Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse vrouwen doen de economie geen goed



Pagina's : [1] 2

03-09-2008, 11:06
Aantal part-timers groeit in Nederland

Nederland telt 2,9 miljoen deeltijdwerkers. Dat zijn er 107 duizend, ofwel 4 procent, meer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag publiceerde. Het aantal mensen met een voltijdbaan nam in diezelfde periode met 0,8 procent toe tot 4,5 miljoen mensen.

Er komen vooral deeltijders bij met banen tussen de 20 en 34 uur per week, aldus Michiel Vergeer van het CBS. Die groep groeide met 5 procent. Het aantal mensen met een baan van twaalf tot twintig uur per week nam toe met 1 procent.

Het aantal mannen dat in deeltijd werkt, groeide het afgelopen jaar net zo hard als het aantal vrouwen. Maar vrouwen hebben nog steeds veel vaker een parttimebaan dan mannen. Zeven op de tien vrouwen werken in deeltijd. Bij mannen ligt dat aantal op 15 procent.

Met name 45-plussers zijn de afgelopen jaren meer in deeltijd gaan werken. Het zijn er nu 1,1 miljoen. Dat is 5,3 procent meer dan een jaar geleden. Vanaf het eerste kwartaal van 2006 lag de jaarlijkse groei van deze groep bijna elk kwartaal boven de 6 procent.

Bron: Volkskrantbanen.nl

03-09-2008, 11:09


In dat stukje komt het woord 'Marokkaanse' niet voor.

03-09-2008, 11:25

Citaat door 7med:
In dat stukje komt het woord 'Marokkaanse' niet voor.


Ik ook niet.

03-09-2008, 11:27
blaaaaaaaaaaah

laat alle vrouwen van NL maar eens 1 week hun portemonnee dicht houden..

wedden dat de beurs in Amerika en Japan dat zelfs gaat voelen..

03-09-2008, 11:43



Citaat door House:
Aantal part-timers groeit in Nederland

Nederland telt 2,9 miljoen deeltijdwerkers. Dat zijn er 107 duizend, ofwel 4 procent, meer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag publiceerde. Het aantal mensen met een voltijdbaan nam in diezelfde periode met 0,8 procent toe tot 4,5 miljoen mensen.

Er komen vooral deeltijders bij met banen tussen de 20 en 34 uur per week, aldus Michiel Vergeer van het CBS. Die groep groeide met 5 procent. Het aantal mensen met een baan van twaalf tot twintig uur per week nam toe met 1 procent.

Het aantal mannen dat in deeltijd werkt, groeide het afgelopen jaar net zo hard als het aantal vrouwen.[COLOR="Red"] Maar vrouwen hebben nog steeds veel vaker een parttimebaan dan mannen. Zeven op de tien vrouwen werken in deeltijd. Bij mannen ligt dat aantal op 15 procent.

Met name 45-plussers zijn de afgelopen jaren meer in deeltijd gaan werken. Het zijn er nu 1,1 miljoen. Dat is 5,3 procent meer dan een jaar geleden. Vanaf het eerste kwartaal van 2006 lag de jaarlijkse groei van deze groep bijna elk kwartaal boven de 6 procent.

Bron: Volkskrantbanen.nl


Eigenlijk is dat zelfs nog teveel dat vrouwen part time werken en dat de mannen ook part time werken..........luie donders dat het zijn laten hun vrouw EN werken EN voor het huishouden zorgen EN de kinderen EN willen op tijd eten op tafel hebben.....EN gaan daarna nog eens vreemd ook als vrouwtje lief te moe is

Mannen van tegenwoordig zijn geen mannen meer [/COLOR]

03-09-2008, 11:43
Was ik maar een part-timer

03-09-2008, 11:50

Citaat door rue_3:
Was ik maar een part-timer


Ik wel heerlijk anderhalf jaar later praten ze er nog over dat ik part time werk die jaloerse ratten

03-09-2008, 11:51

Citaat door Medinah_2006:


Ik wel heerlijk anderhalf jaar later praten ze er nog over dat ik part time werk die jaloerse ratten




Ik ben eigenlijk part-timer maar ik kan geen nee zeggen

03-09-2008, 11:54

Citaat door rue_3:


Ik ben eigenlijk part-timer maar ik kan geen nee zeggen



Oh zo eentje ja zo kan ik er ook wat van werk op papier 27u maar in praktijk vaak over de 40u geldwolf dat ik ben

03-09-2008, 11:55

Citaat door Medinah_2006:



Oh zo eentje ja zo kan ik er ook wat van werk op papier 27u maar in praktijk vaak over de 40u geldwolf dat ik ben




Het is niet eens het geld, maar ze vragen me in te vallen en ik zeg steeds ja

03-09-2008, 11:56

Citaat door Medinah_2006:


Eigenlijk is dat zelfs nog teveel dat vrouwen part time werken en dat de mannen ook part time werken..........luie donders dat het zijn laten hun vrouw EN werken EN voor het huishouden zorgen EN de kinderen EN willen op tijd eten op tafel hebben.....EN gaan daarna nog eens vreemd ook als vrouwtje lief te moe is

Mannen van tegenwoordig zijn geen mannen meer


Jij kent geen mannen die ook gewoon een gedeelte van het huishouden op zich nemen?

03-09-2008, 12:00

Citaat door House:
Jij kent geen mannen die ook gewoon een gedeelte van het huishouden op zich nemen?


Nee nooit gezien zulke mannen alleen van gehoord.......

03-09-2008, 12:00



Citaat door Medinah_2006:
Nee nooit gezien zulke mannen alleen van gehoord.......


Papa en 1 broer

03-09-2008, 12:01

Citaat door rue_3:


Het is niet eens het geld, maar ze vragen me in te vallen en ik zeg steeds ja



Ik zeg ook te vaak ja een keer was zo erg dat ik niet eens doorhad dat ik gewoon 7dgn moest werken maar ja terugkrabbelen kan dan niet

03-09-2008, 12:04

Citaat door Medinah_2006:
Nee nooit gezien zulke mannen alleen van gehoord.......


Tja, dat krijg je ervan als je parttime werkt.

Pagina's : [1] 2