Bekijk volle/desktop versie : In 1 jaar tijd 2 kinderen?



Pagina's : [1] 2 3 4

05-09-2008, 14:48
Hoi dames,

Allereerst mabrouk ramadan!

Ik zit met het volgende. Ik heb een dochertje van 10 maanden en ben 33 wkn zwanger. Dat betekent dus dat als onze kleine net een jaar wordt, dat ik alweer een andere baby krijg.

Ik heb het nu al enorm zwaar en het word alleen maar zwaarder.

Ben ik de enige of zijn er meer meiden met de zelfde ervaring...? En hoe hebben jullie deze tijd overleeft? Hebben jullie tips voor me?

Alvast bedankt!

05-09-2008, 14:50



Citaat door rifparel:
Hoi dames,

Allereerst mabrouk ramadan!

Ik zit met het volgende. Ik heb een dochertje van 10 maanden en ben 33 wkn zwanger. Dat betekent dus dat als onze kleine net een jaar wordt, dat ik alweer een andere baby krijg.

Ik heb het nu al enorm zwaar en het word alleen maar zwaarder.

Ben ik de enige of zijn er meer meiden met de zelfde ervaring...? En hoe hebben jullie deze tijd overleeft? Hebben jullie tips voor me?

Alvast bedankt!



Hoe heeft dat kunnen gebeuren?

05-09-2008, 14:51
soooo dat is is lichamelijk zwaar en ook voor je huwelijk....

hebben jullie hier bewust voor gekozen?

05-09-2008, 14:51
oh van harte gefeliciteerd met de 2e zwangerschap.
het lijkt me idd erg zwaar met behulp van allah komt het heus allemaal goed. heb je familie, schoonfamilie in de buurt wonen die je kunnen helpen met de kleintjes indien je ze nodig hebt?
maak je geen zorgen om het feit dat het 2 kleintjes binnen 1 jaar tijd.
zie het alsof je een tweeling hebt.
ik denk zelfs dat je er later alleen maar profijt van zult hebben

05-09-2008, 14:52


pfff zwaar wordt het zeker. Ik zelf heb een zoontje van 3 en een dochter van 1 en als ik aan die tijd denk aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh
om gek van te worden. Gelukkig had ik heel veel hulp, dankzij mijn moeder, zussen en mijn huishulp.
Heb je geen familie of schoonfamilie die je kunnen helpen?

05-09-2008, 14:52
Moet wel lukken toch.. Bij mijn moeder was het ook precies zo en dit 3 x achter elkaar

05-09-2008, 14:54
Aller eerst van harte gefliciteerd met je zwangerschap moge allah swt jou een gezond kindje schenken,,

Het zal natuurlijk wel zwaar worden straks als je baby er is,, maar ghair insaallah ,, mensen krijgen ook tweeling en jah die redden het ook.

Mijn moeder heeft mij gebaard en toen werd ze ook gelijk zwanger van me broertje dus wij verschillen niet veel van elkaar, ze vertelde wel altijd dat het zwaar was maar aan de andere kant groeien ze samen op en komt het goed insa'allah...

veel succes

05-09-2008, 14:55
je hebt er toch zelf voor gekozen?

wie zn billen brand moet op de blaren zitten..

snap niet dat mensen altijd moeten roepen dat het niet gepland was etc. Sorry hoor maar als je écht geen kindje wil dan is dat heus niet zo moeilijk.. Mohim nu je er niks meer aan doen dus sterkte ermee! Onze moeders hebben het ook geflikt.. dus het zal je ook wel lukken

mabrouk trouwens met je zwangerschap.. allah 3tik waqfa sahla..

05-09-2008, 14:55
Ik heb het als heel zwaar ervaren. Mijn dochtertje was 1,5 jaar toen mijn zoontje werd geboren. Ik jankte soms de hele dag omdat ik het gewoonweg niet meer trok. Kon nergens meer alleen heen en was afhankelijk van man. Als hij geen tijd had zat ik alleen thuis met 2 baby's.

Alhamdullilah zijn ze nu 6 en 4,5 maar ik zou het nooit meer over doen op die manier. Mijn derde kindje heb ik bewust veel later gepland met Allah's hulp. Heb nu ook een baby van 4 maanden.

05-09-2008, 14:55

Citaat door Yemmas_N_Natuur:
Hoe heeft dat kunnen gebeuren?


Nou dat was niet al te ingewikkeld hoor....

05-09-2008, 14:56

Citaat door mimi3000:
je hebt er toch zelf voor gekozen?

wie zn billen brand moet op de blaren zitten..

snap niet dat mensen altijd moeten roepen dat het niet gepland was etc. Sorry hoor maar als je écht geen kindje wil dan is dat heus niet zo moeilijk.. Mohim nu je er niks meer aan doen dus sterkte ermee! Onze moeders hebben het ook geflikt.. dus het zal je ook wel lukken

mabrouk trouwens met je zwangerschap.. allah 3tik waqfa sahla..



volgens mij heeft zij niet erbij vermeld dat het niet gepland is

05-09-2008, 14:58

Citaat door caramela:
soooo dat is is lichamelijk zwaar en ook voor je huwelijk....

hebben jullie hier bewust voor gekozen?


Ja behoorlijk zwaar...nu vooral met de ramadan. Ik heb 2 dagen kunnen mee vasten. Ik raakte bijna uitgeput en heb besloot niet meer mee te doen.
Mijn huwelijk is naar omstandigheden nog wel in goede staat, alhamdoelilah.

Nee niet bewust voor gekozen...maar het is nu eenmaal zo. Dus we hebben het gewoon geaccepteerd.

05-09-2008, 15:01



Citaat door 123tement123:
oh van harte gefeliciteerd met de 2e zwangerschap.
het lijkt me idd erg zwaar met behulp van allah komt het heus allemaal goed. heb je familie, schoonfamilie in de buurt wonen die je kunnen helpen met de kleintjes indien je ze nodig hebt?
maak je geen zorgen om het feit dat het 2 kleintjes binnen 1 jaar tijd.
zie het alsof je een tweeling hebt.
ik denk zelfs dat je er later alleen maar profijt van zult hebben


Dank je wel lieverd...

Ja heb wel me schoonmoeder in de buurt maar die komt nooit langs. Ze zeurt juist over het feit dat ik niet vaak genoeg langs haar ga. Niet begrijpend dat ik het al druk genoeg heb

05-09-2008, 15:01
Ik bedoel of je aan de voorbehoedsmiddelen was. Zonee, tja dan is het niet gek dat je zwanger raakt.

Ik ken ook zo iemand die altijd roept dat ze absoluut geen 2de kind wilt maar niet eens serieus haal pil elke dag neemt.

05-09-2008, 15:03

Citaat door Diamanten_Lover:
Moet wel lukken toch.. Bij mijn moeder was het ook precies zo en dit 3 x achter elkaar


Tbarkelah! Maar toch denk ik dat het toch wel anders is. Ik bedoel ik heb gestudeerd en heb altijd van een goede baan genoten. Nu ben ik full-time moeder en huisvrouw. De ene helft van mij mist toch het deelnemen in deze maatschappij. Heb nauwelijks tijd voor mezelf...

Pagina's : [1] 2 3 4