Bekijk volle/desktop versie : Advertentie hier op m.nl --> Horoscoop



05-09-2008, 12:59
Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabaraktoehoe,

Ik zat hier op de Islam gedeelte effe rond te kijken en tot mijn verbazing zag ik een advertentie waarin je je horoscoop kon bestellen. Wat ik niet snap is, is dat horoscoop een onderdeel is van Shirk, maar dat het hier gewoon gepromoot wordt door een organisatie als Marokko Media. Ik begrijp en heb zeker vernomen dat het hier op de fora niet helemaal 'Halal' er aan toe gaat, maar om Shirk te promoten is toch wel heel erg.

Ik vraag de admins of wie dan ook om deze advertenties te verwijderen, want iedere persoon die gestimuleerd wordt om deze horoscoop te bestellen door jullie toedoen, zal zorgen voor een verantwoording die jullie op de Dag der Opstanding mogen gaan geven!

Ik klink misschien bot of wat dan ook, maar ik vind het jammer om dit soort dingen tegen te komen in onze Oemmah!!!

Wasalamoe 3alaikoem warhmatoelahi wabarakatoehoe

05-09-2008, 15:20


Wa3aleykoum assalaam wara7matoullaah wabarakaatouh..

Djazaak Allaahou khayren.

05-09-2008, 23:38
.neredjiwrev laz seitnetntrevda eid hallA'ahsni rotaredom eredna fo néé tad dgezeg kjilree pooH

05-09-2008, 23:47
!!!! Dat zullen ze goed begrijpen!!

06-09-2008, 00:47


ik zag deze week een advertentie van ikzoekgod..... Ze3ma van christenen...

Toen ik erop klikte kwam ik op hun site waarin ze mensen proberen oevr te halen naar het geloof van het GEBROKEn kruis....

Ik wou het volgende sturen, allleen was er een error ofzo:


Wie is Jezus?

Ook de Quraan heeft iets te vertellen over Jezus vzmh oftewel Issa vzmh. De zoon van Maria. Een vooraanstaande profeet die toegeschreven wordt aan zijn vrome, deugdzame en godsvrezende moeder Mariam. Een vrouw die verkozen werd door Allah swt boven alle vrouwen om de draagster te worden van de meest verbazingwekkende dracht. Een vrouw die volgens onze profeet Mohammed saws de menselijke volmaking had bereikt. Mariam, naar wie de aartsengel Jibriel (Gabriel) vzmh is gekomen en in haar blies waarna zij zwanger raakte met Issa vzmh. En op zich is dit niet vreemd, als wij bedenken dat Allah swt degene is die deze opdracht heeft gegeven. Hij is het die slecht wees hoeft te zeggen en het geschiedt. Koun Fayakoun. En als deze wonderbaarlijke geboorte van Issa aanleiding is voor sommige mensen om Issa tot God of zoon van God te bombarderen, dan zou Adam as een grotere god moeten zijn dan Issa vzmh. Aangezien hij uit geen vader en geen moeder is voortgekomen. En voeg Eva daaraan toe. Die enkel en alleen uit Adam vzmh is voortgekomen. En het wekt volgens mij meer verbazing op wanneer een vrouw uit een man is voortgekomen dan andersom. Maar beste mensen, het is niet nodig om je in allerlei rare bochten te wringen en met de meest vreemde opmerkingen te komen om deze wonderbaarlijke geboorte van Jezus te verklaren. En zegt datgene wat de moslims in zo'n geval zouden zeggen; Ina Allah ala koulie shai'in 9adeer. Voorwaar, Allah is tot alles in staat. Hij hoeft slechts wees te zeggen en het geschiedt. Wat het ook mag zijn. Vandaar dat Allah swt zegt in sura Al Imraan: Voorwaar, de gelijkenis van de schepeling van Issa is bij Allah als de gelijkenis van de schepping van Adam. Hij schiep hem uit aarde en zij vervolgens tot hem wees en hij was. En gelet op het volgende gesprek dat plaats zal vinden tussen Allah swt en Issa vzmh op de dag des oordeels. Het gesprek waarin het onschuld van de achtbare profeet wordt bewezen. En hij zichzelf vrijpleit van alle blaam die hem trof die hem trof door toedoen van anderen.

06-09-2008, 00:47
Allah swt zegt:

En gedenk de dag waarop Allah zegt: Oh Issa zoon van Mariam. Heb jij tot de mensen gezegd neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah. Waarna Issa vzmh zegt, Heilig bent U, nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb en indien ik dit had gezegd dan had U dit zeker geweten. U weet wat er in mij omgaat en ik weet niet wat er in U omgaat. U bent getuige van alles.

Dat is de getuigenis van Issa zoon van Mariam op de dag des oordeels. En even voor de duidelijkheid. Beste mensen, een moslim erkent de wonderen die aan Issa worden toegekend, wonderen die natuurlijk afkomstig zijn van de heer en die ter ondersteuning dienen van zijn profeten. Maar deze wonderen mogen geen aanleiding geven om een van deze profeten goddelijk te verklaren. Geen een van hen. Issa vzmh is en blijft een dienaar van Allah swt. Weliswaar een uitverkoren en geliefde dienaar maar zeker geen god. En geen zoon van god. En het feit dat Issa Lazerus en anderen uit de dood opwekte is geen unieke gelegenheid. En dus mag dit niet als reden genoemd worden om Issa te verafgoden. Niet alla Issa vzmh is erin geslaagd om mensen uit de dood op te wekken. Maar ook Elias en Elia zijn er in geslaagd dit wonder tot uitvoer te brengen en mensen uit de dood op te wekken zoals de bijbel ons leert. Dus de Bijbel zelf verteld ons dat ook andere profeten erin zijn geslaagd mensen uit de dood op te wekken. Dus waarom wordt het alleen in geval van Issa vzmh als reden genoemd om hem tot god te verklaren. En het verhaal dat Issa vzmh met 2 vissen en 5 gerstebroden ongeveer 5000 man wist te voeden is wederom geen unieke gebeurtenis en mag geen aanleiding geven om hem te verafgoden. Waarom niet? Omdat ook Elia zijn zegen uitsprak over een meelvat en een oliekruik van een oude vrouw waardoor deze voor een lange tijd niet opraakten.

En Mozes, algemeen bekend, Moussa vzmh heeft zijn volk voor de duur van 40 jaar met de hulp van Allah swt weten te voeden. En ook weten wij dat onze profeet Mohammed, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, tijden de slag van Al Khanda9 met een kleine hoeveelheid voedsel een heel leger wist te voeden. En dat Jezus tot de zee sprak en zei zwijg wees stil, waarna de wind ging liggen en de zee stil werd, hoeft niet per se te betekenen dat Jezus vzmh God of de zoon van god is. Want Moussa vzmh, wist met zijn stok de zee te klieven, te splijten opdat de Israëlieten langs midden door de zee langs een droge weg trokken. Issa zegt zwijg en de zee zwijgt, Moussa zegt ga open en de zee gaat open. Wonderen die afkomstig zijn van God. En het feit dat Issa vzmh opgevaren is naar zijn Heer is geen uitzondering op de anderen want ook Ennoch en Elia vaarden op en werden door God weggenomen en het is algemeen bekend dat Mohammed saws tijden zijn Hemelvaart Al Israa wa Almi3raaj, is opgevaren naar Allah swt. Maar wat vaak als reden genoemd wordt dat Issa vzmh de zoon van God zou zij, zijn sommige teksten waarin er gerefereerd wordt naar Issa vzmh als zijnde de zoon van god. Maar deze eer is ook andere ten dele gevallen. Ook anderen werden de zoon van God genoemd in de Bijbel zoals David, Daoud vzmh en Adam vzmh en Israel, en Jacob vzmh, dus waarom wordt het alleen in het geval van Issa vzmh letterlijk opgevat en bij de rest niet, waarom wordt er met 2 maten gemeten? En trouwens, de Bijbel leert ons dat een ieder die zich inzet op de weg van God in aanmerking komt voor de titel de zoon van Gods. Issa vzmh is slecht een dienaar van Allah swt. En zoals eerder is aangegeven weliswaar een uitverkoren dienaar, een van de vooraanstaande profeten binnen het Islamitische geloof, Maar je mag niet overdrijven in het prijzen van een profeet zodanig dat je die profeet op een bepaalde moment goddelijk gaat verklaren.

En als wij de Bijbel letterlijk zouden opvatten dan zouden wij allemaal kinderen van God zijn. Want Issa vzmh zegt in Johannes 20 17 Ik vaar op naar mijn en uw vader, mijn en uw God. Hiermee geeft Issa vzmh aan dat hij slechts een dienaar is van Allah swt zoals alle andere mensen. En dat hij evenals de rest zich van het nodige niet kan voorzien zonder de hulp van Allah swt. En ook Issa vzmh moest voldoen aan zijn religieuze verplichtingen. Zoals het vasten en het bidden, het staat in de Bijbel. Ook hij ad, dronk en sliep. Zijn dit beste mensen de kenmerken van God of de zoon van God? Laat het volgende uitspraak een oogopener zijn voor sommige mensen en zeker voor sommige Christenen. Hij zegt namelijk wederom in Johannes 17 : Dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen den Enigen Waarachtigen God. Issa vzm nodigt in dit vers uit naar Tawheed, naar de eenheid van Allah swt. Hij spreekt niet over de drie-eenheid, hij spreekt niet over de Vader en de zoon hij spreekt over Den Enigen Waarachtigen God. En luistert naar de resterende woorden van Issa vzmh, Issa die zijn plaats kende, Hij zei: En Hem dien gij Gezonden hebt. Deze woorden impliceren de waarheid die de moslims dag in dag uit uit dragen. Namelijk: Ashadou an laa ilaaha ila Allah wa ashadou ena Mohamadan rasoulou Allah. Oftewel ik getuig dat er geen God is die het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allah swt en dat Mohammed zijn boodschapper is. Wij zeggen Ashadou an laa ilaaha ila Allah, Moahmmed rasoulou Allah en natuurlijk Issa rasoulou Allah. En Issa vzmh zegt in Johannes 17 3: Dit is het eeuwige leven dat zij U kennen den Enige Waarachtigen God en Hem dien Gij gezonden hebt Jezus Christus.

De boodschap van de Islam is één, die Issa vzmh van alle blaam zuivert en zijn profeetschap erkent en zijn moeder Mariam eert. En zijn kruisiging verloochtent. Wij moslims geloven niet dat Issa vzmh aan het kruis is gespijkerd en genageld. Want Allah swt leert ons inde Koran: En zij doden hem niet en zij kruisigden hem niet, maar iemand voor hen op hem leek. En het meest bizarre wat ik ben tegen gekomen wat in de Bijbel staat, zoals Paulus ook in zijn brief schrijft naar de mensen van Galaten. Er staat namelijk: Christus heeft ons los gekocht van de vloek der wet door voor ons in de plaats een vloek te worden. Want er staat geschreven vervloekt is eenieder die aan een paal is gehangen, Galaten 33. Het doet mijn hart bloeden van verdriet, het mij pijn als ik hoor dat een van de vooraanstaande profeten Issa vzmh vervloekt is, voor een vloek wordt uitgemaakt. Beste Christenen, Issa vzmh is geen vloek, Issa vzmh is een geëerde profeet, Issa vzmh is niet aan het kruis gestorven. De Islaam leert ons dat Issa vzmh in ere is opgevaren naar zijn Heer, wnat zijn Heer stond het niet toe dat hij door zijn toenmalige vijanden werd geslagen, bespuugd gespijkerd en uitgelachen, dat stond Allah swt niet toe. De Islaam is een boodschap die de wonderen van Issa vzmh erkent. En erkent dat hij opgevaren is naar zijn heer en dat hij nog steeds leeft en niet dood is en dat hij terug zal keren als het uur nabij is. En hij zal het opnemen tegen Al massee7 addajal.

Het is de boodschap van de Islaam die het opnam voor Issa vzmh en voor zijn moeder Mariam. Het is de boodschap van de Islaam die de identiteit van issa vzmh heeft onthuld. En ik wens uit het diepste van mijn hart met deze woorden de harten van sommige christenen te bereiken en hun ogen te openen voor de enige waarheid. Namelijk dat Issa vzmh slechts een boodschapper is van Allah swt en dat Allah de enige echte God is die het verdient om aanbeden te worden. En hoe je het ook went of keert, de christenen zijn degenen die het dichtst bij de moslims staan. Allah swt zegt in de Koran in surat Al Ma'idaa 82: En jij zult zeker vinden dat degenen die moslims het meest genegen zijn degenen zijn die zeggen wij zijn christenen. Dus beste mensen getuig dat er geen god is dan Allah swt. En dat Issa vzmh en Mohammed saws profeten zijn van Allah swt. Want ook Issa vzmh geeft in de Bijbel te kennen dat er een profeet zit aan te komen die geen afstammeling is van het huis van Israël. En zowel Issa vzmh als Moussa vzmh waren afstammelingen van het huis van Israël. Dus wie rest er nog dan Mohammed saws. En hij geeft in de Bijbel te kennen dat het koninkrijk van God van de Joodse volk zal worden afgepakt en aan een ander natie zal worden gegeven.

06-09-2008, 00:48
whahah dat was ik namelijk ergens tegen gekomen op internet....


Wat zouden ze daarop geantwoord hebben....

Want er stond: onze vrijwillegers zullen zeker reageren op jullie berichtenL