Bekijk volle/desktop versie : voorwaarden om je partner in belgie te brengen.



Pagina's : [1] 2

04-09-2008, 11:00
salam alaykum

Ik ben verloofd met iemand uit marokko en dit jaar nog ga ik terug naar marokko om de huwelijksakte te gaan tekenen, zodat hij hier in belgie kan komen.

Nu is mijn vraag wat zijn de procedure om hem hier te brengen.
Ik bedoel daarmee de papieren en de stappen die we nodig hebben.

En wat zijn de voorwaarden? Moet ik werken? Ik ben namelijk nog een student en het zou kunnen dat ik ga stoppen om iets anders te gaan doen. In die tijd zal ik waarschijnlijk werkloos zijn pfff .

Ik heb wel gehoord dat als je de belgische nationaliteit hebt dat je niet hoeft werken om je partner naar hier te brengen.

En dan nog iets duurt dat lang eer dat hij hier is?

Ik hoop dat iedereen min of meer begrepen heeft wat ik juist wil vragen.
Zitten er iemand in dezelfde situatie als ik, dan zou ik graag dat je je ervaring meedeelt inshallah.

ma3asalama

04-09-2008, 12:54


Bij ons duurde het 2 weken en was hier.Ik werkte toen ook niet.
Je moet naar deze website gaan : http://www.diplomatie.be .
Daar staat alles wat jullie nodig hebben.
Mijn man heeft daar de visumaanvraag ingediend.Ik heb al de papieren die we van hieruit nodig hebben naar hem opgesuurd.
Hij heeft de andere papieren van Marokko erbij gevoegd en is ermee naar het consulaat geweest.
Na 14 dagen mocht hij teruggaan om te zien of de visumaanvraag aanvaard werd of niet.

04-09-2008, 13:16
Selaam topicstarter,

Kzit in dezelfde situatie als jij, ik ga na ramadan naar Marokko voor men huwelijksakte te tekenen.

Kben nu goed aan het werken, kga al een appartementje huren etc,..

Kzelf weet niet hoelang dit kan duren,
Inchallah zo snel mogelijk

04-09-2008, 13:31

Citaat door rachke113:
Selaam topicstarter,

Kzit in dezelfde situatie als jij, ik ga na ramadan naar Marokko voor men huwelijksakte te tekenen.

Kben nu goed aan het werken, kga al een appartementje huren etc,..