Bekijk volle/desktop versie : Geweld tegen hulpverleners Nee dit is geen marcouch part 77



Pagina's : [1] 2

06-09-2008, 20:25
http://www.nu.nl/news/1730147/14/Bejaarde_patiënt_valt_ambulancepersoneel_aan.html



http://www.debeurs.nl/binnenland/227099/Bejaarde-slaat-hulpverlener.html



http://www.nujij.nl/hoog-bejaarde-man-schopt-agent-ziekenhuis-in.1150605.lynkx



De Marokkanen hadden de hulpverleners niet eens aangeraakt en er wordt gelijk de afkomst bijgehaald.

06-09-2008, 20:28


Moet je weer het slachtoffer uithangen .

06-09-2008, 20:28
Bejaarde patiënt valt ambulancepersoneel aan
Uitgegeven: 4 september 2008 17:13
Laatst gewijzigd: 4 september 2008 17:21

AMSTERDAM - Op de dag dat bedreiging en geweld tegen ambulancepersoneel in het middelpunt van de belangstelling staan, heeft een bejaarde patiënt in Amsterdam donderdag een chauffeur en een verpleegkundige geslagen. De politie heeft hem aangehouden, maakte ze bekend.

Het ambulancepersoneel rukte rond half drie uit voor de man die onwel was geworden. De hulpverleners troffen de 78-jarige patiënt vervolgens op de grond aan.

Op het moment dat hij bijkwam, keerde hij zich tegen hen. Hij sloeg de chauffeur met een tas en met zijn vuist bewerkte hij de borst en schouder van de verpleegkundige
http://www.nu.nl/news/1730147/14/Bejaarde_patiënt_valt_ambulancepersoneel_aan.html

06-09-2008, 20:30
het verschil is dat die man waarschijnlijk gewoon flipte. Tevens bracht hij niemand anders ( behalve hemzelf ) in gevaar.

06-09-2008, 20:30



Citaat door timioto:
Moet je weer het slachtoffer uithangen .


Bij gebrek aan argumenten kan je nog altijd persoonlijk worden.
Minstens net zo overtuigend.

06-09-2008, 20:33

Citaat door Fhamator:
Bij gebrek aan argumenten kan je nog altijd persoonlijk worden.
Minstens net zo overtuigend.


Ik maak alleen een constatering.

06-09-2008, 20:33

Citaat door Werknemer1978:
het verschil is dat die man waarschijnlijk gewoon flipte. Tevens bracht hij niemand anders ( behalve hemzelf ) in gevaar.



Ik denk dat het ziekenhuispersoneel enorm blij is met je relativering en het hun ook alleen stoort als het om Marokkanen gaat.

Ik vind het echt typisch dat autochtonen denken dat alles wat ze zeggen de waarheid is. Dus jij komt hier en je geeft je mening en dat is het dan. Jij hebt gewoon gelijk en ik heb gewoon ongelijk. Geen logica, geen geloofwaardigheid.
Nou zo zie ik het niet. Ik zie je reactie gewoon als kinderachtig en zeer ongeloofwaardig.
Ik denk namelijk dat het voor het slachtoffer de afkomst van de dader niet uitmaakt.

06-09-2008, 20:35

Citaat door timioto:
Ik maak alleen een constatering.



Een zeer geloofwaardige

06-09-2008, 20:38

Citaat door Fhamator:
Ik denk dat het ziekenhuispersoneel enorm blij is met je relativering en het hun ook alleen stoort als het om Marokkanen gaat.

Ik vind het echt typisch dat autochtonen denken dat alles wat ze zeggen de waarheid is. Dus jij komt hier en je geeft je mening en dat is het dan. Jij hebt gewoon gelijk en ik heb gewoon ongelijk. Geen logica, geen geloofwaardigheid.
Nou zo zie ik het niet. Ik zie je reactie gewoon als kinderachtig en zeer ongeloofwaardig.
Ik denk namelijk dat het voor het slachtoffer de afkomst van de dader niet uitmaakt.


Kijk de agressie tegen ambulancepersoneel was al een tijdje in het nieuws en werd al over gepraat.
Als zoiets gebeurt, waarbij niet alleen het personeel word bedreigd.
Maar ook het leven van zijn eigen broer.

Dan ben je toch ergens niet goed bezig.
Vandaar dat het nieuws is.
En natuurlijk dat hij marokkaan is geeft het een extra leuk tintje om er nieuws van te maken.
Maar niet alleen rechtse kranten hebben erover gemeld trouwens.

Verder weet ik de toedracht niet van dat incident in het verzorgingstehuis.
Mischien was hij in paniek ofzo.
Dat zeg ik niet om hem te beschermen, maar omdat het me onwaarschijnelijk lijkt dat iemand die onwel word bewust hulpverleners gaat meppen.

06-09-2008, 20:39

Citaat door Fhamator:
Ik denk dat het ziekenhuispersoneel enorm blij is met je relativering en het hun ook alleen stoort als het om Marokkanen gaat.

Ik vind het echt typisch dat autochtonen denken dat alles wat ze zeggen de waarheid is. Dus jij komt hier en je geeft je mening en dat is het dan. Jij hebt gewoon gelijk en ik heb gewoon ongelijk. Geen logica, geen geloofwaardigheid.
Nou zo zie ik het niet. Ik zie je reactie gewoon als kinderachtig en zeer ongeloofwaardig.
Ik denk namelijk dat het voor het slachtoffer de afkomst van de dader niet uitmaakt.



Dude. In verzorgingstehuizen is het precies hetzelfde. Ouderen schrikken gewoon en worden aggresief. het ziekenhuispersoneel is uberhaupt getrained op dit soort dingen. Er zit gewoon een gigantisch verschil in.

06-09-2008, 20:39
De afkomst maakt mij geen flikker uit maar het lijkt mij zaak om straf standaard te maken voor mensen die hulpverleners bedreigen, ook als die persoon een excuus heeft van wat overstuur te zijn geweest. Het enige daadwerkelijke excuus is totaal van de wereld zijn door psychiatrische problemen maar dan is het gevolg ook opname in kliniek.

Een minimale boete lijkt mij een goede zaak en een goede richtlijn voor wanneer de zaak moet gaan voorkomen om de rechter mogelijk een zwaardere uitspraak te laten doen.

06-09-2008, 20:42

Citaat door Werknemer1978:
Dude. In verzorgingstehuizen is het precies hetzelfde. Ouderen schrikken gewoon en worden aggresief. het ziekenhuispersoneel is uberhaupt getrained op dit soort dingen. Er zit gewoon een gigantisch verschil in.



Dude? really?
De hulpverleners zijn geweld in het algemeen zat.
Jij jankt alleen als het om Marokkanen gaat.
Het zegt niks over bejaarden of Marokkanen maar over je geloofwaardigheid. Net zoals Marcouch en Cohen.

06-09-2008, 20:43



Citaat door Fhamator:
Dude? really?
De hulpverleners zijn geweld in het algemeen zat.
Jij jankt alleen als het om Marokkanen gaat.
Het zegt niks over bejaarden of Marokkanen maar over je geloofwaardigheid. Net zoals Marcouch en Cohen.


De man is bewusteloos. Word wakker en is aggresief. De man kan nooit bij volle kennis geweest zijn. De marokkaan daarentegen stond daar gewoon stoer te doen tegenover zijn vmbo vriendjes.

Ik jank trouwens ook als een Nederlander het doet maar dan wel op nu.nl

06-09-2008, 20:44

Citaat door timioto:
Kijk de agressie tegen ambulancepersoneel was al een tijdje in het nieuws en werd al over gepraat.
Als zoiets gebeurt, waarbij niet alleen het personeel word bedreigd.
Maar ook het leven van zijn eigen broer.

Dan ben je toch ergens niet goed bezig.
Vandaar dat het nieuws is.
En natuurlijk dat hij marokkaan is geeft het een extra leuk tintje om er nieuws van te maken.
Maar niet alleen rechtse kranten hebben erover gemeld trouwens.

Verder weet ik de toedracht niet van dat incident in het verzorgingstehuis.
Mischien was hij in paniek ofzo.
Dat zeg ik niet om hem te beschermen, maar omdat het me onwaarschijnelijk lijkt dat iemand die onwel word bewust hulpverleners gaat meppen.


Ja en marokkaanse jongeren zijn radicaal en bij geenstijl hebben ze gewoon humor.
Je hoeft me echt niet te overtuigen van je dubbele standaard. Dat kan ik me nog heel goed herinneren

06-09-2008, 20:45

Citaat door Fhamator:
Ja en marokkaanse jongeren zijn radicaal en bij geenstijl hebben ze gewoon humor.
Je hoeft me echt niet te overtuigen van je dubbele standaard. Dat kan ik me nog heel goed herinneren


Geenstijl heeft humor.

Pagina's : [1] 2