Bekijk volle/desktop versie : Zou jij als zus accepteren wanneer....



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-09-2008, 19:43
... je broer wil trouwen met een Nederlandse?

12-09-2008, 19:45


waarom niet als hij van haar houdt

12-09-2008, 19:48
Als ze een goede moslim is wel

12-09-2008, 19:49

Citaat door mama21sweet:
waarom niet als hij van haar houdt
Omdat ze Nederlands is. Je moeder niet kan verstaan, andere normen en waarden hebt, weet ik veel.
Of omdat je hem liever getrouwd ziet met je achternichtje

12-09-2008, 20:06



Citaat door dutchSaliha:
Omdat ze Nederlands is. Je moeder niet kan verstaan, andere normen en waarden hebt, weet ik veel.
Of omdat je hem liever getrouwd ziet met je achternichtje



Neej hoor ik zou het juist heel leuk vinden...

Maar helaas heb geen broer...

12-09-2008, 20:51
Voor zover ik dacht was jij toch zelf een nederlandse dutchsaliha? Een bekeerde moslima dus ga zelf maar eens wat je antwoord hierop is of hoort te zijn

12-09-2008, 21:06

Citaat door dutchSaliha:
... je broer wil trouwen met een Nederlandse?


Ik heb het niet voor het zeggen, waarom zou je het niet kunnen accepteren, als hij daarmee gelukkig is en denkt dat hij een goede keuze maakt, waarom niet.. Gun iedereen een gelukkig leven.. En of de normen en waarden anders zijn en de taal,tjah.. Wat maakt het uit.. Bij de Marokkanen heb je ook Arabische en van de Berberse vele verschillende manier van praten en veel rassen hebben ook een andere manier van leven dan hoe jij het gewend bent..

12-09-2008, 21:27
Zolang ze een muslima is, die de zuivere Tawheed accepteert vind ik alles goed Al hamdulillah ( ik heb geen broer, maar wel broertjes ).

12-09-2008, 23:47
als ze geen deelgenoten neemt naast Allah, en Mohammed als haar profeet beschouwd dan zeker wel zonder twijfel.

13-09-2008, 01:09
Ik heb er geen enkel probleem mee als het een moslima is.

13-09-2008, 03:09
Geen probleem zolang ze maar moslima is.

13-09-2008, 10:30

Citaat door Mysterious_M:
Voor zover ik dacht was jij toch zelf een nederlandse dutchsaliha? Een bekeerde moslima dus ga zelf maar eens wat je antwoord hierop is of hoort te zijn
Ja dat klopt. Mijn aanstaande schoonzus hoeft me idd niet. Dus vroeg ik me af of meer mensen er zo over denken, of dat het iets van haar persoonlijk niet.

13-09-2008, 10:53



Citaat door dutchSaliha:
Ja dat klopt. Mijn aanstaande schoonzus hoeft me idd niet. Dus vroeg ik me af of meer mensen er zo over denken, of dat het iets van haar persoonlijk niet.



Habeebti trek je er niks van aan. Heb gewoon genoeg zelfvertrouwen, vertrouw op Allaah, en negeer mensen die van cultuur houden. Ons cultuur moet zijn; Quraan, Soenna volgens 't begrip van de salaf, dus niet volgens 't begrip van ahlul 7awa.

13-09-2008, 11:10

Citaat door dutchSaliha:
... je broer wil trouwen met een Nederlandse?



Liever een Nederlandse dan een Marokkaanse maar ja, zolang hij maar gelukkig is en zij hem gelukkig maakt

13-09-2008, 11:11

Citaat door GuccCi:
Habeebti trek je er niks van aan. Heb gewoon genoeg zelfvertrouwen, vertrouw op Allaah, en negeer mensen die van cultuur houden. Ons cultuur moet zijn; Quraan, Soenna volgens 't begrip van de salaf, dus niet volgens 't begrip van ahlul 7awa.
Je hebt gelijk oeghti... Maar het punt is dat zij haar moeder heeft overtuigd en hij niets doet wat zijn moeder niet wil..

Jazaakum Allahu Khairan voor je advies!

Pagina's : [1] 2 3 4 5