Bekijk volle/desktop versie : Trouwen en financiën



07-09-2008, 23:15
Hoe zit dat nu met de financiën als je getrouwd bent? Staat alles op beide namen of heeft ieder zijn/haar aparte rekening en 1 rekening samen? En hoe zit dat met spaargeld? Komt jouw salaris op jouw rekening en dat van hem op de zijne binnen? Zo ja hoe delen jullie de kosten? Hoe doen jullie dat nu?

07-09-2008, 23:18


Vandaag praat ik lekker mee met de married ladys .

Ik vind dat een ieder zijn eigen rekening moet behouden. Er kan een gezamenlijke rekening worden geopend om daar geld voor de maandelijkse lasten en incidentele uitgaves op te storten, voor een ieder in verhouding tot zijn salaris (ervan uitgaande dat beiden werken). Met je eigen rekening kun je kadootjes voor mekaar kopen en eigen dingen doen zonder je handje op te houden .

07-09-2008, 23:21
Ik sluit mij ook bij jullie aan.

07-09-2008, 23:22
precies, iedereen zijn eigen rekening en een gezamelijke rekening voor de vaste lasten en boodschappen
hoeft niemand van een ander afhankelijk te zijn en komt er geen geruzie om geld

07-09-2008, 23:22


Dat is dus de theorie (waar ik het ook mee eens ben), maar waar zijn de getrouwde vrouwen die ons de praktijk kunnen vertellen.

07-09-2008, 23:23
bij ons is alles samen en er is nooit ruzie voor geld

07-09-2008, 23:24
ik vind dat echt raar een aparte rekening, gewoon 1 rekening..en een spaarrekening..je deelt het bed, maar nier het geld?

maffe mensen hier


07-09-2008, 23:26

Citaat door Nysha:
ik vind dat echt raar een aparte rekening, gewoon 1 rekening..en een spaarrekening..je deelt het bed, maar nier het geld?

maffe mensen hier




ja he ik vind dat ook bij ons is het ook zo en heel gemakkelijk

07-09-2008, 23:27

Citaat door Nysha:
ik vind dat echt raar een aparte rekening, gewoon 1 rekening..en een spaarrekening..je deelt het bed, maar nier het geld?

maffe mensen hier


Zo zie ik het niet, mijn geld is zijn geld..maar ik zie niet in waarom alles op één hoop gegooid zou moeten worden, is chaotisch.

07-09-2008, 23:27
We hebben een gezamelijke rekening waar alles van wordt betaald,en ik heb een eigen rekening waar we op sparen.Tot nu toe,gaat het hartstikke goed.Ik doe de financieen.

07-09-2008, 23:31
wat is er chaotisch aan:

betaalrekeking:
salarissen worden op gestort
vaste lasten gaan er vanaf
2 pinpassen

spaarrekening:
vast bedrag van de betaalrekening