Bekijk volle/desktop versie : Abu Talib opvolger Oudtkerk in A'dam



Pagina's : [1] 2 3

02-02-2004, 22:07
Zojuist is bekend gemaakt dat Ahmed Abu Talib is de nieuw wethouder voor sociale Zaken in A'dam geworden als opvolger van Rob Oudtkerk.

De ironie ten top

02-02-2004, 22:10


Nou, dus we hebben geen k.u.tmarokkanen meer?

God zij geloofd en geprezen,

amen.

Scottie.

02-02-2004, 22:36
Abu Talib is een grotere hoerenloper dan Oudkerk, wat dat betreft zijn we niets opgeschoten.

02-02-2004, 22:52
das ook een hoerenloper :schok:

02-02-2004, 22:59



Citaat:
Origineel gepost door appie666
Abu Talib is een grotere hoerenloper dan Oudkerk, wat dat betreft zijn we niets opgeschoten.
Wat is dit nou weer voor een reactie??

Abu lijkt me een goede keuze, maar dat moet natuurlijk nog blijken.

02-02-2004, 23:30

Citaat:
Abu Talib is een grotere hoerenloper dan Oudkerk, wat dat betreft zijn we niets opgeschoten.
Goed zo Appie. Ze hadden El Moumni voor moeten dragen.

03-02-2004, 00:08

Citaat:
Origineel gepost door sahira
Wat is dit nou weer voor een reactie??

Abu lijkt me een goede keuze, maar dat moet natuurlijk nog blijken.
euh hij heeft gelijk hoor... kheb hem daar ook gechecked

03-02-2004, 08:55





Gepubliceerd op dinsdag 03 februari 2004

De PvdA-fractie in Amsterdam heeft een opvolger gevonden voor Rob Oudkerk, Achmed Aboutaleb. Oudkerks wethoudersplek kwam twee weken geleden beschikbaar toen hij onder druk van de fractie opstapte.
Achmed Aboutaleb is 42 jaar, geboren in Marokko en volgens fractievoorzitter Tjalling Halbertsma een ‘interculturele bruggenbouwer’. Halbertsma, die zelf besloot het wethouderschap niet op zich te nemen, maakte gisteravond bekend dat Aboutaleb van de fractie Oudkerk mag opvolgen.

Daarmee hebben de andere kandidaten, Bouwe Olij (probeerde eerder tevergeefs landelijk voorzitter van de PvdA te worden), Tjeerd Herrema (voorzitter stadsdeel Zeeburg)en Egbert de Vries (voorzitter stadsdeel Oud-Zuid) het nakijken.

Aboutaleb is op dit moment directeur van de sector Maatschappelijke Economische en Culturele Ontwikkeling van de gemeente Amsterdam (MEC). Daarom kent hij de portefeuilles onderwijs, integratie en sociale zaken goed. Een groot voordeel wat de fractie betreft.

Interculturele bruggenbouwer
Halbertsma noemt Aboutaleb “een van de leidende figuren met zijn visie op de samenleving en integratie’’ en “een interculturele bruggenbouwer”.

Voor hij in 2002 directeur werd van MEC, was hij directeur van FORUM, het Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling. Aboutaleb woont sinds 1976 in Nederland.

Als de gemeenteraad woensdag instemt met de voordracht van de PvdA, kan Aboutaleb waarschijnlijk over drie weken worden geïnstalleerd. Hij krijgt de portefeuilles werk en inkomen (met daarbij de sociale dienst), educatie, jeugdzaken, diversiteit, grote stedenbeleid en sociale infrastructuur.

Partijleider
Of Aboutaleb Oudkerk ook als partijleider opvolgt, vindt Halbertsma nog niet aan de orde. Aboutaleb heeft de Volkskrant laten weten daar op zich wel oren naar te hebben.

Op de website van de Amsterdamse PvdA is al op de kandidaat gereageerd. Met name zijn talent als interculturele bruggenbouwer werd in twijfel getrokken, omdat hij zou hebben gezegd dat hij hoopte dat zijn dochters niet met een Nederlandse man thuis zouden komen.


Bronnen: PvdA Amsterdam, Radio 1 Journaal, NOS Nieuws

03-02-2004, 10:31
Ik kraam heus geen onzin uit, toen Abu Talib nog in de Haagse stationsbuurt woonde (ik woonde daar toen ook), was het algemeen bekend dat hij een regelmatige bezoeker was van prostitue. Hier in Den Haag kent iedereen hem, maarja hij schijnt nou veranderd te zijn, we will see

03-02-2004, 11:12

Citaat:
Origineel gepost door appie666
Ik kraam heus geen onzin uit, toen Abu Talib nog in de Haagse stationsbuurt woonde (ik woonde daar toen ook), was het algemeen bekend dat hij een regelmatige bezoeker was van prostitue. Hier in Den Haag kent iedereen hem, maarja hij schijnt nou veranderd te zijn, we will see
ik heb hem op de wallen gezien.

03-02-2004, 11:18

Citaat:
Origineel gepost door appie666
Abu Talib is een grotere hoerenloper dan Oudkerk, wat dat betreft zijn we niets opgeschoten.
he misschien is het een vereiste om daar wethouder te worden van sociale zaken, ken je mensen!! en dan wel van binnen als van buiten

03-02-2004, 11:35
Niet iedereen op 1 puin gooien! Laten we eerst zien hoe hij het doet, en dan is het ons recht om conclussies te trekken...geef hem toch een kans! Misschien is hij wel een goed voorbeeld, voor velen

Darine

03-02-2004, 12:51



Citaat:
Origineel gepost door inakreb
euh hij heeft gelijk hoor... kheb hem daar ook gechecked
Zozo...en wat deed jij daar?

03-02-2004, 13:00

Citaat:
Origineel gepost door sahira
Zozo...en wat deed jij daar?
het heeft iets met balletjes te maken

03-02-2004, 13:02

Citaat:
Origineel gepost door Darine_Chamalia
Niet iedereen op 1 puin gooien! Laten we eerst zien hoe hij het doet, en dan is het ons recht om conclussies te trekken...geef hem toch een kans! Misschien is hij wel een goed voorbeeld, voor velen

Darine
Ik zeg niet dat hij het niet goed kan ofzo.. Ik meld alleen dat het ook een hoerenloper is (al heb ik maar 1 x gezien daaro)

Pagina's : [1] 2 3