Bekijk volle/desktop versie : Hagenaar belt 112 voor surfplank



06-09-2008, 15:52
onze Haagse redactie
Twingly logoTwingly blog zoeken

SCHEVENINGEN - Een 30-jarige Haagse kitesurfer heeft via het alarmnummer 112 de politie en brandweer ingeschakeld om op zee zijn op drift geraakte surfboard te zoeken.



Foto: Dick Teske


De man meldde donderdagavond aan de alarmcentrale dat hij een surfplank alleen in de branding had zien drijven en vermoedde dat er een surfer in nood was geraakt. Politie en brandweer rukten met een terreinwagen en reddingboot uit en overwogen zelfs een helikopter in te zetten.

Dankzij een getuige, aan wie de Hagenaar eerder had gevraagd of hij in zee of op het strand soms zijn surfboard had gezien, viel de beller door de mand en werd de zoektocht gestaakt. Ook het kitezeil, dat de reddingswerkers op het strand nabij de Scheveningse Keizerstraat vonden en dat van de Hagenaar bleek te zijn, hielp mee aan zijn ontmaskering.

Volgens een politiewoordvoerder schrok de surfer zelf ook van de grootscheepse reddingsoperatie die zijn loos alarm in gang zette. De man had gedacht dat de KNRM met een bootje zou uitrukken en eventjes zijn plank zou vinden, waarna hij de redders de volgende dag met een bloemetje zou bedanken.

In plaats van zijn surfplank heeft de onnadenkende Hagenaar nu een boete van ruim 7000 euro aan de broek wegens het nodeloos alarmeren van een hulpdienst. Bovendien krijgt hij over enige tijd de gepeperde rekening van de reddingsoperatie in zijn brievenbus.

06-09-2008, 15:57


Ik heb geen idee wat het "gewone" vast niet makkelijk te onthouden telefoonnummer van de politie\brandweer\ambulance hulpdiensten is ...

06-09-2008, 16:37

Citaat door DjFrodo:
Ik heb geen idee wat het "gewone" vast niet makkelijk te onthouden telefoonnummer van de politie\brandweer\ambulance hulpdiensten is ...


Ik belde gewoon 112 om te vragen wat het nummer was van de politieregio waar ik woon, doen ze niet moeilijk over (bij mij dan:hihi.

06-09-2008, 17:19
Het is toch Hagenees?