Bekijk volle/desktop versie : Totaal Boerkaverbod in Nederlands Onderwijs



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

08-09-2008, 16:07
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/09/art000001C911B65A95BEC4.html

Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein. Dat schrijft minister Plasterk vanmiddag aan de Tweede Kamer.

Volgens Plasterk moeten kinderen leren dat het voor een goede communicatie nodig is om elkaar in de ogen te kunnen kijken.

Het verbod geldt niet voor het hoger onderwijs, omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen volwassenen zelf afwegen hoe ze met docentes in boerka willen omgaan.

08-09-2008, 16:11



Citaat door HollandseVriend:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/09/art000001C911B65A95BEC4.html

Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein. Dat schrijft minister Plasterk vanmiddag aan de Tweede Kamer.

Volgens Plasterk moeten kinderen leren dat het voor een goede communicatie nodig is om elkaar in de ogen te kunnen kijken.

Het verbod geldt niet voor het hoger onderwijs, omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen volwassenen zelf afwegen hoe ze met docentes in boerka willen omgaan.


Bedoelen ze niet voortgezet onderwijs?
Leerplicht heeft met leeftijd te maken.

08-09-2008, 16:14

Citaat door HollandseVriend:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/09/art000001C911B65A95BEC4.html

Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein. Dat schrijft minister Plasterk vanmiddag aan de Tweede Kamer.

Volgens Plasterk moeten kinderen leren dat het voor een goede communicatie nodig is om elkaar in de ogen te kunnen kijken.

Het verbod geldt niet voor het hoger onderwijs, omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen volwassenen zelf afwegen hoe ze met docentes in boerka willen omgaan.


Je bent zo bang voor boerka's dat je een topic titel zelfs verkeerd spelt.

08-09-2008, 16:18
Maar een boerkaverbod lijkt mij prima.

08-09-2008, 16:21


Ik heb niets tegen burqa...
Leef en laat leven!

08-09-2008, 16:38
Ik las boekverbod en heb mezelf even een paar keer op mijn kop gekrabt wat ik me daar nou bij moest voorstellen.

08-09-2008, 16:39

Citaat door HollandseVriend:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/09/art000001C911B65A95BEC4.html

Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein. Dat schrijft minister Plasterk vanmiddag aan de Tweede Kamer.

Volgens Plasterk moeten kinderen leren dat het voor een goede communicatie nodig is om elkaar in de ogen te kunnen kijken.

Het verbod geldt niet voor het hoger onderwijs, omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen volwassenen zelf afwegen hoe ze met docentes in boerka willen omgaan.

een goede beslissing.

Nu nog een compleet straatverbod voor boerka's/niqaabs en we zijn er.

08-09-2008, 16:41

Citaat door big2:
Zulke opmerkingen mogen NIET in de Ramadan hoor, allah hoort je woorden en leest mee op dit forum

Ik betwijfel het of Blizzard zo'n goede moslim is.

08-09-2008, 17:18

Citaat door worldcitizen:
een goede beslissing.

Nu nog een compleet straatverbod voor boerka's/niqaabs en we zijn er.

Mee eens. Laat ze maar thuis blijven als ze zonodig hun kop in een zak willen stoppen.

Moore.

08-09-2008, 17:22

Citaat door Bashirah:
Ik heb niets tegen burqa...
Leef en laat leven!



Lekker thuis aantrekken..

08-09-2008, 17:25

Citaat door HollandseVriend:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/09/art000001C911B65A95BEC4.html

Er komt een totaal boerkaverbod voor het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook schoonmaaksters en ouders mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein. Dat schrijft minister Plasterk vanmiddag aan de Tweede Kamer.

Volgens Plasterk moeten kinderen leren dat het voor een goede communicatie nodig is om elkaar in de ogen te kunnen kijken.

Het verbod geldt niet voor het hoger onderwijs, omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen volwassenen zelf afwegen hoe ze met docentes in boerka willen omgaan.


Ik hoorde vanmiddag op de radio de uitleg van Plasterk over dit wetsontwerp.

En ik moet zeggen dat hij inmijn opgen een zeer evenwichtig besluit met prima overwegingen gemaakt heeft.
Ik kan me dan ook wel in vinden in dit wetsvoorstel.

08-09-2008, 17:28
Compleet verbod op boerka's in en rond scholen

DEN HAAG - Het verbod op het dragen van een boerka gaat voor iedereen op en rond scholen gelden. Zelfs leveranciers die scholen bezoeken, worden niet uitgezonderd. Dat blijkt uit een brief die minister Ronald Plasterk van Onderwijs maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Het complete boerkaverbod gaat niet direct voor hogescholen en universiteiten gelden. Plasterk laat dit aan de instellingen zelf over, omdat het om onderwijs aan volwassenen gaat.
Het kabinet maakte eerder al bekend dat boerka's van scholen zullen worden geweerd. Plasterk geeft met zijn brief invulling aan dit voornemen.

http://www.nu.nl/news/1735232/11/Compleet_verbod_op_boerka%27s_in_en_rond_scholen.h tml

08-09-2008, 17:29



Citaat door Bashirah:
Ik heb niets tegen burqa...
Leef en laat leven!


Plasterk heeft kennelijk ook niets tegen de Burqa.
Dat blijkt wel uit zijn argumentering.

Maar hij vind het wel belangrijk dat jonge kinderen zich goed ontwikkelen. Ook op communicatief vlak.
Daarbij stipt hij het belang aan van het feit dat je iemand aan kunt kijken in een gesprek. Omdat ook non verbale communicatie zeer belangrijk.
En daar kun je niets van leren als er iemand tegenover je zit met een complete gezichtsbedekking.

08-09-2008, 17:30

Citaat door timioto:
Bedoelen ze niet voortgezet onderwijs?
Leerplicht heeft met leeftijd te maken.



Goh....................wat interessant zeg.........

Wat eet U na zonsondergang ?

08-09-2008, 17:34
Bij ons op school zijn hoofddoekjes verboden. Chadors ook..


Ze verbieden zelfs de djelebba omdat dat volgens die debielen iets Islamitisch is. Je mag alleen christelijke symbolen dragen bij ons op school.

Een vriendin van me had een keer een shirtje met wildgirl op haar borsten geschreven. Toen moest ze naar huis, want het was in strijd met de katholieke grondslag. Onze school is echt zot...maar je kan er best hard om lachen hoor.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15