Bekijk volle/desktop versie : Verband tussen 'slechte' gezondheid en inkomen



08-09-2008, 10:36
DEN HAAG - Mensen die vinden dat ze een slechte gezondheid hebben, kunnen soms moeilijk de eindjes aan elkaar knopen. Bepaalde uitgaven zijn niet goed meer mogelijk. Zij kunnen niet elke dag warm eten of hun woning goed verwarmen.

Dat blijkt maandag uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).




In 2006 had volgens het CBS ongeveer 5 procent van de Nederlanders van 16 jaar en ouder een slechte gezondheid, vonden ze zelf. Van die groep had 40 procent moeite om rond te komen. Van de mensen die hun gezondheid redelijk tot goed beoordeelden, kwam slechts iets meer dan 10 procent moeilijk rond.
Nederlanders met een vermeende slechte gezondheid konden zich in 2006 in bijna 10 procent van de gevallen niet elke dag een warme maaltijd permitteren. Verder heeft 9 procent van die groep onvoldoende geld om het huis te verwarmen.

BRON CBS

08-09-2008, 10:39


Aan het einde van mijn salaris heb ik altijd een stuk maand over. Daar word ik ziek van.

08-09-2008, 10:40

Citaat door lemster:
Aan het einde van mijn salaris heb ik altijd een stuk maand over. Daar word ik ziek van.


Mij idem dito

En dat begint al na de eerste van de maand

08-09-2008, 11:01

Citaat door aplat:
Mij idem dito

En dat begint al na de eerste van de maand


Haha. Herkenbaar.
Ik heb een paar heilige data elke maand; de 25ste (salaris), en de 15e (belastingdienst en alimentatie)

08-09-2008, 11:05



Citaat door lemster:
Haha. Herkenbaar.
Ik heb een paar heilige data elke maand; de 25ste (salaris), en de 15e (belastingdienst en alimentatie)


Dat heb ik niet.
Nou ja de belastingdienst dan weer wel.Ik heb altijd ruzie met hen.

Maar sinds mijn pensionering ben ik de helft in inkomen achteruit gegaan maar betaal er als alleenstaande meer belasting over.


Enfin, ik eet niet zo veel(maar wel gezond), en heb weinig nodig.