Bekijk volle/desktop versie : Help.... Raadd!!



Pagina's : [1] 2

06-09-2008, 00:52
ik heb jullie raad nodig.

heb al maanden contact met iemand. We hebben het leuk samen, en het klikt echt. ik zie mijn toekomst echt samen met hem. Er is zelfs een tijdje geweest dat we afstand deden, maar beide kwamen we er achter dat we niet zonder elkaar kunnen.

Hij werkt en ik studeer nog. We hebben vaak gesproken over het huwelijk. Het is iets dat we beide willen. Maar ik op lange termijn, terwijl hij staat te poppelen.

Hij wil mn hand komen vragen, en binnen een jaar trouwen. Maar ik zit met mijn school. heb altijd gezegt ik trouw niet voordat ik mijn hbo diploma in ontvangst krijg.

hoe krijg ik hem zover om geduldig te zijn.?


p.s. heb expres een ander account aangemaakt.

06-09-2008, 00:55


Hoe oud ben je? en in welke jaars zit je dan?

06-09-2008, 00:55
Getrouwd studeren?

06-09-2008, 00:58
Sinds wanneer moet je single zijn om te kunnen studeren?

06-09-2008, 00:58


ik ben bijna 20 en laatste jaar mbo, daarna stroom ik door in het tweede leerjaar hbo.


Ja dat krijg ik vaak te horen: Je kan het huwelijk en het studeren toch combineren. Maar neee, ik weet van mezelf namelijk dat ik afhaak van school. En dat wil ik voorkomen.

06-09-2008, 01:00

Citaat door Snowflake:
Sinds wanneer moet je single zijn om te kunnen studeren?


het moet niet, maar het is iets dat ik wil.

Ik wil me niet als een getrouwde vrouw richten in de studie boeken, nee als getrouwde vrouw moet ik me op mn man richten en huishouden en het werk dat ik dan doe...

06-09-2008, 01:00

Citaat door S-S:
ik ben bijna 20 en laatste jaar mbo, daarna stroom ik door in het tweede leerjaar hbo.


Ja dat krijg ik vaak te horen: Je kan het huwelijk en het studeren toch combineren. Maar neee, ik weet van mezelf namelijk dat ik afhaak van school. En dat wil ik voorkomen.


Waarom zou je afhaken van school als je getrouwd bent? Hoe zie jij trouwen? Uitslapen, met je kont op de bank hangen hele dag tot een uurtje of 16.00 en dan koken?

06-09-2008, 01:01

Citaat door S-S:
het moet niet, maar het is iets dat ik wil.

Ik wil me niet als een getrouwde vrouw richten in de studie boeken, nee als getrouwde vrouw moet ik me op mn man richten en huishouden en het werk dat ik dan doe...


Dan kan je beter het contact met hem verbreken, op deze manier verwacht jij van hem dat hij nog minstens 3 jaar een haram relatie met je gaat hebben. Wil je dat op je geweten hebben?

06-09-2008, 01:03

Citaat door Snowflake:
Waarom zou je afhaken van school als je getrouwd bent? Hoe zie jij trouwen? Uitslapen, met je kont op de bank hangen hele dag tot een uurtje of 16.00 en dan koken?



Nee meid ben gelukkig heel realistisch in gesteld, dus zie het huwelijk niet alleen al rozegeur en manneschijn.

Ik ken genoeg meiden, die getrouwd zijn en die het studeren en huweljk ook proberen te combineren, maar om de een of andere reden haken ze af. geloof het of geloof het niet.

06-09-2008, 01:06
je kunt trouwen en gewoon door blijven studeren!
ik ken een lieve meid. ze heeft al een kind. liep stage en doet ook nog hbo ... en ze was hoogzwanger!
je moet gewoon de juiste partners hebben die je helpen!

assallamoe alaikom je oegtie soekran

06-09-2008, 01:07

Citaat door Snowflake:
Dan kan je beter het contact met hem verbreken, op deze manier verwacht jij van hem dat hij nog minstens 3 jaar een haram relatie met je gaat hebben. Wil je dat op je geweten hebben?


makkelijk gezegt dan gedaan meid. heb om deze reden een tijdje afstand genomen, maar we komen steeds bij elkaar terug.

een relatie: we weten heel goed wat ze doen... en er is absoluut geen spraken van lichamelijke aanrakingen.

06-09-2008, 01:07
trouwen en studeren is te combineren, het is maar net of je gemotiveerd genoeg bent en over discipline beschikt...

06-09-2008, 01:07



Citaat door S-S:
Nee meid ben gelukkig heel realistisch in gesteld, dus zie het huwelijk niet alleen al rozegeur en manneschijn.

Ik ken genoeg meiden, die getrouwd zijn en die het studeren en huweljk ook proberen te combineren, maar om de een of andere reden haken ze af. geloof het of geloof het niet.


Mij lukt het prima en ik heb nog 5 jaar studie te gaan Mensen die dat niet kunnen combineren zijn of te zwak, of ze willen niet graag genoeg.
Ik snap niet waarom mensen zolang willen wachten, naar mijn idee wil je dan niet graag genoeg met de ander zijn. En straks trouwt hij een ander en dan ben je hem kwijt.

06-09-2008, 01:10

Citaat door S-S:
makkelijk gezegt dan gedaan meid. heb om deze reden een tijdje afstand genomen, maar we komen steeds bij elkaar terug.

een relatie: we weten heel goed wat ze doen... en er is absoluut geen spraken van lichamelijke aanrakingen.


3 jaar ga je nog verder zonder enig lichamelijke aanrakingen? Er zal een dag komen dat je zwicht, het is niet voor niets verboden.
En als je niet zonder hem kan, waarom dan niet trouwen. Hij kan je toch motiveren in je studie?
Mijn man zou mij onder mijn kont schoppen als ik mijn studie zou verslonzen.

06-09-2008, 01:11
ik sta er niet van te kijken hoor, wat ik hier allemaal hoor. want krijg het dagelijks van vele te horen.

ik wil jullie bedanken voor jullie reactie's en word maar tijd dat ik een beslissing ga nemen.

Pagina's : [1] 2