Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen vinden Cohens uitspraken stigmatiserend



Pagina's : [1] 2 3 4

08-09-2008, 20:50
Marokkanen vinden Cohens uitspraken stigmatiserend
maandag 8 september 2008 18:55

Burgemeester Job Cohen (PVdA) van Amsterdam is te ver gegaan door te zeggen dat Marokkanen vaak betrokken zijn bij geweld en bedreigingen tegen ambulancepersoneel.

Cohen wil in gesprek met de Marokkanen
Dat vindt het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN), een organisatie voor 'belangenbehartiging van Marokkanen in Nederland'.


Zij noemen de uitspraken van Cohen 'stigmatiserend'. Eerder liet de Amsterdamse PvdA-stadsdeelvoorzitter Robin de Bood (Geuzenveld-Slotermeer) weten het niet eens te zijn met Cohens kritiek.


Geweld
Na een gesprek met ambulancepersoneel dat het werk neerlegde, na te zijn bedreigd door een groepje Marokkanen, zei Cohen dat bij dergelijk geweld vaak Marokkanen zijn betrokken.


Het SMN veroordeelt de woorden van Cohen en vindt het 'te ver gezocht om het gedrag van deze Amsterdamse jongeren te koppelen aan hun Marokkaan-zijn'.


Volgens stadsdeelvoorzitter van Slotervaart Ahmed Marcouch is bedreigen van hulpverleners juist deel van de Marokkaanse cultuur.


Onwetendheid
De organisatie vindt het niet nodig dat alle Marokkaanse jongeren worden aangesproken op het gedrag van een groep 'die kennelijk ongrijpbaar is voor politie en bestuurders?'

Cohen heeft gezegd de analyse van SMN niet te delen, maar graag met hen in gesprek te gaan.


GroenLinks-wethouder Marijke Vos stelde vandaag voor om jongeren les te geven over het werk van ambulance personeel. Volgens de bestuurder is onwetendheid de oorzaak van het geweld.


Bron: http://www.elsevier.nl/web/10202536/Nieuws/Nederland/Marokkanen-vinden-Cohens-uitspraken-stigmatiserend.htm?rss=true

08-09-2008, 21:05


cohen is deze keer eve te ver gegaan.maar voor de rest helpt die de marokkanen wel en neemt die het vaak op voor ze

08-09-2008, 21:06

Citaat door 112233moh:
Marokkanen vinden Cohens uitspraken stigmatiserend
maandag 8 september 2008 18:55

Burgemeester Job Cohen (PVdA) van Amsterdam is te ver gegaan door te zeggen dat Marokkanen vaak betrokken zijn bij geweld en bedreigingen tegen ambulancepersoneel.

Cohen wil in gesprek met de Marokkanen
Dat vindt het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN), een organisatie voor 'belangenbehartiging van Marokkanen in Nederland'.


Zij noemen de uitspraken van Cohen 'stigmatiserend'. Eerder liet de Amsterdamse PvdA-stadsdeelvoorzitter Robin de Bood (Geuzenveld-Slotermeer) weten het niet eens te zijn met Cohens kritiek.


Geweld
Na een gesprek met ambulancepersoneel dat het werk neerlegde, na te zijn bedreigd door een groepje Marokkanen, zei Cohen dat bij dergelijk geweld vaak Marokkanen zijn betrokken.


Het SMN veroordeelt de woorden van Cohen en vindt het 'te ver gezocht om het gedrag van deze Amsterdamse jongeren te koppelen aan hun Marokkaan-zijn'.


Volgens stadsdeelvoorzitter van Slotervaart Ahmed Marcouch is bedreigen van hulpverleners juist deel van de Marokkaanse cultuur.


Onwetendheid
De organisatie vindt het niet nodig dat alle Marokkaanse jongeren worden aangesproken op het gedrag van een groep 'die kennelijk ongrijpbaar is voor politie en bestuurders?'

Cohen heeft gezegd de analyse van SMN niet te delen, maar graag met hen in gesprek te gaan.


GroenLinks-wethouder Marijke Vos stelde vandaag voor om jongeren les te geven over het werk van ambulance personeel. Volgens de bestuurder is onwetendheid de oorzaak van het geweld.


Bron: http://www.elsevier.nl/web/10202536/Nieuws/Nederland/Marokkanen-vinden-Cohens-uitspraken-stigmatiserend.htm?rss=true


Dat die man dat zegt is bijzonder, maar dat hij dat durft te zeggen, al was het tien keer bewezen en op film vast gelegd, dan mag hij het nog niet zeggen toch...

Je mag het wel denken, ook weten, maar niet hardop noemen...

08-09-2008, 21:07
"Marokkanen vinden"? Is dat nou ook niet zo'n generaliserend bericht als van 'Marokkanen dit' en 'Marokkanen dat'?

Niet de Marokkanen vinden maar SMN vindt.
En wie is die SMN? Welgeteld zeven mensen:
Citaat:
Het bureau van het SMN bestaat uit een directeur, een senior-beleidsmedewerker, twee beleidsmedewerkers, een projectmedewerker en een secretaresse.
http://www.smnnet.nl/organisatie.php?PHPSESSID=cfcade43080344aaf9591965 f9155777#
Pardon, maak daar maar zes van: http://www.smnnet.nl/bureau.php

08-09-2008, 21:08


marokkanen moeten meer kansen krijgen op de arbeidsmarkt en anderen dingen. en sluit ze niet zo buiten

08-09-2008, 21:08
Marokkanen zouden die grote mond eens moeten gebruiken om elkaar in het gareel te houden!

08-09-2008, 21:09

Citaat door Noordeloos:
"Marokkanen vinden"? Is dat nou ook niet zo'n generaliserend bericht als van 'Marokkanen dit' en 'Marokkanen dat'?

Niet de Marokkanen vinden maar SMN vindt.
En wie is die SMN? Welgeteld zeven mensen:Pardon, maak daar maar zes van: http://www.smnnet.nl/bureau.php


ja maar dan krijg je de schoonmaakster ook erbij, dat is er in totaal 7

08-09-2008, 21:10

Citaat door pizatie:
marokkanen moeten meer kansen krijgen op de arbeidsmarkt en anderen dingen. en sluit ze niet zo buiten



De marokkanen moeten zich eerst maar eens leren gedragen, daarna kunnen we gaan vechten voor gelijkheid. Maar eerst even een toontje lager gaan zingen met zn allen.. Als ik een Nederlander was, zou ik geen kxtmarokkaan in mijn zaak willen hebben!

08-09-2008, 21:13
Marokkanen plegen vaak geweld en dat is dan de schuld van de burgemeester?

08-09-2008, 21:13

Citaat door pizatie:
marokkanen moeten meer kansen krijgen op de arbeidsmarkt en anderen dingen. en sluit ze niet zo buiten


Een klaagmuur kun je krijgen, de rest daar moet je net als ieder je best voor doen.

08-09-2008, 21:13

Citaat door Rational:
De marokkanen moeten zich eerst maar eens leren gedragen, daarna kunnen we gaan vechten voor gelijkheid. Maar eerst even een toontje lager gaan zingen met zn allen.. Als ik een Nederlander was, zou ik geen kxtmarokkaan in mijn zaak willen hebben!



wat ben jij zelf dan, ook een KxT MAROKKAAN

08-09-2008, 21:14

Citaat door 112233moh:
wat ben jij zelf dan, ook een KxT MAROKKAAN



nee een slijmmarokkaan

08-09-2008, 21:17



Citaat door 112233moh:
wat ben jij zelf dan, ook een KxT MAROKKAAN


JAA OOK EEN KUTMAROKKAAAAN! Dankzij jou

08-09-2008, 21:18

Citaat door Rational:
JAA OOK EEN KUTMAROKKAAAAN! Dankzij jou



nee dankzij je zelf. minder slijmen en werken dan komt alles goed

08-09-2008, 21:35
ho, ho, mensen, effe rustig aan.

effe nadenken hé!

Wat wordt hier nou eigenlijk beweerd?
En waarom gaat het?
En vooral nu eerlijk proberen te wezen, hé, allebei.

Omdat 1 marokkaan een ambulance-medewerker bedreigde, is dit balletje gaan rollen, niet? was het een negertje geweest, wat dan? Waren dán "de negers" vaak betrokken bij "dergelijk geweld?"
óf "de hollanders" ?

Néé, het draaide nu om een Marokkaan, en tóen doken de media erop, en tóen gooiden de ambulancediensten hun konten in de krib.

Dat is 1.
Bij ons, en vanuit de rest van Holland hoor je nóóit dat " bij dergelijk geweld váák Marokkanen" betrokken zijn. En wij hebben toch ook wel een redelijke concentratie koeskoesvreters. .

Dus dat bij "dergelijk geweld" váák Marokkanen betrokken zijn is gelul.
Dat geldt niet voor het hele land.

Hoe zit dat in Utrecht, marocs/autochtoontjes vandáár? Kennen jullie wat info geven hoe het in Utreg zit, met "dergelijk -anti-hulpverleners-geweld"? Valt wel mee, hé, de gemeente is daar wél vaak betrokken bij dergelijk geweld( kadetrap flikkert in elkaar door achterstallig onderhoud, 2 zwaar gewonden).

Ik bedoel, je kan wel een Dom hebben in je stad, maar dat betekent niet dat de Marokkanen dom zijn daar.

Cijfers mensen, cijfers.....maar dié geven ze niet

Weet je wat het probleem gewoon is?
In een paar Adamse buurten is het een zooitje. Let wél! Een páár.
En toevallig wonen in enkele van die buurten daar ook véél Marokkaantjes, en dus van die paar duizend jonge Marokkaantjes in Adam, zijn een paar 100 vervelend.

Maar hoeveel Marokkanen kent ons land?
300.000?

Kan iemand mij zeggen hoeveel procent dat is, dan, dat van die paar 100 kutmarokkaantjes, een stuk of 5,6 eens een keer een grote bek hebben gegeven aan ambulancediensten en dergelijke?

Nou, dat is héél weinig, dat weet ik wel.

Dus Cohen had gewoon moeten zeggen; in mijn stad zijn een paar wijken die problemen geven, en buiten andere groepen om, zit daar ook een lastig groepje met een marokkaanse achtergrond.

( "en die kennen we, bij naam en voornaam, maar we treden niet op&quot

En geloof mij, mensen, dat slappe softe gedoe, levert uiteindelijk een véél grotere stigmatie op, dan fors optreden.

Pagina's : [1] 2 3 4