Bekijk volle/desktop versie : 'Advocaat moet opstaan'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

09-09-2008, 17:19

Citaat door HappyKaffirrr:
DEN HAAG - Advocaten dienen respect te tonen voor de rechtsstaat en daarom op te staan wanneer rechters de rechtszaal binnenkomen. Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) maakte dat dinsdag duidelijk tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer.

Hij wees erop dat de Raad voor de Rechtspraak maandag het standpunt heeft ingenomen dat altijd eerbied moet worden getoond voor ,,de autoriteit van het recht.’’ De raad zal betrokkenen daar volgens Hirsch Ballin op wijzen.

Vorige week bleek dat de Rotterdamse rechtbank de orthodoxe moslim en advocaat Mohammed Enait toestemming had gegeven te blijven zitten toen de rechters binnenkwamen. Enait wilde uit geloofsovertuiging niet opstaan.

Volgens Hirsch Ballin ging het om een incident en is de reactie van de Raad voor de Rechtspraak ,,adequaat.’’

De Kamer toonde zich geschokt door de weigering van de advocaat en de VVD eiste dinsdag daarom opheldering. In de ogen van VVD-Kamerlid Henk Kamp ,,verziekt’’ zo’n advocaat het integratieproces.

Bron:http://www.ad.nl/binnenland/2598495/Advocaat_moet_opstaan.html


Dat lag aardig in de lijn der verwachting. Mooi.

09-09-2008, 17:20



Citaat door HappyKaffirrr:
Kan hij daar gaan preken tegen kamelen en geiten en rifapen.


De vogelpreek anno 2008?

09-09-2008, 17:23
Hij had toch het recht op te blijven zitten, op grond van art. 6?

Ik dacht dat de raad hem juist zijn gelijk had gegeven, zijn ze er later op teruggekomen?

09-09-2008, 17:24
Wat Wilders en Verdonk nooit zal lukken.daar is deze Mo Enait mee bezig. Een breedgedragen weerzin tegen islam: door links en rechts, oud en jong, allo of auto, rijk of arm............
IEDEREEN ziet met deze man in dat islam als geheel best gevaarlijk en bovendien weinig waardig is.

Dit soort sukkels helpen islam in het westen haarfijn om zeep.

09-09-2008, 17:26



Citaat door 1_L_1_A_2_2:
Hij had toch het recht op te blijven zitten, op grond van art. 6?

Ik dacht dat de raad hem juist zijn gelijk had gegeven, zijn ze er later op teruggekomen?


Voor zover ik begrepen heb was de Rotterdamse rechtbank de conflicten met hem beu en besloot dat hij kon blijven zitten totdat Justitie het standpunt van de deken van de advocaten te horen kreeg. De deken is daar heel duidelijk in geweest; opstaan is het devies.

09-09-2008, 17:27
Hij is gewoon mondig en welbespraakt en hij weet waar hij het over heeft, dat is hetgeen waarover zovelen vallen.

09-09-2008, 17:28

Citaat door Raven:
Voor zover ik begrepen heb was de Rotterdamse rechtbank de conflicten met hem beu en besloot dat hij kon blijven zitten totdat Justitie het standpunt van de deken van de advocaten te horen kreeg. De deken is daar heel duidelijk in geweest; opstaan is het devies.


Hmm vreemd, ik dacht op BNR iets anders te horen, maar ik ga het even googelen.

09-09-2008, 17:28

Citaat door 1_L_1_A_2_2:
Hij is gewoon mondig en welbespraakt en hij weet waar hij het over heeft, dat is hetgeen waarover zovelen vallen.



Moeilijke woorden gebruiken betekend alleen dat je het woordenboek uit je hoofd hebt geleerd. Alleen heel domme mensen zijn er van onder de indruk.

09-09-2008, 17:29

Citaat door 1_L_1_A_2_2:
Hij is gewoon mondig en welbespraakt en hij weet waar hij het over heeft, dat is hetgeen waarover zovelen vallen.


Mondig en welbespraakt -nu alleen al die dure woorden ook nog binnen context en 't wordt ooit nog eens wat.

Als hij iets is, is het hypocriet.

09-09-2008, 17:30

Citaat door 1_L_1_A_2_2:
Hmm vreemd, ik dacht op BNR iets anders te horen, maar ik ga het even googelen.


Het NRC had de scoop. Klik.

09-09-2008, 17:30

Citaat door Anne33:
Moeilijke woorden gebruiken betekend alleen dat je het woordenboek uit je hoofd hebt geleerd. Alleen heel domme mensen zijn er van onder de indruk.


Hebben we het over Geert Wilders?

09-09-2008, 17:31

Citaat door 1_L_1_A_2_2:
Hebben we het over Geert Wilders?



Nee geert kan heel goed dom lullen zonder moeilijke woorden. Maar die twee lijken wel op elkaar moet ik zeggen.

09-09-2008, 17:31



Citaat door 1_L_1_A_2_2:
Hij is gewoon mondig en welbespraakt en hij weet waar hij het over heeft, dat is hetgeen waarover zovelen vallen.


Tsja, simpele zielen zijn onder de indruk van moeilijke woorden die hij zelf niet snapt en niet kan toepassen.

09-09-2008, 17:31
De man is advocaat, dat getuigt van enige intelligentie.

Geert Wilders heeft MAVO.

Maar het verschil is natuurlijk dat Geert Wilders tot de dominante cultuur behoort, daarom is het hem vergeven.

09-09-2008, 17:33
Jaaa, dat van het NRC bedoel ik ja Raven.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6