Bekijk volle/desktop versie : Wie doneert wat?



Pagina's : [1] 2 3

09-09-2008, 08:47
Wie van jullie steunt goede doelen en welke goede doelen steunen jullie? Op wat voor basis doneren jullie en hoeveel doneren jullie ongeveer?

Ik zelf doneer al jaren aan Oxfam Novib en Amnesty International... Maar wil nu ook wat goede doelen steunen die met name gericht zijn op moslims.

09-09-2008, 08:53


Novib Islamic Relief en een weeshuis in Oujda en Casa.

De laatste pas sinds deze zomer, de andere al sinds mijn schooltijd en ze me die aansmeerden tijdens het winkelen.

09-09-2008, 08:53
Doneer al een aantal jaren aan Islamic Relief

09-09-2008, 08:57
Islamic relief ..

09-09-2008, 08:58



Citaat door Mevr_Leila:
Doneer al een aantal jaren aan Islamic Relief



Islamic Relief had me in Brussel aangesproken. Is nu zeker 3jaar terug. Ze zitten in de buurt van de Haachsesteenweg.

09-09-2008, 09:01
Ik heb geen vaste maandelijkse bijdrage die ik doneer. Ik geef wel geld, maar soms zit er echt maanden tussen. ( bijv. bouw moskee, of met offers voor palestina etc. )

Ik denk dat ik maandelijks een bedrag ga laten afschrijven. En dan aan een islam. organisatie...

Goede topic!

09-09-2008, 09:07

Citaat door Chaimae:
Ik heb geen vaste maandelijkse bijdrage die ik doneer. Ik geef wel geld, maar soms zit er echt maanden tussen. ( bijv. bouw moskee, of met offers voor palestina etc. )

Ik denk dat ik maandelijks een bedrag ga laten afschrijven. En dan aan een islam. organisatie...

Goede topic!



Ik denk dat wij (in ieder geval velen van ons) het belang van schenken aan goede doelen en armen niet beseffen. Ik had het er tijdens het eten gisteren over met mijn ouders. Mijn vader doneert al sinds jaar en dag steevast bedragen aan allerlei goede doelen; bouw moskeeën, organisaties die ontwikkelingen in Palestina ondersteunen, weeshuizen en ook arme gezinnen waar hij over hoort, noem maar op. Hij zei dus dat ik werk en nauwelijks vaste lasten heb en dat het leuk is om van alles en nog wat voor je zelf te kopen maar dat ook armoede en schrijnende situaties in de wereld zijn en dat ik dat niet moet vergeten... Ik kon gelijk niet meer verder eten en heb er de hele avond aan gedacht. Novib en amnesty vind ik dan eigenlijk niet meer genoeg.

Maar goed, ismalic relief, is dat betrouwbaar en kun je ergens zien / lezen wat ze tot nu toe hebben gedaan?

09-09-2008, 09:08
Lepra stichting en Flying doctors. Ik heb hier ook een spaarpot voor goede doelen. Als deze vol is dan kijk ik naar welk doel het gaat.

09-09-2008, 09:10

Citaat door _NooR_:
Ik denk dat wij (in ieder geval velen van ons) het belang van schenken aan goede doelen en armen niet beseffen. Ik had het er tijdens het eten gisteren over met mijn ouders. Mijn vader doneert al sinds jaar en dag steevast bedragen aan allerlei goede doelen; bouw moskeeën, organisaties die ontwikkelingen in Palestina ondersteunen, weeshuizen en ook arme gezinnen waar hij over hoort, noem maar op. Hij zei dus dat ik werk en nauwelijks vaste lasten heb en dat het leuk is om van alles en nog wat voor je zelf te kopen maar dat ook armoede en schrijnende situaties in de wereld zijn en dat ik dat niet moet vergeten... Ik kon gelijk niet meer verder eten en heb er de hele avond aan gedacht. Novib en amnesty vind ik dan eigenlijk niet meer genoeg.

Maar goed, ismalic relief, is dat betrouwbaar en kun je ergens zien / lezen wat ze tot nu toe hebben gedaan?



Ja, als ik mn geld niet uitgeef dan zie ik mn bankrekening liever groeien. Bah, heb opeens een spuughekel aan mezelf.

http://www.islamic-relief.nl

09-09-2008, 09:10
Ik heb een weeskind in Palestina, die maandelijks een vast bedrag krijgt en ben ook lid van WARCHILD.

Goede topic overigens

09-09-2008, 09:24
ik steun islamic relief en warchild en ik steun ook de dieren ( ben gek op dieren ) de dieren loterij( die steunt kleinere organisaties zoals dieren ambulances enzo) , het wereld natuurfonds en stichting aap

het zijn wel maar kleine bijdrages omdat ik graag meerdere doelen steun

09-09-2008, 09:43
volgens mij is het niet de bedoeling (vanuit het geloof gezien) om en plein public te vertellen wat je doneert en hoeveel. Keep it to yourself

09-09-2008, 09:45


Ik heb nergens gemeld over hoeveel.

09-09-2008, 09:48
Doneer een vast bedrag per kwartaal aan de kwf (Kankerstichting)

09-09-2008, 09:49
nouh ik doneer wel, maar eigenlijk vind ik het onzin..de directeurs van die organisaties izjn megarijk en dat geld komt eigenlijk niet op de juiste plek terecht..maar goed.

Pagina's : [1] 2 3