Bekijk volle/desktop versie : Moslimwereld geschokt over game 'Moslimbloedbad'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

12-09-2008, 16:30
Moslimwereld geschokt over game 'Moslimbloedbad' [/SIZE]

[SIZE="2"]



'Muslim Massacre'. Doel van het spel: moslims neermaaien.


Moslimorganisaties zijn geschokt over het gratis downloadbare videospelletje 'Muslim Massacre'. Daarin bestuurt de speler een Amerikaans soldaat, die aanstormende moslims moet neermaaien. De maker, een Australiër, noemt zichzelf een 'shockartiest', en claimt dat het spel satirisch bedoeld is.

Al van in het begin van 'Muslim Massacre', dat gewoon van het internet kan worden gehaald (http://www.muslimmassacre.com), wordt de speler bestookt met flarden antimoslimpropaganda. Hij krijgt onder meer een aantal gefingeerde krantenkoppen te zien, met boodschappen als 'Amerika verklaart oorlog aan de islam'. [SIZE="4"]Er wordt, in de aanhef van het spel, letterlijk aan de speler gevraagd om genocide te plegen. Hij moet "het moslimras verdelgen, met het meest vernietigende wapenarsenaal ter wereld[/SIZE]".

Daarna begint het spel, dat de visuele verfijning heeft van een videogame uit de vroege jaren tachtig, met een Amerikaanse marinier die aanstormende moslimtegenstanders moet neermaaien met een machinegeweer. De moslims dragen een baard of een boerka, en bij elke neergeschoten tegenstander wordt de vloer gedrenkt in bloed. [SIZE="4"]De speler moet, na verloop van tijd, ook enkele moeilijkere tegenstanders neerhalen, die volgens een zekere hiërarchie in het spel werden gezet: eerst Osama bin Laden, later de profeet Mohammed, en uiteindelijk Allah[/SIZE].

Het spel gaat zover erover dat het moeilijk is om uit te maken of het satirisch bedoeld is, of inderdaad, zoals een aantal moslimorganisaties vermoeden, gemaakt om een bevolkingsgroep te kwetsen. De maker van de game, een Australiër die zichzelf 'Sigvatr' noemt en volgens zijn persoonlijke website aan de kost komt als pompbediende en freelance-informaticus, zegt dat hij de game geenszins heeft gemaakt om te kwetsen.

"Als ik er een betekenis aan zou moeten geven, zou het waarschijnlijk iets zijn als 'het metaforisch vernietigen van de stereotiepe manier waarop moslims worden uitgebeeld'", zei hij tegen de Britse krant The Guardian. Op zijn site staan nog enkele vergelijkbare exploten: zo houdt hij een top vijftig bij van massamoorden, gerangschikt volgens aantal slachtoffers.

Maar volgens moslimorganisaties maakt het op zich weinig verschil of de game al dan niet satirisch bedoeld is. "Het spel moedigt kinderen en jonge mensen aan om moslims te doden. Dat is onacceptabel, smakeloos en zwaar krenkend voor de moslimgemeenschap", zegt de Brit Mohammed Shafiq. Hij is directeur van de Ramhadan-stichting, een van de grootste Britse moslimorganisaties. "Wanneer kinderen zes uur per dag gewelddadige games spelen, zijn ze eerder geneigd om zich buitenshuis schuldig te maken aan crimineel gedrag."

Het feit dat de game gratis wordt aangeboden op het internet impliceert dat er geen controle kan worden uitgeoefend op wie het speelt. Games die in de winkel worden verkocht, of via erkende gameportalen op het internet, krijgen een leeftijdskeuring, die een leidraad vormt voor ouders. Maar dat geldt niet voor spellen die gratis op een eigen website worden verdeeld. (Ronald Meeus)


12/09/08 10u43

http://demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/413528/2008/09/12/Moslimwereld-geschokt-over-game-Moslimbloedbad-.dhtml

12-09-2008, 18:47


dat zou verboden moeten worden

12-09-2008, 19:05
De laatste dag is nabij

12-09-2008, 22:37

Citaat door mocroroosje15:
Moslimwereld geschokt over game 'Moslimbloedbad'

[SIZE="2"]



'Muslim Massacre'. Doel van het spel: moslims neermaaien.


Moslimorganisaties zijn geschokt over het gratis downloadbare videospelletje 'Muslim Massacre'.
Het feit dat bepaalde islamitische geloofsrichtingen in Indonesie buiten de wet zijn gesteld vinden die moslims echter heel normaal. Dat in bepaalde islamitische landen geloofsafval met de dood wordt bestraft vinden ze ook heel normaal.
Krokodillentranen.

12-09-2008, 22:42


mijn spelleuze is het niet,.. maar wat is er zo schokkend aan?

12-09-2008, 22:45
ik vraag me af hoe de wereld had gereageerd als het spel had geheten: christian masacre.

ik denk dat er rellen waren uitgebroken. maar elhamdoulillah zien we nu goed wie de terroristen zijn hier.

12-09-2008, 22:45
haha ff serieus die mensen sporen niet, ik zal eens zelf eens bloedbad bij hun maken!!!!!!!!!!!!!!

12-09-2008, 22:48

Citaat door 1979:
ik vraag me af hoe de wereld had gereageerd als het spel had geheten: christian masacre.

ik denk dat er rellen waren uitgebroken. maar elhamdoulillah zien we nu goed wie de terroristen zijn hier.



als osama videogames had uitgebracht in plaats van vliegtuigen in torens laten vliegen en bomaanslagen uit te laten voeren had ik dat inderdaad een stuk beter gevonden

12-09-2008, 22:51

Citaat door 1979:
ik vraag me af hoe de wereld had gereageerd als het spel had geheten: christian masacre.

ik denk dat er rellen waren uitgebroken.
Dat denk ik niet. Het is immers algemeen bekend dat in de moslimwereld de meest smerige verhalen worden verteld over christenen en joden. Daar worden zelfd openlijk films vertoond met dat onderwerp. Maar christenen en joden trekken zich daar niets van aan omdat ze weten dat moslims geen macht hebben in deze wereld. Rellen worden alleen getrapt door moslims die weten dat ze van geen betekenis zijn in deze wereld en die frustratie met geweld uiten.

12-09-2008, 23:01
stelletjes varkens zijn het

12-09-2008, 23:02

Citaat door niania:
stelletjes varkens zijn het



die moslimterroristen... nou het is dat jij het zo zegt. Ik vind het gewoon vervelende mannetjes.. beetje demonisch

12-09-2008, 23:05

Citaat door Emeth:
die moslimterroristen... nou het is dat jij het zo zegt. Ik vind het gewoon vervelende mannetjes.. beetje demonisch

nee niet die ''moslimsterroristen''had echt over die kufar die zich vervelen en dagen erinsteken om een game te maken ja''zij die varkens!

12-09-2008, 23:06



Citaat door niania:
nee niet die ''moslimsterroristen''had echt over die kufar die zich vervelen en dagen erinsteken om een game te maken ja''zij die varkens!
Net zo erg als moslims in het Middenoosten die films uitbrengen vol jodenhaat.

12-09-2008, 23:09

Citaat door porcus:
Net zo erg als moslims in het Middenoosten die films uitbrengen vol jodenhaat.

zielig dat je dat erbij betrekt lijkt wel een ''ik-heb-gelijk-reactie. grow up!

12-09-2008, 23:11

Citaat door niania:
zielig dat je dat erbij betrekt lijkt wel een ''ik-heb-gelijk-reactie. grow up!
Het is niet zielig. Zulke idiote dingen gebeuren overal ter wereld. Het spel 'moslimbloedbad' is gewoon het product van een zieke geest.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8