Bekijk volle/desktop versie : Vieren jullie on-islamitische feestdagen ?



Pagina's : [1] 2 3

09-09-2008, 21:23
je weet wel, verjaardagen, valentijn, moederdag, vaderdag of mss zelfs kerst

etc etc


Ik vier dus niets behalve islamitische feestdagen.. Maar die vier ik dan ook dubbel en dwars.. (je weet toch al die andere kadootjes die je mist moeten ingehaald worden :hihi

onder het motto van: Elke dag is verjaardag, moederdag, vaderdag, valentijn blablaaaaaaaah...

Vraag me wel af hoe ik dat straks met evt kinderen enzo ga doen.. als ze zo jong zijn en ze zijn jarig of sinterklaas/kerstman/paashaas komt langs.. aan de ene kant wil je ze dat pleziertje gunnen van een kadootje enzo (want alle andere kindjes krijgen dat ook :moe

Maar aan de andere kant heb ik zoiets van.. tsjah.. straks raken ze het gewend en kun je het weer moeilijk afleren.. hoe ik er nu over denk is dat ik het dan maar goed zal maken op de islamitische feestdagen.. extra verwennen en extra GROTE kadootjes

oh well.. komt tijd.. komt raad


Btw een verzoek:
mss dat een ander wel iets viert wat je zelf niet viert en je je geroepen voelt om naseeha en/of je mening te geven...
hou het netjes aub.
Merci

09-09-2008, 21:38


Wij vieren wel verjaardagen.

09-09-2008, 21:38
toch nog iemand die mn topic leest...

09-09-2008, 21:41

Citaat door LadyRabat:
toch nog iemand die mn topic leest...



Waar jij bent,ben ik. Dat weet je. Standaard!

09-09-2008, 21:42




wel gezellig toch..

09-09-2008, 21:42
Je kinderen op een islamitische school en je hoeft ze geen sint noch piet te ontnemen

Wij vieren hier ook enkel de 2 ieds.

Ow en als we zoveel jr getrouwd zijn maken we er ook een gezellige avond van met een cadeautje

09-09-2008, 21:43
och ja scholen.. is ook zo een dillema..

nou ja tegen die tijd zien we wel en we hopen er maar het beste van

09-09-2008, 21:44
wil je nu applaus?

09-09-2008, 21:46
Nee, alleen islamitische feestdagen; twee dus.

09-09-2008, 21:47

Citaat door LadyRabat:
je weet wel, verjaardagen, valentijn, moederdag, vaderdag of mss zelfs kerst

etc etc


Ik vier dus niets behalve islamitische feestdagen.. Maar die vier ik dan ook dubbel en dwars.. (je weet toch al die andere kadootjes die je mist moeten ingehaald worden :hihi

onder het motto van: Elke dag is verjaardag, moederdag, vaderdag, valentijn blablaaaaaaaah...

Vraag me wel af hoe ik dat straks met evt kinderen enzo ga doen.. als ze zo jong zijn en ze zijn jarig of sinterklaas/kerstman/paashaas komt langs.. aan de ene kant wil je ze dat pleziertje gunnen van een kadootje enzo (want alle andere kindjes krijgen dat ook :moe

Maar aan de andere kant heb ik zoiets van.. tsjah.. straks raken ze het gewend en kun je het weer moeilijk afleren.. hoe ik er nu over denk is dat ik het dan maar goed zal maken op de islamitische feestdagen.. extra verwennen en extra GROTE kadootjes

oh well.. komt tijd.. komt raad


Btw een verzoek:
mss dat een ander wel iets viert wat je zelf niet viert en je je geroepen voelt om naseeha en/of je mening te geven...
hou het netjes aub.
Merci



Wij vieren thuis wel verjaardagen. Mocht het kopen van paaseieren ook betekenen dat je met pasen meedoet, dan zijn we daar ook schuldig aan. Chocoladepaaseieren zijn nu eenmaal lekker en al helemaal als ze in de uitverkoop zijn. En met moederdag wordt er ook altijd flink uitgepakt hier.

09-09-2008, 21:48

Citaat door ChunkyMonkey:
wil je nu applaus?


stel je niet zo aan..

neem nog een kop harira ofzo..

09-09-2008, 21:48
Heb eigenlijk alleen de verjaardagen voor mijn broertjes thuis gedaan ik vond het heel zielig dan komen ze thuis en ze weten dat de rest van de kinderen kadootjes krijgen omdat ze jarig zijn.

De jongste kreeg bijna een trauma bleef maar huilen dus heb het vorig jaar (is inmiddels 10jr) voor het laatst gedaan hij weet nu dat het niet mag.

Met suikerfeest en offerfeest verwen ik ze dubbel zo dwars.

Het is moeilijk omdat we nu eenmaal in een land leven die veel met dit soort feesten op school doet, het hangt er per kind vanaf hoe je daarmee omgaat.

09-09-2008, 21:49


wij vieren wel de verjaardag van ons kleintje verder geen andere verjaardagen en onze huwelijksdag vieren we ook

09-09-2008, 22:03
Wij vieren ook alleen de verjaardagen van de kleintjes.
Vorig jaar zijn we naar de Sinterklaas uittocht geweest en mijn oudste dochter vond het geweldig.
Met kerst was ze dol op de kerstboom toen ie opgetuigt werd? Ze zei toen tegen de leidster mijn papa wil geen kerstboom in huis.
Ben benieuwd hoe ze er dit jaar erop reageert.

Het belangrijkste is dat ze weet wat de Islamitische feesten voor ons betekenen.

Zelf vind ik het geen probleem als ze meedoet met de feesten op school zolang ze maar het verschil weet en die taak ligt bij de ouders.

09-09-2008, 22:04
vieren wel verjaardagen (laat ik het zo zeggen, we kopen gebak voor bij de koffie, meer niet) en met moederdag verwennen we onze ma altijd extra
verder uiteraard de islamitische feestdagen groot en uitbundig

Pagina's : [1] 2 3