Bekijk volle/desktop versie : Moslimadvocaat hoeft niet op te staan voor rechters



05-09-2008, 20:22
vrijdag 5 september 2008 18:50

Moslimfundamentalist en advocaat Mohammed Enait hoeft van de Rotterdamse rechtbank niet meer op te staan wanneer rechters de rechtszaal betreden. De VVD-fractie in de Tweede Kamer reageert verontwaardigd.


Moslimfundamentalist en advocaat Enait weigert op te staan voor rechters omdat hij vindt dat alle mensen gelijk zijn

In een artikel in NRC Handelsblad staat dat de Rotterdamse rechtbank heeft besloten dat Enait mag blijven zitten als zijn diepe geloofsovertuigingen dat voorschrijven.

Mallotigheid
Kamerlid Henk Kamp spreekt van ‘cultuurrelativisme ten top’ en wil een einde aan deze ‘ mallotigheid’.

Enait zegt niet te willen opstaan voor rechters omdat alle mensen gelijk zijn. Het is gebruikelijk dat alle aanwezigen in een rechtszaal opstaan als de rechters binnenkomen.

De VVD wil dinsdag in het vragenuurtje vragen stellen over de kwestie.

Hand geven
Enait kwam eerder in het nieuws toen de rechter bepaalde dat hem terecht een baan bij de gemeente Rotterdam was geweigerd omdat hij als moslim weigert vrouwen een hand te geven.


Door Luc van Kemenade

05-09-2008, 20:26


topic loopt al

05-09-2008, 20:27

Citaat door Aicha1986:
topic loopt al

ff kijken of de mods er al zijn..

05-09-2008, 20:28

Citaat door Kloosjak:
ff kijken of de mods er al zijn..


die zijn volgens mij non existent. maar succes, ik ga even mijn vriend molesteren