Bekijk volle/desktop versie : Dames, kom is aub.. Ik moet overgeven, is mijn vasten dan nog wel geldig?



Pagina's : [1] 2

09-09-2008, 11:26
Dames, ik ben zoooo misselijk, en kan ieder moment overgeven..
mijn vraag is, is mijn vasten dan nog wel geldig als ik overgeef..??
Heb ooit gehoord dat je vasten dan nog wel geldig is..

Kan iemand dit bevestigen..?? Zoja, bron erbij..

09-09-2008, 11:27


Ja, gewoon je mond spoelen.

09-09-2008, 11:27
Vraag:

Verbreekt het overgeven het vasten?

Vraag ontvangen op 27 oktober 2003

Antwoord:

Het overgeven moeten wij onderverdelen in twee categorieën:

1 Als men niet uit eigen wil overgeeft, dan verbreekt dit het vasten niet. Wat niet is toegestaan is dat hij het overgeefsel doorslikt, hij moet dit echter uitspugen.

2 Als men daarentegen zichzelf aan het overgeven brengt, dan verbreekt dit het vasten wel.

Sheich Saalih Ibn al-Fawzaan

09-09-2008, 11:40

Citaat door moslima.1978.:
Vraag:

Verbreekt het overgeven het vasten?

Vraag ontvangen op 27 oktober 2003

Antwoord:

Het overgeven moeten wij onderverdelen in twee categorieën:

1 Als men niet uit eigen wil overgeeft, dan verbreekt dit het vasten niet. Wat niet is toegestaan is dat hij het overgeefsel doorslikt, hij moet dit echter uitspugen.

2 Als men daarentegen zichzelf aan het overgeven brengt, dan verbreekt dit het vasten wel.

Sheich Saalih Ibn al-Fawzaan


Bedankt voor je toelichting/bron..

09-09-2008, 11:41


Nee je mag niet gaan vreten, je moet je mond wassen en doorvasten

09-09-2008, 11:44

Citaat door moslima.1978.:
Vraag:

Verbreekt het overgeven het vasten?

Vraag ontvangen op 27 oktober 2003

Antwoord:

Het overgeven moeten wij onderverdelen in twee categorieën:

1 Als men niet uit eigen wil overgeeft, dan verbreekt dit het vasten niet. Wat niet is toegestaan is dat hij het overgeefsel doorslikt, hij moet dit echter uitspugen.

2 Als men daarentegen zichzelf aan het overgeven brengt, dan verbreekt dit het vasten wel.

Sheich Saalih Ibn al-Fawzaan



Wat goed om te weten


Echt, ik wou net gaan antwoorden dat het niet geldig is dan omdat ik dat altijd zo heb meegekregen...

Eigenlijk wel logisch want je gooit iets uit je lichaam. Net als dat je je neus snuit

09-09-2008, 12:58
Net twee keer overgegeven
Pff wel een vieze nasmaak

09-09-2008, 13:06
ik heb anders vernomen hoor. Je moet gewoon doorvasten, maar je moet die dag wel inhalen...

09-09-2008, 13:15
Hoi Dames,

ik heb hetzelfde probleem, ik stond vanochtend op en ik was heel erg misselijk en ziek, maar het wilde er maar niet uitkomen. Toen heb ik mijn vinger in mijn keel gedaan om te kunnen overgeven. Is gelukt, ik heb toen mijn mond gespoeld ben weer verder gaan slapen. Toen ik net opstond voelde ik me veel beter maarja, mag ik nu wel of niet vasten. Ik was echt kotsmisselijk maar het wilde er maar niet uit.

Ik durf niet te gaan eten omdat ik het dan moet inhalen en ben bang dat ik eigenlijk gewoon moet vasten.

Help me

09-09-2008, 13:16

Citaat door doenja_18:
2 keer al?! als je echt ziek bent gewoon eten hoor!! alleen jij weet of je het kan volhouden...

normaal gewoon mondspoelen en verder vasten... maar al 2 keer overgeven :-S


Ik probeer het vol te houden en als het niet meer gaat dan ga ik wel wat eten.. Ben een volhoudertje.. Maar is wel zwaar.. Weet ook niet waarom ik moet overgeven.. Verder voel ik me lichamelijk wel goed, alleen beetje misselijk..

09-09-2008, 13:17

Citaat door lonely_me:
ik heb anders vernomen hoor. Je moet gewoon doorvasten, maar je moet die dag wel inhalen...


Heb je misschien een bron..? Lijkt me stug dat je het moet inhalen terwijl je gewoon toch aan et vasten bent..? Maar ik kan het ook fout hebben?

09-09-2008, 13:19

Citaat door SheNeeNee:
Hoi Dames,

ik heb hetzelfde probleem, ik stond vanochtend op en ik was heel erg misselijk en ziek, maar het wilde er maar niet uitkomen. Toen heb ik mijn vinger in mijn keel gedaan om te kunnen overgeven. Is gelukt, ik heb toen mijn mond gespoeld ben weer verder gaan slapen. Toen ik net opstond voelde ik me veel beter maarja, mag ik nu wel of niet vasten. Ik was echt kotsmisselijk maar het wilde er maar niet uit.

Ik durf niet te gaan eten omdat ik het dan moet inhalen en ben bang dat ik eigenlijk gewoon moet vasten.

Help me


Je hebt zelf je vinger in je keel gestopt, dus je hebt er bewust voor gekozen om te gaan overgeven..? Dan is de vraag of het nog wel geldig is.. Lees het stukje van moslima.1978.. Maar allah oe3lem..

Bij mij kwam het gewoon naar boven en kon het niet meer naar binnen houden..


Citaat:
2 Als men daarentegen zichzelf aan het overgeven brengt, dan verbreekt dit het vasten wel.

09-09-2008, 13:20


Ik denk dat als ik wat langer had gewacht, het misschien er zelf uit kwam. Maar ik kon niet meer, werd er zo ziek van

09-09-2008, 13:21
Ben je zwanger? Als je niet kan meevasten HOEFT dat niet hé! Marokkanen overdrijven in niks zo erg als vasten (niet persoonlijk tegen jou) Allah heeft ons de religie makkelijk gemaakt en wij maken het ons zelf onnodig moeilijk.

09-09-2008, 13:22

Citaat door 7med:
Ben je zwanger? Als je niet kan meevasten HOEFT dat niet hé! Marokkanen overdrijven in niks zo erg als vasten (niet persoonlijk tegen jou) Allah heeft ons de religie makkelijk gemaakt en wij maken het ons zelf onnodig moeilijk.


Nee, ben niet zwanger.. Maar ik vast gewoon door Insha´allah

Pagina's : [1] 2