.

19-02-2002, 20:50
hé mohamed justice je lijkt me een wijze jongeman
check je mail eens aub

dank je wel

xxx

19-02-2002, 21:19
De Marokkanen uit België
are ruling the show...

Starx

Pagina's : [1] 2