Bekijk volle/desktop versie : dwangneurose



06-09-2008, 22:21
Hallo,

Ik heb een probleem. Sinds het overlijden van mijn moeder in 2006 ben ik heel erg bang om zelf ook ziek te worden. De angst zo erg dat ik heel vaak bij de huisarts langs ga. Ik neem meestal een vragenlijst mee en dan vraag ik of de huisarts alles voor mij wil beantwoorden. Echter vijf minuten daarna ben ik alweer ongerust en wil ik weer naar hem toe. Ik zit in een soort van vicieuze cirkel waar ik niet uitkom. Ik lijd aan een dwangneurose. Ik moet van mezelf continu bellen met artsen. Ik word helemaal gek van mezelf. Ik heb hiervoor nu medicijnen. Het is wel iets minder geworden maar ik ben nog niet helemaal genezen. Ook heb ik een jaar lang bij een psycholoog gelopen helaas heeft dat niets geholpen. Als ik bv een bloedondz heb gehad en de uitslag is binnen dan wil ik hem uitgeprint mee en niet telefonisch de uitslag horen. Wie kan mij tips geven om hier vanaf te komen.

06-09-2008, 22:32


als een psyocholoog jou al niet kan helpen dan kunnen leden van m.nljou al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet helpen

sterkte!

06-09-2008, 22:58

Citaat door elhobgataar:
als een psyocholoog jou al niet kan helpen dan kunnen leden van m.nljou al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet helpen

sterkte!


dankjewel meid

06-09-2008, 23:06
Qoran, qoran qoran qoran!

Luister het, lees het, leer het, alles wat je maar kunt doen met qoran. Het zal je rust bieden. dit is namelijk weswas van Shaytaan.

Een tweede is:

asalaat asalaat asalaat, als je bid vraag allah swt om hulp en leiding.

Wallahi je gaat hier rust en hulp in vinden. Ik durf hier op te zweren omdat ik weet dat allah swt overal een oplossing voor heeft.

Heeel veel sabr toegewenst.

06-09-2008, 23:07



Citaat door 25101996:
Hallo,

Ik heb een probleem. Sinds het overlijden van mijn moeder in 2006 ben ik heel erg bang om zelf ook ziek te worden. De angst zo erg dat ik heel vaak bij de huisarts langs ga. Ik neem meestal een vragenlijst mee en dan vraag ik of de huisarts alles voor mij wil beantwoorden. Echter vijf minuten daarna ben ik alweer ongerust en wil ik weer naar hem toe. Ik zit in een soort van vicieuze cirkel waar ik niet uitkom. Ik lijd aan een dwangneurose. Ik moet van mezelf continu bellen met artsen. Ik word helemaal gek van mezelf. Ik heb hiervoor nu medicijnen. Het is wel iets minder geworden maar ik ben nog niet helemaal genezen. Ook heb ik een jaar lang bij een psycholoog gelopen helaas heeft dat niets geholpen. Als ik bv een bloedondz heb gehad en de uitslag is binnen dan wil ik hem uitgeprint mee en niet telefonisch de uitslag horen. Wie kan mij tips geven om hier vanaf te komen.


Assalamoe aleikoum,

Wat rot voor je meid, kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor je is.
Hoe sta je ervoor wat betreft je geloof? Ben je daar actief mee bezig?

De Qoran bevat namelijk genezing voor vele geestelijke en lichamelijke ziektes. Je kan zelf meer Qoran gaan lezen en luisteren, of je kan eens roeqia laten doen door een betrouwbare persoon die zich aan de Qoran en Soenna houdt. Dit kan in ieder geval geen kwaad om naast je gewone behandeling te proberen. En natuurlijk je salaat verrichten en veel doea doen!

Moge Allah je hiervan genezen....amien

Wassalaam,
Zonnetje

08-09-2008, 23:24
Meiden,

bedankt voor het meedenken. Ik heb een hele tijd gebeden. Ik ken wel een aantal soerat, maar ik begrijp niet wat het betekent. Dus ook als ik naar de koran luister weet ik niet wat er gezegd wordt. Ik ben hier geboren en heb geen arabische school gevolgd. Denken jullie dat het me ook zal helpen ondanks dat ik het niet begrijp?

08-09-2008, 23:34
Ken je de Edele Qoraan ?
Dat is die met de Nederlandse vertaling erbij. Ze hebben die ook in boekenwinkels liggen

09-09-2008, 13:18
Je bent hypochonder (of hoe je het ook schrijft.....)