Bekijk volle/desktop versie : hoofddoek

Pagina's : 1 [2] 3

25-02-2002, 13:04
Hallo SURIBOY

Allah zoeken doe je door zoveel mogelijk goeds te doen en slechts te laten dat Hij ons vraagt in de Koran en volgens de levenswijze van de Profeet(soenna). Om op de Weg naar Waarheid te leven met Zijn Wil.

Als je de zaken in de Heilige Koran tot op het punt moet volgen dan ben je een Profeet(Boodschapper)(En Allah weet het best). Maar natuurlijk kunnen we dat niet. We doen wel steeds iets verkeerd, hoe klein ook maar daarom nog hoeven we andere zaken niet te laten liggen.

"Voorwaar, jij hebt in de Profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt. 33.21"

Onze eigen Koran creeren door datgene eruit te halen wat we wel willen doen en andere wat we niet willen/kunnen doen.
Bv: omdat ik toch misschien elke dag zondig. Nu is dat een (kleine) fout maar dat betekent niet dat je daardoor ook andere zaken niet moet doen! Hangt ook af van de godsvrees die je hebt. En Allah weet het best.

-----
""Allah/God is niet te kopen!!!!!!!! door zogenaamde goede werken van mensen.""???
---
Allah is niet te kopen(taqillah).

Maar,

Hoe meer goede werken je doet hoe meer Allah van jou zal houden en daarom zal Hij voor jou de Weg vergemakkelijken en jou afhouden van vb: de slechte zaken, door dat waar je naartoe wil gaan of de slechte zaken die je uitspreekt, die je vastneemt,... te onthouden stilletjes aan en enkel zal je geleidt worden door Allah en de zaken doen die Hij graag heeft. En Allah weet het best.
----

"En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt. (5.48)"

Moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd.

En Allah en Zijn boodschapper weten het best.

Met vriendelijke groet
Mujaahid

07-01-2004, 15:31

Citaat:
Origineel gepost door
Salaam aleikom.

Wat is dat toch met die hoofddoek.
De hoofddoek houdt de gemoederen generatie op generatie bezig.
Kan iemand mij vertellen waarin de koran staat dat een vrouw een hoofddoek moet dragen? Dat het verboden is zonder hoofddoek te lopen, net zo verboden als varkensvlees en alcohol.
De hoofddoek leidt een eigen leven binnen de islam.
Is een vrouw met een hoofddoek een betere moslima dan een vrouw zonder hoofddoek?
Ik dacht het niet. Zeg nou eerlijk, een vrouw is toch veel mooier zonder hoofddoek.
Guest en Remmi, ik denk dat jullie de bewijzen uit Koran en hadieth inmiddels hebben gelezen. Dit is dus geen punt van discussie meer. Hoofddoek is verplicht voor een moslima, niemand kan je dwingen, je kan hem buiten of op school afdoen. Maar als JIJ een moslima wilt zijn en de regels van de Islam wilt naleven, waarom zou je dan niet de regel van de hoofddoek naleven?? Wie houd je dan voor de gek?

Aan de gast: ik weet niet of jij moslim bent of veel kennis van de islam hebt, maar waarom denk je dat moslima's een hoofddoek dragen?? Juist om zich minder mooi te maken, hun schoonheid te bewaren alleen voor echtgenoot en naaste familie, de passies te bedwingen om onwettige relaties en overspel te voorkomen.
Dat is toch niet zo ingewikkeld?

GURUman vraagt waarom de vrouw hier verantwoordelijk voor is, en niet de man. Allah heeft ons vrouwen ook hersens gegeven en iedereen, man of vrouw, moet zijn verantwoordelijkheid dragen. Dat is een van de essenties van de Islam, dat ieder voor zijn eigen daden zal worden beloond/bestraft.
Net zoals de man zijn ogen moet neerslaan en zijn passies moet bedwingen, moet de vrouw haar schoonheid bedekken en ogen neerslaan enz.
Dat is toch heel mooi? Dat je niet verantwoordelijk bent voor andermans daden en dat je zelf in de hand hebt of je een goed of slecht leven wilt leiden?

Groetjes en veel succes ,

Sam.

07-01-2004, 16:17
salaam ou aleikoum warahmatulaah,
het dragen van een hoofdoek is wel verplicht, het staat immers in de Qura'an. mensen open je ogen voordat het te laat is!
je kan wel zeggn zus en zo maar regels zijn regels hou je eraan als je erin gelooft!
ik snap het niet je bent moslima, je draagt geen hoofddoek, je vast wel maar bidt niet. mensen je moet niet kiezen het is of geloven of niet. als je naar de dokter gaat en hij schrijft een recept voor,ga je ook niet zeggen: o, dit medicijn wel, dat niet en die weer wel. het is net een kuur, volg je alles dan zul je er beter van worden, volg je niet alles, dan blijf je ziek. zo ook met je ziel. menesen taqqou laah. Vergeet niet, het leven op aarde is een examen, maar zonder herkansing!

wasalaamou 3aleikoum warahmatulaah wabarakatouhou

07-01-2004, 22:00

Citaat:
Origineel gepost door remii
vind ik ook ..weg met het hoofddoek ... respect hoor je te hebben voor de persoon zelf en niet omwege een stuk stof
dit noem ik pas GEINTERGREERD......DIT PROBEREN DE NIET MOSLIMS TE BERIJKEN....KIFFESH GELOOF JE NIET IN DE ISLAM....OF NIET IN DE QURAAN??????

ZE3MA JE WIL MODERN DOEN WELLA....WEG MET HET HOOFDDOEK.......

WAAR GAAT HET HEEN MET DE VERRACHTE AARDE ALS DE MENSEN NIET MEER DENKEN AAN DE NORMEN EN WAARDE??????

09-01-2004, 21:27

Salaamoe alaikoem

Ja precies mocroloco waar gaat het toch geen met deze aarde. Ik dacht dat Nederland een 'vrij' land was. Nou merk het erg. Ik snap niet dat mensen zo moeilijk doen over de hoofddoek.
Als Allah swt ons dat heeft verplicht is het dan zo moeilijk om het op te volgen. En het staat wel degelijk in de Quraan.
Kijk weet je wat ik soms zo grappig vind van mensen. dan staat er in de Quraan dat een vrouw haar moet bedekken en alleen haar handen en gezicht daarvan zichtbaar mogen zijn. Kunnen mensen dan echt niet een beetje verder denken. Mensen verwachten dat alles letterlijk in de Quraan staat maar dat is niet zo.

09-01-2004, 22:48
ewa jah we zeggen dat nederlanders er zo moeilijk over doen.....maar kijk het zijn gewoon de marokkanen die er niet in geloven en laat staan dat de nederlanders er begrip voor hebben.....

09-01-2004, 23:33

Citaat:
Origineel gepost door guruman
IK VINDT HET DE GROOTST MOGELIJKE ONZIN DAT EEN VROUW HAAR SCHOONHEID MOET VERBERGEN OMDAT EEN MAN ANDERS OP HOL SLAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het zou beter zijn om de man zelf verantwoordleijk te stellen voor ZIJN GEDRAG, DADEN EN GEVOELENS........Het is een loosers mentality and the easy way out!

Daarentegen vrouwen die een hoofddoek dragen geven VOLGENS MIJ een heel duidelijk signaal af dat ze weing tot niet niet geinteresseerd zijn in mannen............

Maar wat ik zie is meisjes in de hipste en strakste kleding make -up EN met een hoofdoek.....dat begrijp ik niet.......

Wat willen deze meisjes zeggen met hun hoofdoek??

Ik ben een moslima, oordeel me niet op de schoonheid van mijn haar maar wel mijn kledingkeuze en mijn vormen.... IT DOESNT MAKE SENSE.......
HAHAHAHAHAHAHAHAHAH

daaag, ik ga niet op de mannen wachten totdat ze zichzelf leren beheersen............wake up! this is real life, helaas gebeurt dat niet, dus ik ga echt niet wachten hoor, ik neem liever het heft in eigen handen en bescherm mezelf dan maar tegen die mensen.

en waarom denk je dat jou kennis groter is dan die van jouw schepper???? AHOEDOEBILLAH, IK ZOEK MIJN TOEVLUCHT BIJ ALLAH

Allah weet het beste, and I love my hijab!!!

09-01-2004, 23:45

Citaat:
Origineel gepost door
Salaam aleikom.

Wat is dat toch met die hoofddoek.
De hoofddoek houdt de gemoederen generatie op generatie bezig.
Kan iemand mij vertellen waarin de koran staat dat een vrouw een hoofddoek moet dragen? Dat het verboden is zonder hoofddoek te lopen, net zo verboden als varkensvlees en alcohol.
De hoofddoek leidt een eigen leven binnen de islam.
Is een vrouw met een hoofddoek een betere moslima dan een vrouw zonder hoofddoek?
Ik dacht het niet. Zeg nou eerlijk, een vrouw is toch veel mooier zonder hoofddoek.
er staat wel degelijk in de koran dat je een hoofddoek moet aandoen, en dat je geen alcohol mag drinken en geen varkensvlees mag eten....volgens mij weet jij nog niets van de islam, anyway.....

zou je wel willen he, dat je naar de schoonheid van getrouwde damens kon kijken....maar helaas voor jou, een moslima gaat zich niet verlagen tot dat niveau, ze houdt haar schoonheid lekker alleen voor haar mannetje..... ik durf te wedden dat jij het ook niet zou leuk vinden als mannen naar je vrouw zouden staren......

het is geen kwestie van mooi of niet, een moslima gaat niet te koop staan met haar prive-bezit!

en Allah is de alwetende......

09-01-2004, 23:54

Citaat:
Origineel gepost door Nadia_Antwerpen
assalaam wa aleikum

waar zijn jullie in Godsnaam allemaal mee bezig??
het staat wel degelijk in de Koran. er staat niet letterlijk dat een vrouw verplicht is een hoofddoek te dragen maar het komt wel op hetzelfde neer. het is voor de vrouw verplicht vanaf haar eerste menstruatiedag haar schoonheden te bedekken. dit houdt in het haar en het hele lichaam behalve de handen en het gezicht. en als jullie dit niet eens weten, willen jullie dan aub niet beweren moslim te zijn? ja, een vrouw is natuurlijk mooier zonder hoofddoek, vandaar dat het dus verplicht is het te dragen he? je schoonheden als vrouw zijn mogen enkel en alleen zichtbaar zijn voor je echtgenoot.

oja, een hoofddoek moet normaal gezien je haar, je oren , je hals en je borsten bedekken dus dat piratendoekje dat je tegenwoordig zo vaak ziet, word niet als dusdanig bezien.

ma a salaam
door Aboe Daoed, overgeleverd door Aysja:

Toen Esma, bint Abi Bakr, in doorzichtige kleding bij de boodschapper(saw) binnenkwam, wendde de Boodschapper(saw) zijn edele gezicht van haar af en zei:

''Wanneer een vrouw geslachtsrijp is geworden, mag men haar slechts hier en daar zien, '' daarbij wijzend op zijn edele gezicht en handen.

de kleding dient niet doorzichtig te zijn en hetgeen zich eronder bevindt duidelijk te laten uitkomen. de Boodschapper(saw) zei:

''onder de mensen van de hel..(bevinden zich) vrouwen, die, hoewel zij gekleed zijn, toch bloot en heupwiegend lopen. zij zullen het paradijs niet binnengaan en zullen zelfs zijn geur niet ruiken...."

10-01-2004, 00:25
nou mensen .HOOFDOEK IS GEWOON VERPLICHT en een meid met een hoofdoek mag best mooi uit zien ik draag zelf ook van die hippis kleidin g en draag ook hoofdoek maar daarag er bij wat ook hbij me hoofdoek hoord en je hebt ook meiden die hoofdoek misgebruikn en het is percies zelfde bij jongens dat ze geen gebruik mogen maken van hun moslims zusters

wa salam liefs tima

11-01-2004, 14:30
sorry hoor maar ik wil even reageren op jullie reactie maar iemand zei weg met de hoofdoek DAT SLAAT NERGENS OP

11-01-2004, 14:34
en als iemand helemaaal niet menstueert wat dan het gaat er om wanneer je puberteit begint!!!!!!!

11-01-2004, 14:37

Nou mensen..
Overdrijven is ook wel een vak..
Ik zie niet eens zoveel meiden met hoofddoek+make-up..
En inderdaad als dat zo is,dan heeft die hoofddoek ook geen nut meer..maar er zijn nog meiden..die hun hoofddoek dragen,zonder make-up,strakke kleding..Dus niet zomaar vooroordelen trekken..

11-01-2004, 15:38
ze zitten hier maar onzin te praten terwijl ze de koran hebben gelzen of aamgeraakt ga dat maar eest doen en dat zo komen praten

11-01-2004, 15:39
nooit de koran hebben gelezen

Pagina's : 1 [2] 3