Bekijk volle/desktop versie : Video's van dode kinderen na aanval VS



Pagina's : [1] 2 3

09-09-2008, 09:00

Citaat:
Video's van dode kinderen na aanval VS

08-09-2008 | Door: DAG

Beelden brengen Amerikaanse troepen in verlegenheid.
Op twee videofilms die zijn gemaakt na de omstreden grond- en luchtaanval van 22 augustus op het dorp Azizabad in de West-Afghaanse provincie Herat zijn duidelijk tientallen doden, waaronder zeker acht kinderlichamen, te zien. De video's, die maandag in handen kwamen van het persbureau Associated Press, steunen verklaringen van een Afghaanse regeringscommissie en een voorlopig rapport van de VN-missie in Afghanistan over de aanval.

De regeringscommissie en de VN-missie zeggen dat bij de aanval ongeveer negentig burgers zijn omgekomen, onder wie zestig kinderen en vijftien vrouwen. Het Amerikaanse leger zegt dat er niet meer dan zeven burgers en ongeveer 35 vijandelijke strijders zijn omgekomen. De aanval werd uitgevoerd door Amerikaanse commando's en Afghaanse militairen, die na verloop van tijd luchtsteun kregen.
Korrelig
Een van de video's, kennelijk gemaakt met een mobiele telefoon, is korrelig en van slechte kwaliteit. Een precieze telling van de lichamen is niet mogelijk, maar het zijn er in elk geval tientallen. De lichamen liggen in twee lange rijen in afwachting van teraardebestelling op de vloer van een moskee.

De tweede video bevat gruwelijke beelden van een zwaar verminkt kind. Op de films zijn ten minste acht kinderlijken te zien. Het Amerikaanse leger kondigde zondag een nieuw onderzoek aan met het argument dat er nieuwe informatie is opgedoken, een kennelijke verwijzing naar de video's. De films waren in handen van Afghaanse inlichtingenfunctionarissen en de VN-missie, maar zijn naar media gelekt.
Missie ondermijnd
President Hamid Karzai waarschuwt de Verenigde Staten en de NAVO al lang voor de gevaren van luchtaanvallen op burgerdoelen en zegt dat die zijn regering en de internationale missie ondermijnen. Het incident in Azizabad kan hem dwingen maatregelen te nemen. Kort na de aanval gaf hij opdracht te bekijken of de Amerikaanse en Isaf-troepen nog wel luchtsteun mogen gebruiken bij hun operaties en of ze nog operaties mogen uitvoeren in dorpen.

Volgens Afghaanse regeringsbronnen vond de aanval plaats terwijl in het dorp honderden mensen waren verzameld voor een herdenkingsdienst ter ere van een stamleider. In het Amerikaanse legerrapport wordt gesteld dat vanuit het dorp op de naderende troepen werd gevuurd. Die aanval leidde tot een tegenaanval. Het gebruik van 'nabije luchtsteun' was gerechtvaardigd, aldus het rapport.
Aanvalsplannen
Bij huiszoekingen in het dorp werden later wapens, explosieven, inlichtingenmateriaal en een pasje voor een nabijgelegen coalitiebasis, alsmede foto's van de basis, is gevonden. Daaruit werd geconcludeerd dat er plannen bestonden voor een aanval op de basis.
Hoe zeiden die Duitsers ook al weer?

Wir haben es nicht gewusst...?

Wat zullen de Amerikanen en de Nederlanders zeggen?

We never knew that!

We wisten het niet!

Hypocrieten

Hier is een link als je dode kinderen wilt zien door Amerikaanse Luchtaanvallen op een dorp bij een moskee.

Klik hier

09-09-2008, 09:06


Ik heb geen lichaam gezien. Alleen maar een stapel dekens en een paar huilende vrouwen in boerka.

Propaganda van de taliban dus.

09-09-2008, 09:09
En als ze er wel zijn, dan durf ik erop te wedden dat ze aan een schot in de rug zijn gestorven. Alleen de taliban is tot zulke laffe daden in staat!

Moore.

09-09-2008, 09:09

Citaat door MOCKBA:
Ik heb geen lichaam gezien. Alleen maar een stapel dekens en een paar huilende vrouwen in boerka.

Propaganda van de taliban dus.


Ben je blind ofzo Je ziet gewoon leveloze lijken. Gezichtjes die ooit hebben gelachen die ooit hebben gehuild.. Weg.. Allemaal weg..

Het is niet de Taliban.. Het zijn de Inlichtingen van Aghanistan (vijand van taliban).

09-09-2008, 09:10



Citaat door Moore:
En als ze er wel zijn, dan durf ik erop te wedden dat ze aan een schot in de rug zijn gestorven. Alleen de taliban is tot zulke laffe daden in staat!

Moore.


Een raket van een gevechtsvliegtuig lijkt je onwaarschijnlijk?

09-09-2008, 09:17

Citaat door deVerdeler:
Een raket van een gevechtsvliegtuig lijkt je onwaarschijnlijk?



De taliban heeft in de loop der jaren tienduizenden vrouwen en kinderen in koele bloede van dichtbij door het hoofd geschoten of opgehangen.

Bijvoorbeeld als ze naar de radio luisterden of TV keken.

Of naar school gingen want dat mag kennelijk niet van Allah..

09-09-2008, 09:19

Citaat door deVerdeler:
Een raket van een gevechtsvliegtuig lijkt je onwaarschijnlijk?


Yep. Net zo onwaarschijnlijk als dat het Nederlandse leger daar zou zitten om het land op te bouwen.

Moore.

09-09-2008, 09:22

Citaat door MOCKBA:
De taliban heeft in de loop der jaren tienduizenden vrouwen en kinderen in koele bloede van dichtbij door het hoofd geschoten of opgehangen.

Bijvoorbeeld als ze naar de radio luisterden of TV keken.

Of naar school gingen want dat mag kennelijk niet van Allah..


10.000?

Wat toegestaan is en wat niet staat duidelijk beschreven. Wat niet duidelijk is hebben wij geleerden over de hele wereld die gezamelijk een stem uitbrengen. Dus het is de taliban en niet Allah muts.

09-09-2008, 09:23

Citaat door Moore:
Yep. Net zo onwaarschijnlijk als dat het Nederlandse leger daar zou zitten om het land op te bouwen.

Moore.


Dus je bent er over eens dat heel die opbouwmissie bullshit is.

Ik zelf ken een aantal militairen die daar nu zitten. Ze zeggen het is alles behalve opbouwen.

09-09-2008, 09:34

Citaat door MOCKBA:
Ik heb geen lichaam gezien. Alleen maar een stapel dekens en een paar huilende vrouwen in boerka.

Propaganda van de taliban dus.



Na pallywood hebben we nu ook taliwood.

Het is wat.

09-09-2008, 09:38

Citaat door Hetiswat:
Na pallywood hebben we nu ook taliwood.

Het is wat.


Als iemand uit jou omgeven het loodje legt piep je wel anders.

09-09-2008, 10:35

Citaat door deVerdeler:
Als iemand uit jou omgeven het loodje legt piep je wel anders.


Maar zou ik dan ook een taliwood productie uitbrengen?

Het is wat.

09-09-2008, 10:43



Citaat door deVerdeler:
Dus je bent er over eens dat heel die opbouwmissie bullshit is.

Ik zelf ken een aantal militairen die daar nu zitten. Ze zeggen het is alles behalve opbouwen.

Een land dat nog volop in oorlog is, kun je niet opbouwen. Ongetwijfeld was het wel de bedoeling om op te bouwen, maar de laffe aanvallen van de Taliban is dat onmogelijk gemaakt.

Moore.

09-09-2008, 12:14

Citaat door Hetiswat:
Maar zou ik dan ook een taliwood productie uitbrengen?

Het is wat.


O nu mogen ze zelfs hun eigen familieleden die zijn vermoord door jullie op niet op beeld vastleggen Het is inderdaad wat met jou. Misschien een tumor in je hersens?


Citaat door Moore:
Een land dat nog volop in oorlog is, kun je niet opbouwen. Ongetwijfeld was het wel de bedoeling om op te bouwen, maar de laffe aanvallen van de Taliban is dat onmogelijk gemaakt.

Moore.


Jou en mijn kleinkinderen zullen het echte verhaal kennen . Ik weet zeker dat het niet de jouwe zal zijn.

09-09-2008, 12:15
smerige westerse moordenaars

Pagina's : [1] 2 3