Bekijk volle/desktop versie : Allochtoonse jongeren worden gecriminaliseerd



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-09-2008, 20:18
"Allochtonen" worden via racistische beeldvorming gecriminaliseerd.
Wanneer ze zich verdedigen tegen racistisch geweld, wordt dat direct gekoppeld aan hun criminele image, waardoor het "autochtone" racisme uit beeld verdwijnt. Zo viel in juli 2008 een groep "autochtone" jongeren een aantal Antillianen lastig. De Antillianen werden uitgemaakt voor "vieze negers". Hoewel ze gewoon Nederlanders zijn, werd hen toegeschreeuwd dat ze naar "hun eigen land" moesten oprotten.



Denk aan geen gelijke kansen, selecteren op naam en niet op kwaliteit!

Eens of oneens ??


01-09-2008, 20:20


Wat een mooi woord -->> gecriminaliseerd

Echt een mooie woord,, zeg maar na ,, gecri mina liseerd

01-09-2008, 20:23
Vooral Justitie en het programma Opsporing Verzocht maken zich schuldig aan de voortdurende criminalisering van de goedwillende en hardwerkende allochtoonse jongeren.

01-09-2008, 20:25
Zo simpel is het niet te stellen. Een feit is wel dat allochtonen veelvuldig voorkomen in de misdaad statistieken. Daarnast zie ik trouwens een duidelijke verandering in berichtgeving van bijv. de media. Men praat niet vaak meer over "allochtonen"of "marokkanen" behalve als het om opsporing gaat.

01-09-2008, 20:31



Citaat door Globi:
Zo simpel is het niet te stellen. Een feit is wel dat allochtonen veelvuldig voorkomen in de misdaad statistieken. Daarnast zie ik trouwens een duidelijke verandering in berichtgeving van bijv. de media. Men praat niet vaak meer over "allochtonen"of "marokkanen" behalve als het om opsporing gaat.



Als we gewoon met zijn allen zeggen dat het gewoon niet waar is is er ook helemaal geen probleem.

Misschien zijn het trouwens wel slimme geschminkte autochtonen..

01-09-2008, 20:38

Citaat door MOCKBA:
Als we gewoon met zijn allen zeggen dat het gewoon niet waar is is er ook helemaal geen probleem.

Misschien zijn het trouwens wel slimme geschminkte autochtonen..



......laten we het hebben over "aanpassen"! Als nederlanders zich gaan opmaken als een marokkaan voordat zij een overval plegen....dan wordt er aardig aangepast! Van nederlandse kant dan.

Die ontkenning is gewoon een echt probleem. Als je denkt dat je het als 'groep' al jarenlang erg goed doet in nederland...dan begrijp ik het verhaal. Dat is gewoon niet het geval...

01-09-2008, 21:10

Citaat door -Whiteshadow-:
Wat een mooi woord -->> gecriminaliseerd

Echt een mooie woord,, zeg maar na ,, gecri mina liseerd


Onzinhoekje is verder op.

Trouwens het superioriteitsgevoel druipt er vanaf in je OT. Mischien is dat wel het probleem, ga daar ens over nadenken.

01-09-2008, 21:17
Denken laat ik aan anderen over

IK denk en kom in actie waar het nodig is En me topic zegt genoeg, flapJanus.


Je hebt denkers en doeners, het ergste is denkers die denken dat ze wat doen..
en nu in je hok, sissyboy

01-09-2008, 21:24
Op de foto zie ik geen marocs???ik zie werkloze negers uitkijkend naar een baan? of vergis ik me???


01-09-2008, 21:34
Moet er maroc bij staan dan...Foto staat los van de toestanden in en rondom nederland.

01-09-2008, 21:41
http://nl.youtube.com/watch?v=0o2DqKfbK_E&feature=related

01-09-2008, 21:43
Bokito slaat op hol, alle vrouwe uitkijken

01-09-2008, 21:47


http://nl.youtube.com/watch?v=uq77_I0HzfY&feature=related

01-09-2008, 22:07

Thats me in the corner dus voor jou je kooi!

Luister goed en verdiep erin.

01-09-2008, 22:13

Citaat door David:
Ik ken een allochtoon met een baan.


Als student ken ik juist alleen allochtonen met een baan, de meesten hebben er zelfs 2.

Autochtonen hebben vaker rijke ouders, dus die hoeven vaak niet te werken, of ze hebben een bestuursfunctie, dat wel.

Pagina's : [1] 2 3 4 5