Bekijk volle/desktop versie : Ouders vragen vaker hulp bij opvoeden



Pagina's : [1] 2

07-09-2008, 07:52
(Novum) - De vraag naar hulp bij het opvoeden van kinderen is in de eerste zes maanden van dit jaar met 35 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt zaterdag uit een inventarisatie van brancheorganisatie MOgroep in opdracht van RTL Nieuws. In de grote steden zou de vraag nog groter zijn, hoewel alleen Utrecht cijfers kan overleggen.

In Utrecht kwamen in het eerste halfjaar 460 aanvragen binnen, bijna net zoveel als in heel 2007. De stad heeft vorig jaar in iedere wijk een zogenoemd Ouder Kind Centrum geopend, zegt een woordvoerder van RTL. Amsterdam gaat uit van een stijging van zestig procent maar kan dit niet exact staven door de grote hoeveelheid opvoedingsondersteuners die de stad telt.

De stijging is onder meer te danken aan de nieuwe centra voor jeugd en gezin en andere vormen van opvoedondersteuning. Ook zouden ouders meer openstaan voor hulp bij de opvoeding. Hoewel steeds meer gezinnen de hulpverlening weten te vinden, worden de echte probleemgezinnen niet bereikt. Ze weigeren vaak hulp, aldus de onderzoekers.

De Utrechtse wethouder jeugdzaken Rinda den Besten vraagt minister voor Jeugd en Gezin in RTL Nieuws namens de vier grote gemeenten opnieuw om meer bevoegdheden om gezinnen te kunnen verplichten hulp te zoeken. Minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie) laat weten dat een wetsvoorstel bij de Raad van State ligt, aldus RTL Nieuws.
De Raad Maatschappelijke Ondersteuning pleit in een advies aan de minister voor initiatieven waardoor ouders meer met elkaar in contact komen. Zo kunnen ze elkaar helpen bij de opvoeding. Het advies wordt volgende week aangeboden


http://binnenland.nieuws.nl/525754/Ouders_vragen_vaker_hulp_bij_opvoeden

08-09-2008, 11:19


pffff mensen kunnen niet eens hun eigen kinderen opvoeden. Eigenlijk al oud nieuws...kijk maar in de supermarkt

08-09-2008, 11:20

Citaat door amoela87:
pffff mensen kunnen niet eens hun eigen kinderen opvoeden. Eigenlijk al oud nieuws...kijk maar in de supermarkt


ZO was jij vroeger ook, hoor, toen je chips zag.

08-09-2008, 11:34
AWahahahha iedereen was zo maar als me vader me alleen aankeek hield ik meteen op met zeuren. Maar ik heb het over de OUDERS die hun kinderen keihard laten huilen in de supermarkt. En dan geven ze hubn nog een paar rake klappen, alsof dat helpt. Dan heb ik het voornamelijk over allochtonen. Maar goed, allah ie hdie ma gla9!

08-09-2008, 11:36



Citaat door amoela87:
AWahahahha iedereen was zo maar als me vader me alleen aankeek hield ik meteen op met zeuren. Maar ik heb het over de OUDERS die hun kinderen keihard laten huilen in de supermarkt. En dan geven ze hubn nog een paar rake klappen, alsof dat helpt. Dan heb ik het voornamelijk over allochtonen. Maar goed, allah ie hdie ma gla9!



Ach tsja sommige doe er alles aan om macht over hun kinderen te hebben en het lukt niet bij ieder één!.

08-09-2008, 12:10
Nou dan vindt ik het wel heel erg knap van mijn moeder. Je moet streng zijn als ze nog baby's zijn....en jah dat is iets wat niet iedereen doet.

08-09-2008, 12:12

Citaat door amoela87:
Nou dan vindt ik het wel heel erg knap van mijn moeder. Je moet streng zijn als ze nog baby's zijn....en jah dat is iets wat niet iedereen doet.




Ach streng, zo ben ik ook opgevoed....

08-09-2008, 12:26

Citaat door amoela87:
AWahahahha iedereen was zo maar als me vader me alleen aankeek hield ik meteen op met zeuren. Maar ik heb het over de OUDERS die hun kinderen keihard laten huilen in de supermarkt. En dan geven ze hubn nog een paar rake klappen, alsof dat helpt. Dan heb ik het voornamelijk over allochtonen. Maar goed, allah ie hdie ma gla9!


Het ergste is nog als de moeder dan zegt:

Als je nou niet op houdt ("pets", een klap ) met janken zeg ik het tegen je vader.

Waarop dat kind nog harder gaat janken.

08-09-2008, 12:27

Citaat door aplat:
Het ergste is nog als de moeder dan zegt:

[B]Als je nou niet op houdt ("pets", een klap ) met janken zeg ik het tegen je vader.

Waarop dat kind nog harder gaat janken.
[/B]


Helpt niet?

08-09-2008, 12:32

Citaat door Hanane_B:



Helpt niet?


Soms speelt de ene ouder de andere ouder uit als de Boeman.

Triest vind ik dat

08-09-2008, 12:35

Citaat door aplat:
Soms speelt de ene ouder de andere ouder uit als de Boeman.

Triest vind ik dat




Maak je kinderen juist bang en dat is niet goed. ?Kinderen moet je met liefde behandelen, later krijg je spijt....



p.s gun me groen aplat, nooit van iemand met groene letters gekregen!.

08-09-2008, 12:36
Voorkomen is beter dan genezen. Ik vraag me af hoeveel mensen zich verdiepen in pedagogische aanpakken voordat hun kind een bandietje wordt.

Maar goed, er wordt om hulp gevraagd. Dat is al een goed teken. Ze beseffen dat ze het niet alleen kunnen.

08-09-2008, 12:38



Citaat door Hanane_B:
Maak je kinderen juist bang en dat is niet goed. ?Kinderen moet je met liefde behandelen, later krijg je spijt....



p.s gun me groen aplat, nooit van iemand met groene letters gekregen!.


Ja dat is waar. Maar ik moet wel eerlijk bekennen: ik was vroeger nu niet bepaald een gezeggelijk rustig ventje hoor.

Knijp mijn handen dicht dat mijn eigen kinderen niet zo waren als ik in mijn jeugd was.

08-09-2008, 12:44

Citaat door aplat:
Ja dat is waar. Maar ik moet wel eerlijk bekennen: ik was vroeger nu niet bepaald een gezeggelijk rustig ventje hoor.

Knijp mijn handen dicht dat mijn eigen kinderen niet zo waren als ik in mijn jeugd was.





De avatar is dat je kind? schattig meneer!


p;s bedankt voor de puntjes, wilde je ook geven maar heb de 24 regel ofzo iets.

08-09-2008, 12:46

Citaat door Hanane_B:

De avatar is dat je kind? schattig meneer!


p;s bedankt voor de puntjes, wilde je ook geven maar heb de 24 regel ofzo iets.


Nee mijn kleindochter.

Vandaag precies 1 maand oud / jong

Pagina's : [1] 2