Bekijk volle/desktop versie : Niqab op de VU



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

08-09-2008, 22:51
Salam aleikum,

Zijn er zusters die op de Vrije Universiteit studeren en een niqab dragen? Of kennen jullie zusters die dit doen?

JazakumAllah gairan!

08-09-2008, 22:55


alaikoum asalam,

ik studeer zelf al 3 jaar op de vu en ik ben nog nooit een zuster met niqab tegen gekomen. er studeren wel zusters met ghimaar op de vu.

wasalam

08-09-2008, 23:05

Citaat door lerkhi:
alaikoum asalam,

ik studeer zelf al 3 jaar op de vu en ik ben nog nooit een zuster met niqab tegen gekomen. er studeren wel zusters met ghimaar op de vu.

wasalam


Ik heb vernomen van wel en vroeg me eigenlijk af of deze zuster/s de niqab tijdens college/in de les mogen ophouden?

09-09-2008, 11:29

Citaat door Ummarah:
Ik heb vernomen van wel en vroeg me eigenlijk af of deze zuster/s de niqab tijdens college/in de les mogen ophouden?


als het waar zou zijn wat jij zegt dat blijft het bij het verleden, want in de toekomst zal het verboden worden

09-09-2008, 11:31


Jawel ... k heb eentje gezien voerig jaar in VU adam

09-09-2008, 11:40

Citaat door Ummarah:
Salam aleikum,

Zijn er zusters die op de Vrije Universiteit studeren en een niqab dragen? Of kennen jullie zusters die dit doen?

JazakumAllah gairan!



Mijn vriendin die draagt een niqab.. Maar helaas gaat ze verhuizen naar Marokko

09-09-2008, 17:39
Ik heb aan de RuG en de uni in Leiden een mailtje gestuurd van "ik wil graag niqaab dragen en graag bij jullie studeren, hoe denken jullie daarover" en beide universiteiten waren positief en zeiden dat ze er niets op tegen hadden.
En nu met dat nieuws, 'op hogescholen en universiteiten is gezichtsbedekking wel toegestaan' lijkt me dat de VU er ook zo over denkt.

09-09-2008, 17:46
Ik heb niemand op de VU met een niqaab rond zien lopen, maar misschien kan je evt een mailtje sturen naar de VU of het wel of niet toegestaan is

09-09-2008, 18:53