Bekijk volle/desktop versie : 'Meer dreiging op Nederlandse doelen in buitenland'



Pagina's : [1] 2

03-09-2008, 17:12
DEN HAAG - De terroristische dreiging op Nederlandse doelen in het buitenland neemt toe. Er zijn geen concrete aanwijzingen voor een aanslag in Nederland.

Dat heeft minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken woensdag gezegd in een overleg met de Tweede Kamer. Ze liep daarmee vooruit op het nieuwe dreigingsbeeld dat volgende week verschijnt.
De bewindsvrouw sprak van een toenemende voorstelbare dreiging vanuit het buitenland als het gaat om Nederlandse belangen. Wat dat precies inhoudt en wat de achtergronden zijn, liet ze in het midden.

Niet aangepast
Het dreigingsniveau in Nederland wordt op basis van de nieuwe informatie niet aangepast, aldus de minister. Dat is sinds maart "substantieel''.

Dit op één na hoogste niveau betekent dat er een reële kans is dat er een aanslag zal plaatsvinden en dat ons land geregeld wordt genoemd in verklaringen van serieus te nemen terroristische netwerken.


http://www.nu.nl/news/1728687/11/%27Meer_dreiging_op_Nederlandse_doelen_in_buitenla nd%27.html

03-09-2008, 17:17



Citaat door David:
Hebben we doelen in het buitenland dan?


Het bedrijfsleven en ambassades....neem ik aan.

03-09-2008, 17:18

Citaat door David:
Oh ja.


Ja....er zijn ook nederlanders in het buitenland. Ben je een beetje moe zo aan het eind van de dag?

03-09-2008, 17:22

Citaat door David:
kapot ben ik.



.....gewoon aangeven dat je thuis nog even verder gaat werken?

03-09-2008, 17:22



Citaat door David:
Hebben we doelen in het buitenland dan?



Een paar honderd Shell rafinaderijen, ambassades enzo.

03-09-2008, 17:24

Citaat door David:
Ja.


Ik ook moe

03-09-2008, 17:24

Citaat door LaPoekel:
Een paar honderd Shell rafinaderijen, ambassades enzo.


David moet even energie sparen voor de vergadering....

03-09-2008, 17:36
Oee......wat eng.

Gaat Nederland weer het volk bangmaken? Het was idd een lange tijd geleden.

Ik wacht nog steeds op een zekere Belgische, talloze Deense, Duitse ontploffingen.

03-09-2008, 17:37

Citaat door lap_doek:
Oee......wat eng.

Gaat Nederland weer het volk bangmaken? Het was idd een lange tijd geleden.

Ik wacht nog steeds op een zekere Belgische, talloze Deense, Duitse ontploffingen.



Dat iets nog niet is gebeurt wil niet zeggen dat er geen enkele dreiging is.

03-09-2008, 17:38

Citaat door Globi:
Dat iets nog niet is gebeurt wil niet zeggen dat er geen enkele dreiging is.


Heeft het je enigzins bang gemaakt?

Gewoon eerlijk zeggen....

03-09-2008, 17:41

Citaat door lap_doek:
Heeft het je enigzins bang gemaakt?

Gewoon eerlijk zeggen....


Nu niet. Ik heb mijn vriendin een tijd geleden wél aangegeven op te passen in de metro en het liefst grote uitgaansgelegenheden in amsterdam te ontwijken. Spanje wist ook niet wat hen overkwam.....

03-09-2008, 17:44

Citaat door Globi:
Nu niet. Ik heb mijn vriendin een tijd geleden wél aangegeven op te passen in de metro en het liefst grote uitgaansgelegenheden in amsterdam te ontwijken. Spanje wist ook niet wat hen overkwam.....


Jouw vriendin is dus dat meisje die me constant op en neer bekijkt alsof ik een bom in mijn tas heb.

Kijk, als je dood gaat ga je dood.

03-09-2008, 17:47



Citaat door lap_doek:
Jouw vriendin is dus dat meisje die me constant op en neer bekijkt alsof ik een bom in mijn tas heb.

Kijk, als je dood gaat ga je dood.


Dat meisje kijkt niet op je neer.....maar let gewoon beter op. Het gaat ook om haar veiligheid namelijk.

......liever niet door een geloofsdebiel die een bom laat afgaan.

03-09-2008, 17:51

Citaat door lap_doek:
Oee......wat eng.

Gaat Nederland weer het volk bangmaken? Het was idd een lange tijd geleden.

Ik wacht nog steeds op een zekere Belgische, talloze Deense, Duitse ontploffingen.

Toch toevallig dat ook net dat rapport over de nieuwe Deltawerken is verschenen. Prachtig doel!

03-09-2008, 17:51

Citaat door Globi:
Dat meisje kijkt niet op je neer.....maar let gewoon beter op. Het gaat ook om haar veiligheid namelijk.

......liever niet door een geloofsdebiel die een bom laat afgaan.


O, dat is wat beter.

Het boeit mij niet. Als ik dood ga dan ga ik dood. Alsof deze wereld zo leuk is.

Pagina's : [1] 2