Bekijk volle/desktop versie : WAAROM lukken mijn cakes nooit



06-09-2008, 17:39
Ik heb al 5x geprobeerd fanta cake te maken van elouiza.. elke keer mislukt,,, al verleng ik de baktijd en bak ik hem lager.. of op speciale cake stand het mislukt !! de binnekant word nie gaar en de buiten kant en onderkant en bove kant wel.

Ik maak ook al 10000xxx choco cake

1 (doorzichtigge thee )Glas Nesquick
1 Glas Olie
1 Bakpoeder
1 Glas Suiker
3 Eieren
1 Glas Melk
1,5 Glas Meel/Bloem

Ik doe dan de nesquik , suiker olie en eieren, mengen en 1 beker apparthouden voor de dressing.. en dan meng ik de bakpoeder er door en dan de meel en melk.. maar ook bij deze cake mislukt elke keer
hij hoort sacht te zijn helemaal maar bij mij word de boven kant en zijkant hard. en binnen kant is nog nat zelf al bak ik hem 2 uur


Op 160 graden mislukt hij en op 180 graden...
ik bak in zo een siliconenbak vorm van action ligt het hier aan?
En ik heb hete lucht oven van Indesit misshien heb iemand hier nog problemen mee !

Ik kon altijd alles bakken in mijn gas oven

06-09-2008, 17:43


Deze kut oven heb ik

06-09-2008, 17:44
je moet eerst de eieren kloppen
dan suiker en olie erbij en vanillie suiker
en melk
bakpoeder doe je samen met meel

ik zet de oven altijd eerst op 5 als die omhoog is dan doe ik hem op 7 om hem bruin te laten worder
en niet open doen want dan zakt hij

grtjs

06-09-2008, 17:58

Citaat door Umm_Rayan:
Ik heb al 5x geprobeerd fanta cake te maken van elouiza.. elke keer mislukt,,, al verleng ik de baktijd en bak ik hem lager.. of op speciale cake stand het mislukt !! de binnekant word nie gaar en de buiten kant en onderkant en bove kant wel.

Ik maak ook al 10000xxx choco cake

1 (doorzichtigge thee )Glas Nesquick
1 Glas Olie
1 Bakpoeder
1 Glas Suiker
3 Eieren
1 Glas Melk
1,5 Glas Meel/Bloem

Ik doe dan de nesquik , suiker olie en eieren, mengen en 1 beker apparthouden voor de dressing.. en dan meng ik de bakpoeder er door en dan de meel en melk.. maar ook bij deze cake mislukt elke keer
hij hoort sacht te zijn helemaal maar bij mij word de boven kant en zijkant hard. en binnen kant is nog nat zelf al bak ik hem 2 uur


Op 160 graden mislukt hij en op 180 graden...
ik bak in zo een siliconenbak vorm van action ligt het hier aan?
En ik heb hete lucht oven van Indesit misshien heb iemand hier nog problemen mee !

Ik kon altijd alles bakken in mijn gas oven


ik heb het tegenwoordig ook met de fantacake helaas
aan het begin lukte die altijd,nu heb ik een 5 pits rvs indesit oven
en nu mislukt de cake keer op keer,ik heb het al tig x geprobeerd
ik heb ook echt de neiging om deze oven de raam uit te smijten ,zo
frustrerend is het als de cake weeeeeeeeeeeeeer is mislukt!

06-09-2008, 18:01



Citaat door anisanisa:
ik heb het tegenwoordig ook met de fantacake helaas
aan het begin lukte die altijd,nu heb ik een 5 pits rvs indesit oven
en nu mislukt de cake keer op keer,ik heb het al tig x geprobeerd
ik heb ook echt de neiging om deze oven de raam uit te smijten ,zo
frustrerend is het als de cake weeeeeeeeeeeeeer is mislukt!



ik heb die oven al een schop gegeven ik hoop dat ie stuk gaat klote ding ik haat het helemaal als iedereen zich er mee gaat bemoeien wat ik wel niet fout doe terwijl het gwoon aan die kut oven legt want zelfs pizza word niet goed en brood ook niet.. of te wel ik kan niets meer maken wat in de oven moet ALLES mislukt

06-09-2008, 18:05

Citaat door Umm_Rayan:
ik heb die oven al een schop gegeven ik hoop dat ie stuk gaat klote ding ik haat het helemaal als iedereen zich er mee gaat bemoeien wat ik wel niet fout doe terwijl het gwoon aan die kut oven legt want zelfs pizza word niet goed en brood ook niet.. of te wel ik kan niets meer maken wat in de oven moet ALLES mislukt



nou ik heb precies hetzelfde meid!
ik heb al het boekje erbij gepakt wat er bijzat ik doe precies
alles volgens beschrijving,maar toch is het weer mislukt ik
denk dat ik maandag maar even de winkel opbel waar ik m gekocht
heb,want dit werkt zo niet

06-09-2008, 18:06

Citaat door anisanisa:
nou ik heb precies hetzelfde meid!
ik heb al het boekje erbij gepakt wat er bijzat ik doe precies
alles volgens beschrijving,maar toch is het weer mislukt ik
denk dat ik maandag maar even de winkel opbel waar ik m gekocht
heb,want dit werkt zo niet


nou idd het is nog wel ramadaan krijg ik straks bezoek wat moet ik ze geve natte cake !! dat boekje is ook nep met hun specialew cake standen dat werkt helemaaaaal ni.. gelukkuig ben ik ni de enige

06-09-2008, 19:16

Citaat door Umm_Rayan:
Deze kut oven heb ik


Asselaam aleikum,

Subhaan Allah ik heb precies dezelfde oven en heb van de week 2 keer de fanta cake van elouissa gemaakt en beide keren is het gelukt. Het ligt dus echt niet aan de oven.

06-09-2008, 20:27

Citaat door oeght:
Asselaam aleikum,

Subhaan Allah ik heb precies dezelfde oven en heb van de week 2 keer de fanta cake van elouissa gemaakt en beide keren is het gelukt. Het ligt dus echt niet aan de oven.


wa aleykoem selaam
Hoe veel graden heb je gedaan en hoelang ??? en welke stand gewoon die lucht stand met 2 streepjes.. en maakt jou oven dan ook geen geluid ???????? als je op die stand set??

06-09-2008, 22:41
hier nog een..k heb zoveel recepten geprobeerd ik heb allerlei soorten bakvormen maar nooit is het gelukt ..Bij mij ziet het er mooi uit daarna zakt ie helemaal in..

07-09-2008, 13:17

Citaat door Umm_Rayan:
wa aleykoem selaam
Hoe veel graden heb je gedaan en hoelang ??? en welke stand gewoon die lucht stand met 2 streepjes.. en maakt jou oven dan ook geen geluid ???????? als je op die stand set??


Asselaam aleikum,

Ik heb mijn oven altijd op hete lucht staan. En de cake bak ik op 160/170 graden. En ik doe mijn bakblik op de 3e riggel van onder in de oven.
(beetje vage uitleg) Al mohim in de oven kun je je bakplaat hoog doen en laag die van mij heb ik op de 3e riggel gedaan. Snappie? Verder maakt mijn oven niet heel veel geluid je hoort wel wat gezoem maar dat is niet hard. Je hoort gewoon wel dat ie aan staat.

Even een vraagje meet jij de ingredienten wel precies af met een weegschaal of op gevoel? Ik meet namelijk alles precies af op een elecktrische weegschaal.

Succes,

07-09-2008, 20:19

Citaat door oeght:
Asselaam aleikum,

Ik heb mijn oven altijd op hete lucht staan. En de cake bak ik op 160/170 graden. En ik doe mijn bakblik op de 3e riggel van onder in de oven.
(beetje vage uitleg) Al mohim in de oven kun je je bakplaat hoog doen en laag die van mij heb ik op de 3e riggel gedaan. Snappie? Verder maakt mijn oven niet heel veel geluid je hoort wel wat gezoem maar dat is niet hard. Je hoort gewoon wel dat ie aan staat.

Even een vraagje meet jij de ingredienten wel precies af met een weegschaal of op gevoel? Ik meet namelijk alles precies af op een elecktrische weegschaal.

Succes,
ik weeg ook alles op een elektriche weegschaal daar moet het niet aan liggen.
En mijn oven maakt echt geen geluid als ik hem op hetelucht zet.. je hoort ook geen zoem.. wel als ik hem verder draai op bv cake stand... Hete lucht is tog gewoon die 2 strepen :S:S:S:S:S:S: nou probeer het van de week eeven in me vriendin ze oven.