Bekijk volle/desktop versie : Help me out, ivm homoseksualiteit!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

11-09-2008, 22:18
Ik voer net op een ander forum een discussie met niet-moslims over de homoseksualiteit. Nou is het in hun ogen natuurlijk hartstikke 'normaal' en blablabla. Ik heb gewoon mijn mening verkondigd en gezegd dat ík het vies vindt, het idee dat twee personen van hetzelfde geslachts intiem bezig zijn geeft me kotsneigingen, én is het in mijn ogen slecht, aangezien ik geloof dat God (Allah) de man en de vrouw schiep. De man voor de vrouw en vice versa. Homseksualiteit is een grote zonde in mijn geloof.
Dat heb ik ze eerlijk verteld.

Nou vallen ze mij uiteraard allemaal aan met 'waarom vind je het dan zo vies' en 'zwak argument als je zegt omdat het beide dezelfde geslacht is' enz. En ook dat racisten hetzelfde denkvorm hebben als mijn argument? (dat de homoseksualiteit vies is dus)

Wat zouden jullie zeggen als een niet-moslim jou vroeg waarom je de homoseksualiteit vies vindt of waarom het slecht is?

11-09-2008, 22:22


als zij het al normaal vinden dat je gemeenschap kunt hebben van de zelfde geslacht en komen met een zwakke argument ''dan moet je een op z'n minst een ayaat naar voren halen Allah heeft de Untha en dhakara geschapen.
ik vindt dat al genoeg waarom heeft Allah dan de mensen van de volk van Loeth vervloekt?zij hadden gemeenschap met de zelfde geslacht Allah heeft hun vervloekt en een zeer zware bestrafing neergezonden.

11-09-2008, 22:27
Allah zwi''Wij zonden Loeth,hij zei tegen zijn volk:''plegen jullie de ergste zonden zoals voor jullie geen van de wereldbewonders gepleegd heeft? ''Waarlijk,jullie oefenen jullie lusten op mannen uit inplaats van op vrouwen. Nee jullie zijn het volk,dat de grenzen overschrijdt. '' (Qoera-aan 7:80-81

11-09-2008, 22:33
^ Ja, dat het een zonde in mijn geloof is en ik het dus daardoor slecht vind, heb ik ze inmiddels al duidelijk gemaakt.

Waar ze zich nu aan ergeren is het feit dat ik het ook gewoon onsmakelijk vind. En als ze vragen wáarom, zeg ik omdat het twee van hetzelfde geslacht zijn. En dat vinden ze dus een zwak argument.

Heb een vergelijking naar voren gebracht. Namelijk neef/nichthuwelijken. De meeste Nederlanders vinden dát 'onsmakelijk'. (ik absoluut niet).
Toen ik dat naar voren bracht en vroeg waarom zij dát onsmakelijk vinden, zeiden ze omdat het twee uit één 'familie' is. Ik zei toen.. net zoals jullie neef/nichthuwelijk onsmakelijk vinden omdat het familie is, vind ik de homoseksualiteit onsmakelijk omdat het twee van één 'geslacht' is.
En toen stonden ze hun mond vol tanden en konden ze alleen zeggen dat het 'geen goede vergelijking is'.
Toen ik vroeg wáarom het geen goede vergelijking is, konden ze het ineens niet uitleggen.
-.-

11-09-2008, 22:35


Nou dan laat ze dan als zij toch keer op keer komen met de zelfde smoes dan heeft het niet veel nut,want zij gaan er te diep in

11-09-2008, 22:37

Citaat door niania:
Nou dan laat ze dan als zij toch keer op keer komen met de zelfde smoes dan heeft het niet veel nut,want zij gaan er te diep in


Ja, klopt.
Wel grappig hoe ze reageren. Zo aanvallend, zo vol haat er niet tegen kunnend dat de homoseksualiteit in bepaalde religies als 'slecht' wordt gezien. Ze hebben nu zó'n hekel aan mij. Onder andere omdat ik het 'vies' vind. Maar neef/nichthuwelijken vies vinden, is zooo normaal.
Man, o man.

11-09-2008, 22:42

Citaat door Mira.:
Ja, klopt.
Wel grappig hoe ze reageren. Zo aanvallend, zo vol haat er niet tegen kunnend dat de homoseksualiteit in bepaalde religies als 'slecht' wordt gezien. Ze hebben nu zó'n hekel aan mij. Onder andere omdat ik het 'vies' vind. Maar neef/nichthuwelijken vies vinden, is zooo normaal.
Man, o man.

ik weet niet van hun maar in het christendom en jodendom en de khatolieken zien dat ook als een zeer''slechte zaak''alleen is het zo dat wij moslims serieus nemen dat homoseksualiteit een grote zonde .Mohammed (vrede zij met hem)heeft gezegt dat een homo van de grootste gebouw moet worden afgegooid.De niet-moslims zijn daar wat soepeler in en zien dat alleen als een grote zonde maar zij nemen het dan ook verder niet serieus..bij ons is het gewoon een echte Taboe''Al7amdouiallah ook Want Allah'ta3alaa heeft de untha en de dhakara geschapen.....en daar moet je als mens er ook aan houden want homoseksualiteit is vreselijk goor.

11-09-2008, 22:47

Citaat door niania:
ik weet niet van hun maar in het christendom en jodendom en de khatolieken zien dat ook als een zeer''slechte zaak''alleen is het zo dat wij moslims serieus nemen dat homoseksualiteit een grote zonde .Mohammed (vrede zij met hem)heeft gezegt dat een homo van de grootste gebouw moet worden afgegooid.De niet-moslims zijn daar wat soepeler in en zien dat alleen als een grote zonde maar zij nemen het dan ook verder niet serieus..bij ons is het gewoon een echte Taboe''Al7amdouiallah ook Want Allah'ta3alaa heeft de untha en de dhakara geschapen.....en daar moet je als mens er ook aan houden want homoseksualiteit is vreselijk goor.


Ja, klopt. De mensen met wie ik discussier zijn voornamelijk atheïsten/vrijdenkers en belijden dus geen enkele geloof. Er zitten een paar Christenen tussen. Sommige Christenen zien het niet als een 'zonde', anderen - die wat strenger zijn - weer wel. Maar zoals je al zei; ze zijn er gewoon soepeler in.

Toen er een Nederlandse zei dat ze de homoseksualiteit 'niet echt normaal vond', reageerde niemand op haar. Zei ik dat ik het vies/slecht vond en de Islam erbij haalde, werd ik meteen aangevallen.
Wat een rechtvaardigheid.

11-09-2008, 23:14

Citaat door Mira.:
Ik voer net op een ander forum een discussie met niet-moslims over de homoseksualiteit. Nou is het in hun ogen natuurlijk hartstikke 'normaal' en blablabla. Ik heb gewoon mijn mening verkondigd en gezegd dat ík het vies vindt,
Kwestie van smaak natuurlijk. Een kind van 5 jaar vindt sex tussen volwassenen ook vies.

11-09-2008, 23:16

Citaat door niania:
als zij het al normaal vinden dat je gemeenschap kunt hebben van de zelfde geslacht en komen met een zwakke argument ''dan moet je een op z'n minst een ayaat naar voren halen Allah heeft de Untha en dhakara geschapen.
ik vindt dat al genoeg waarom heeft Allah dan de mensen van de volk van Loeth vervloekt?
Dat is voor ongelovigen alvast geen argument.

11-09-2008, 23:17

Citaat door Mira.:
Heb een vergelijking naar voren gebracht. Namelijk neef/nichthuwelijken. De meeste Nederlanders vinden dát 'onsmakelijk'. (ik absoluut niet).
Toen ik dat naar voren bracht en vroeg waarom zij dát onsmakelijk vinden, zeiden ze omdat het twee uit één 'familie' is. Ik zei toen.. net zoals jullie neef/nichthuwelijk onsmakelijk vinden omdat het familie is, vind ik de homoseksualiteit onsmakelijk omdat het twee van één 'geslacht' is.
En toen stonden ze hun mond vol tanden en konden ze alleen zeggen dat het 'geen goede vergelijking is'.
Iets zegt me dat je bovenstaande conversatie gewoon hebt verzonnen.

11-09-2008, 23:20

Citaat door Mira.:
Heb een vergelijking naar voren gebracht. Namelijk neef/nichthuwelijken. De meeste Nederlanders vinden dát 'onsmakelijk'. (ik absoluut niet).
Onsmakelijk is zo'n huwelijk niet. Onverstandig is het wel, vanwege de grotere kans op doorgeven van genetische afwijkingen.

11-09-2008, 23:22



Citaat door Mira.:
Toen er een Nederlandse zei dat ze de homoseksualiteit 'niet echt normaal vond', reageerde niemand op haar. Zei ik dat ik het vies/slecht vond en de Islam erbij haalde, werd ik meteen aangevallen.
Wat een rechtvaardigheid.
En ook deze conversatie heb je verzonnen. Ik vind liegen erg goor.

11-09-2008, 23:23

Citaat door porcus:
En ook deze conversatie heb je verzonnen. Ik vind liegen erg goor.


En ook deze reactie bevat een onterechte insinuatie.
Ik vind onterecht insinueren ook heel goor.

11-09-2008, 23:24

Citaat door porcus:
Iets zegt me dat je bovenstaande conversatie gewoon hebt verzonnen.


Grappig. De anderen zeggen dat het 'geen goede vergelijking is' en houden dan hun mond. En meneertje zegt hier dat ik het 'verzonnen' heb. Het wordt steeds beter.
Hoezo? Is het vreemd dat een moslima de monden van jouw soortgenoten snoert?
I know, life sucks. Maar hé, het is toch echt waar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5