Bekijk volle/desktop versie : wie heeft er ervaring met het vertalen en legaliseren van huwelijkakte?



10-09-2008, 10:10
salaam alaikum,

ik ben afgelopen zomer in marokko getrouwd,
nu moet ik mijn akte vertalen en legaliseren..

wie heeft hier ervaring mee en hoe en waar moey dat gebeuren??

yazak allaho gayran inshallah

wasalaam alaikum

10-09-2008, 10:24



Citaat door yasmin_nadoria:
salaam alaikum,

ik ben afgelopen zomer in marokko getrouwd,
nu moet ik mijn akte vertalen en legaliseren..

wie heeft hier ervaring mee en hoe en waar moey dat gebeuren??

yazak allaho gayran inshallah

wasalaam alaikum


Hoi,

Je moet eerst het document laten vertalen door een beëdigd vertaler. http://www.tvcn.nl

Vervolgens moet je naar de rechtbank van de plaats waar je woont. Daar laat je de vertaling legaliseren, vervolgens naar Ministerie van Justitie in Den Haag en Ministerie van Buitenlandse zaken ook voor legalisatie.

Legalisatie betekend eigenlijk niet meer dan dat ze gaan controleren of de vertaling door een beëindigd vertaler is gedaan en of de stempels van de rechtbank kloppen.

Succes!

10-09-2008, 10:27
Maar uit de info die ik gekregen heb, moet je het in je eigen land doen..
in marokko dus ik weet nie waar en hoe.. in nador

10-09-2008, 10:36

Citaat door yasmin_nadoria:
Maar uit de info die ik gekregen heb, moet je het in je eigen land doen..
in marokko dus ik weet nie waar en hoe.. in nador


Schat,

Legalistatie dien je hier te doen. Wat heeft het voor zin als je in Marokko gaan legaliseren, je hebt de documenten toch voor hier nodig??

10-09-2008, 10:37


Ja, maar het moet door de nederlandse ambassade in marokko gedaan worden wa allaho a3lam.

10-09-2008, 10:39

Citaat door yasmin_nadoria:
Ja, maar het moet door de nederlandse ambassade in marokko gedaan worden wa allaho a3lam.



Je hebt toch de orginele huwelijksakte?? Voorzien van stempels en handtekeningen???

10-09-2008, 10:44

Citaat door Lamera24:
Je hebt toch de orginele huwelijksakte?? Voorzien van stempels en handtekeningen???


Ja.