Bekijk volle/desktop versie : Niqab op de VU



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

08-09-2008, 22:51
Salam aleikum,

Zijn er zusters die op de Vrije Universiteit studeren en een niqab dragen? Of kennen jullie zusters die dit doen?

JazakumAllah gairan!

08-09-2008, 22:55


alaikoum asalam,

ik studeer zelf al 3 jaar op de vu en ik ben nog nooit een zuster met niqab tegen gekomen. er studeren wel zusters met ghimaar op de vu.

wasalam

08-09-2008, 23:05

Citaat door lerkhi:
alaikoum asalam,

ik studeer zelf al 3 jaar op de vu en ik ben nog nooit een zuster met niqab tegen gekomen. er studeren wel zusters met ghimaar op de vu.

wasalam


Ik heb vernomen van wel en vroeg me eigenlijk af of deze zuster/s de niqab tijdens college/in de les mogen ophouden?

09-09-2008, 11:29

Citaat door Ummarah:
Ik heb vernomen van wel en vroeg me eigenlijk af of deze zuster/s de niqab tijdens college/in de les mogen ophouden?


als het waar zou zijn wat jij zegt dat blijft het bij het verleden, want in de toekomst zal het verboden worden

09-09-2008, 11:31


Jawel ... k heb eentje gezien voerig jaar in VU adam

09-09-2008, 11:40

Citaat door Ummarah:
Salam aleikum,

Zijn er zusters die op de Vrije Universiteit studeren en een niqab dragen? Of kennen jullie zusters die dit doen?

JazakumAllah gairan!



Mijn vriendin die draagt een niqab.. Maar helaas gaat ze verhuizen naar Marokko

09-09-2008, 17:39
Ik heb aan de RuG en de uni in Leiden een mailtje gestuurd van "ik wil graag niqaab dragen en graag bij jullie studeren, hoe denken jullie daarover" en beide universiteiten waren positief en zeiden dat ze er niets op tegen hadden.
En nu met dat nieuws, 'op hogescholen en universiteiten is gezichtsbedekking wel toegestaan' lijkt me dat de VU er ook zo over denkt.

09-09-2008, 17:46
Ik heb niemand op de VU met een niqaab rond zien lopen, maar misschien kan je evt een mailtje sturen naar de VU of het wel of niet toegestaan is

09-09-2008, 18:53
Ik weet wel dat de boerka verboden is op de VU maar over een Niqab heb ik echt geen idee, heb er namelijk niemand ermee zien lopen daar.

14-09-2008, 23:44
jazakumAllah gairan

15-09-2008, 00:35
Waarom zou iemand in Nederland een niqaab willen dragen? Zo val je juist op. Je wil toch dat mensen niet naar je gaan staren?

Wollah, ik vind dat moslims hier in Nederland ook de gevoelens van veel goedwillende nederlanders moeten begrijpen.

16-09-2008, 23:59

Citaat door Mocro_tram:
Waarom zou iemand in Nederland een niqaab willen dragen? Zo val je juist op. Je wil toch dat mensen niet naar je gaan staren?

Wollah, ik vind dat moslims hier in Nederland ook de gevoelens van veel goedwillende nederlanders moeten begrijpen.



Gevoelens van veel goedwillende nederlanders begrijpen? Weet je wat wij als moslims eens dienen te begrijpen? Het goede dat Allah ons voor heeft door Hem en Zijn profeet sallahu 'alajhi wa salam te gehoorzamen.

Bovendien zou ik zeggen staar voorzover je zien kunt!

17-09-2008, 02:39



Citaat door Mocro_tram:
Waarom zou iemand in Nederland een niqaab willen dragen? Zo val je juist op. Je wil toch dat mensen niet naar je gaan staren?

Wollah, ik vind dat moslims hier in Nederland ook de gevoelens van veel goedwillende nederlanders moeten begrijpen.


Laat ze maar staren, ze zien toch niks.
Ik vind dat moslims best wat meer hun broeders en zusters fi deen mogen steunen in zaken betreffende de islam.

@Ummarah ik ken een zuster die aan de VU studeert, ze zag een jaar of 2 wel een zuster met niqab, wa Allahoe A3lam of die zuster daar nog steeds studeert.

17-09-2008, 03:42

Citaat door Mocro_tram:
Waarom zou iemand in Nederland een niqaab willen dragen? Zo val je juist op. Je wil toch dat mensen niet naar je gaan staren?

Wollah, ik vind dat moslims hier in Nederland ook de gevoelens van veel goedwillende nederlanders moeten begrijpen.


Ze vraagt niet naar jouw mening. En wat haar beweegredenen zijn om een niqab te dragen, hoeft ze zeer zeker niet bij jou te verantwoorden.

Ik heb een paar jaar geleden op VU gezeten. Heb niemand met een niqab gezien. Ik zou zeggen, vraag een gesprek aan met de studieloopbaanbegeleider en je zult je antwoord krijgen.

Succes

17-09-2008, 04:35

Citaat door Mocro_tram:
Waarom zou iemand in Nederland een niqaab willen dragen? Zo val je juist op. Je wil toch dat mensen niet naar je gaan staren?

Wollah, ik vind dat moslims hier in Nederland ook de gevoelens van veel goedwillende nederlanders moeten begrijpen.



ja daar ben ik het helemaal met je eens, ik geef je daar groot gelijk in. je bent in nederland en pas je je zelf ook aan de cultuur hier. welke gek gaat nou een burqa op doen in de klas. echt moslima's van tegenwoordig sporen niet joh

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6