Bekijk volle/desktop versie : Joost Zwagerman in elkaar geslagen door Surinamer (Media zwijgt)



Pagina's : [1] 2 3

11-09-2008, 12:17
De schrijver Joost Zwagerman was 2 weken geleden in elkaar geslagen om niks door een Surinamer, maar er was helemaal geen grote aandacht hiervoor of ophef erover.

Ik zweer het als het een Marokkaan was dan zou het op alle voorpagina's hebben gestaan. Kan je zien hoe selectief de media is. Marokkaanse jongen die ambulancemedewerker zou hebben bedreigd is mega nieuws, maar als schrijver in elkaar wordt geslagen door een Surinamer krijgt het nauwelijks aandacht..

http://www.endandit.nl/entertainment/media/31088740/joost-zwagerman-slachtoffer-zinloos-geweld

11-09-2008, 12:19



Citaat door Mister1979:
De schrijver Joost Zwagerman was 2 weken geleden in elkaar geslagen om niks door een Surinamer, maar er was helemaal geen grote aandacht hiervoor of ophef erover.

Ik zweer het als het een Marokkaan was dan zou het op alle voorpagina's hebben gestaan. Kan je zien hoe selectief de media is. Marokkaanse jongen die ambulancemedewerker zou hebben bedreigd is mega nieuws, maar als schrijver in elkaar wordt geslagen door een Surinamer krijgt het nauwelijks aandacht..

http://www.endandit.nl/entertainment/media/31088740/joost-zwagerman-slachtoffer-zinloos-geweld


Eigenlijk is geweld door niet-moslims geen geweld.

11-09-2008, 12:22

Citaat door oeps:
Eigenlijk is geweld door niet-moslims geen geweld.



Wat vind je ervan dat dit nauwelijks aandacht heeft gekregen..

Volgens mij is Joost Zwagerman bang om publiciteit te zoeken.

11-09-2008, 12:29
Kunnen we het niet zo organiseren dat de brave en goedmoedige Marokkanen uiteindelijk toch nog de schuld krijgen van deze mishandeling?..

11-09-2008, 12:32



Citaat:
De bekende schrijver Joost Zwagerman is twee weken geleden in Amsterdam gewond geraakt door een poging tot zware mishandeling, zonder enige reden. Dat schrijft hij dit weekend in zijn column voor NRC Handelsblad. Volgens de schrijver fietste hij op het fietspad bij de Albert Cuypmarkt en liep een “Surinaamse of Antilliaanse jongen” hem tegemoet op het fietspad. “Zijn lichaamstaal liet niets te raden over: ‘Wat nou klootzak, ik ben hier de baas, fietspad is van mij’. […] Het was een knappe jongen, ongetwijfeld een womanizer maar ook: type vechtmachine”, zo beschrijft Zwagerman de dreiging die hij direct voelde. Toen Zwagerman veiligheidshalve met een boogje om de jongen was gefietst werd hij van zijn fiets “getrapt, geduwd, geslagen?” en viel hij op straat, waar hij geschept werd door een bestelbusje.

Gewond werd Zwagerman afgevoerd naar het ziekenhuis waar men constateerde dat enkele wervels in zijn rug zijn verschoven. De schrijver heeft nu voortdurend pijn in zijn rug en over zijn hele lichaam “ontwrichtingen en kneuzingen”. Volgens de arts loopt Zwagerman de komende tijd risico op een hernia. Het schrijven van een column kost Zwagerman nu enkele dagen in plaats van enkele uren.

De Antilliaanse of Surinaamse jongen die Zwagerman van zijn fiets trapte, liep na het ongeval rustig door. Geen van de omstanders durfde de dader staande te houden. De dader zou nog “je was ook veel te dichtbij man” gezegd hebben tegen Zwagerman toen hij op de grond lag te creperen.

De politie neemt de zaak hoog op en wil dat Zwagerman aangifte van zware mishandeling doet.

Update: ik heb Zwagerman maar even gemaild om te vragen hoe het nu met hem gaat en dit was zijn antwoord: “Ik loop al minder raar en ik kan alweer een tijdje achtereen achter mijn pc zitten. Maar het wordt wel een lange weg terug naar herstel. Over zeven weken moet ik naar een chiropractor of orthopeed, om rugwervels te laten behandelen. Daarna nog enkele maanden herstel. De fysiotherapeut houdt het op zes a acht maanden“.

Overigens heeft hij het voorval bewust uit de pers gehouden, tot aan het moment dat hij toch maar besloot er een column aan te weiden. Dat verklaart waarom het de afgelopen weken nog nergens stond vermeld.
http://www.bbrussen.nl/2008/08/31/joost-zwagerman-slachtoffer-van-zinloos-geweld/

11-09-2008, 12:35
Joost Zwagerman is gewoon bang om de publiciteit te zoeken want hij is bang dat Surinamers in zijn stad wraak op hem zullen nemen..

Surinamers en Antillianen zijn toch gevaarlijker dan een paar Marokkaanse rotjochies van 12..

11-09-2008, 12:39

Citaat door Mister1979:
Joost Zwagerman is gewoon bang om de publiciteit te zoeken want hij is bang dat Surinamers in zijn stad wraak op hem zullen nemen..

Surinamers en Antillianen zijn toch gevaarlijker dan een paar Marokkaanse rotjochies van 12..


DE DRIE PROBLEMEN VAN MAROKKANEN

Een Antilliaan gaat naar de disco met een T-shirt aan waar op staat: "Marokkanen hebben 3 problemen!!!" Een Marokkaan komt op hem af en vraagt hem: hé wat is dat voor een flauwekul? De Antilliaan antwoordt: kijk dat is jullie eerste probleem... Jullie zijn veel te nieuwsgierig.

De Marokkaan gaat weg maar komt een paar minuten later met een vriend terug en beginnen de man uit te dagen.
De Antilliaan reageert met: Kijk, dat is jullie tweede probleem... jullie zijn veel te agressief!

De twee Marokkanen verdwijnen en de Antilliaan drinkt lekker zijn pils op, danst een uurtje en gaat naar huis. Buiten de discotheek wordt hij opgewacht door 5 Marokkanen...ze trekken allemaal een mes! De Antilliaan reageert direct: kijk,en dat is jullie derde probleem... jullie komen altijd met een mes naar een schietpartij!!!

11-09-2008, 12:41
Tendentieuze topititel, het kon ook een Antilliaan zijn. Mister is gewoon een xenofoob

11-09-2008, 12:51

Citaat door LaPoekel:
http://www.bbrussen.nl/2008/08/31/joost-zwagerman-slachtoffer-van-zinloos-geweld/


En ook gewoon in Het Parool.

Heb de krant hier nog liggen

http://www.parool.nl/parool/nl/26/boeken/article/detail/30225/2008/09/02/Joost-Zwagerman-zwaar-mishandeld.dhtml

11-09-2008, 12:53

Citaat door Mister1979:
De schrijver Joost Zwagerman was 2 weken geleden in elkaar geslagen om niks door een Surinamer,
Citaat:
Volgens de schrijver fietste hij op het fietspad bij de Albert Cuypmarkt en liep een “Surinaamse of Antilliaanse jongen” hem tegemoet op het fietspad.

maar er was helemaal geen grote aandacht hiervoor of ophef erover.

Ik zweer het als het een Marokkaan was dan zou het op alle voorpagina's hebben gestaan.


logisch.....
Maar het wás geen marokkaan.
Marokkanen durven alleen in groepjes....

En wíj Hollanders houden niet LYNCH-partijen, hoewel dat meestal ánders wordt uitgelegd.

Citaat:
Geen van de omstanders durfde de dader staande te houden.

11-09-2008, 12:58

Citaat door aplat:
En ook gewoon in Het Parool.

Heb de krant hier nog liggen

http://www.parool.nl/parool/nl/26/boeken/article/detail/30225/2008/09/02/Joost-Zwagerman-zwaar-mishandeld.dhtml


Ik reageerde meer op 79's opmerking dat omdat het een Surinamer was het niet in de krant kwam. Uit die link blijkt dat Zwagerman het zelf uit de pers heeft proberen te houden.

11-09-2008, 13:05

Citaat door LaPoekel:
Ik reageerde meer op 79's opmerking dat omdat het een Surinamer was het niet in de krant kwam. Uit die link blijkt dat Zwagerman het zelf uit de pers heeft proberen te houden.



Ik heb nergens gezegd dat het niet in de krant stond. Ik had hetzelf in de krant gelezen

Maar er was geen grote aandacht voor en je zag niks op tv of in actualiteitenprogramma, praatprogramma's..

Kijk naar het ambulance incident in elke programma op tv ging het er over, je kon geen column lezen of het ging erover..
Terwijl er helemaal niks was gebeurd..



Maar een TOP schrijver wordt in elkaar geslagen midden op straat om niks en heel Nederland zwijgt erover...


Ik weet 100000% zeker dat als het een Marokkaan geweest zou zijn die Joost in elkaar had geslagen het mega nieuws was geweest..


Je weet dat ik gelijk heb Lapoekel..

11-09-2008, 13:13



Citaat door Mister1979:
Ik heb nergens gezegd dat het niet in de krant stond. Ik had hetzelf in de krant gelezen

Maar er was geen grote aandacht voor en je zag niks op tv of in actualiteitenprogramma, praatprogramma's..

Kijk naar het ambulance incident in elke programma op tv ging het er over, je kon geen column lezen of het ging erover..
Terwijl er helemaal niks was gebeurd..

Maar een TOP schrijver wordt in elkaar geslagen midden op straat om niks en heel Nederland zwijgt erover...


Ik weet 100000% zeker dat als het een Marokkaan geweest zou zijn die Joost in elkaar had geslagen het mega nieuws was geweest..


Je weet dat ik gelijk heb Lapoekel..


Ten eerste was het ambulance incident er een in een reeks van incidenten. Volgens de hulpdiensten gebeuren de bedreigingen in 90% van de gevallen door Marokkanen. Er is dus weldegelijk iets gebeurd.

Zwagerman heeft dit blijkbaar uit de pers proberen te houden en heeft dit later zelf in zijn column geschreven. Ik kan me vanuit nieuwsoogpunt voorstellen dat de nieuwswaarde er dan behoorlijk vanaf is.

In je topic titel staat (media zwijgt). En nu zeg je dat je het zelf in de kranten hebt gelezen. Je spreekt jezelf dus tegen.

Lieve . . . .

11-09-2008, 13:19

Citaat door LaPoekel:
Ten eerste was het ambulance incident er een in een reeks van incidenten. Volgens de hulpdiensten gebeuren de bedreigingen in 90% van de gevallen door Marokkanen. Er is dus weldegelijk iets gebeurd.

Zwagerman heeft dit blijkbaar uit de pers proberen te houden en heeft dit later zelf in zijn column geschreven. Ik kan me vanuit nieuwsoogpunt voorstellen dat de nieuwswaarde er dan behoorlijk vanaf is.

In je topic titel staat (media zwijgt). En nu zeg je dat je het zelf in de kranten hebt gelezen. Je spreekt jezelf dus tegen.

Lieve . . . .




Nee...

Ik heb het over de media ophef en die is er nauwelijks. Als ik de kranten lees, lees ik tig column, stukken over het ambulance incident..

Maar niks over de mishandeling van Zwagerman...





Toen Eshan Jami in elkaar was geslagen was het wel hot nieuws omdat hij zei dat het Marokkanen waren wat later geen Marokkanen bleken te zijn maar Somaliers..


Er wordt gewoon selectief gereageerd. Incidenten waar Marokkanen bij betrokken zijn zijn nieuws van de dag in Nederland, maar andere zelfde of nog ergere incidenten waar geen Marokkanen bij betrokken zijn zijn nauwelijks hot nieuws..

11-09-2008, 13:20

Citaat door LaPoekel:
Ten eerste was het ambulance incident er een in een reeks van incidenten. Volgens de hulpdiensten gebeuren de bedreigingen in 90% van de gevallen door Marokkanen. Er is dus weldegelijk iets gebeurd.

Zwagerman heeft dit blijkbaar uit de pers proberen te houden en heeft dit later zelf in zijn column geschreven. Ik kan me vanuit nieuwsoogpunt voorstellen dat de nieuwswaarde er dan behoorlijk vanaf is.

In je topic titel staat (media zwijgt). En nu zeg je dat je het zelf in de kranten hebt gelezen. Je spreekt jezelf dus tegen.

Lieve . . . .




Stel dat het een Marokkaan was die Zwagerman in elkaar geslagen. Denk je dat de media net als nu had gereageerd???


Eerlijke aantwoord graag...

Pagina's : [1] 2 3